Cannondale
Nou, de caad 10 mogen bewonderen, en het is een schitterende fiets. Ik heb alleen in overleg toch besloten voor een synapse te gaan. Voor het comfort. Mooi meegenomen dat die er ook heel tof uit ziet.
1399, voor synapse 2014, 105, tripple. alluminium.
Pedaaltjes moeten daar nog bij.
Nou ben ik er wel uit, dat wordt hem. Nog even door sparen, want eerlijk gezegd schrok ik me kapot toen ik even bij de schoenen ging kijken. Dat komt er ook nog bij natuurlijk.
1399, voor synapse 2014, 105, tripple. alluminium.
Pedaaltjes moeten daar nog bij.
Nou ben ik er wel uit, dat wordt hem. Nog even door sparen, want eerlijk gezegd schrok ik me kapot toen ik even bij de schoenen ging kijken. Dat komt er ook nog bij natuurlijk.
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Berichten: 2435
- Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
- Locatie: Deventer
- Contact
Klapband was met combi Fulcrum R1, continental binnen- en buitenband (gp4000s, zgan). Heeft paar flinke schaafwonden en een goede klap op mn hoofd opgeleverd (Giro Aeon ad binnenkant volledig kapot). Gelukkig niks gebroken. Overigens rij ik op de Canyon mn koersen, de reden dat ik niet meer op de Cannondale heb gereden.wasbeer2006 schreef:Das niet fijn als je om die reden valt ben je het vertrouwen ook wel even kwijt in het maateriaal.
In een ander topic wel gelezen dat je een klapband had gehad, maar daar waren toen nog zonder grote gevolgen. met welke combo is het gebeurt?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13828
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Das niet zo mooi, op die wielen had ik het nog niet gehoord.
Nog iets mee gedaan richting conti?
Nog iets mee gedaan richting conti?
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Berichten: 2435
- Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
- Locatie: Deventer
- Contact
Drie klapbanden in één week met drie verschillende wielen (en het lijkt voor de hand te liggen maar de remmen waren goed afgesteld en ik heb voldoende ervaring met remmen in de bergen): allen 4000s. Idd contact opgenomen met conti, tegemoetkoming gekregen. Netjes afgehandeld dus.
Netjes van Conti, maar hebben ze je ook iets verteld over de oorzaak van de klapbanden? Een productiefoutje misschien? Heb in april ook een klapband gehad met een twee weken oude 4000s op vakantie in Oostenrijk. Net voor de vakantie voor de zekerheid nieuwe banden gemonteerd. Klapband gelukkig ook niet in een afdaling maar op een vlak stuk langs de Donau. Ben wel benieuwd of de oorzaak misschien wel is dat er een productiefout in heeft gezeten en of dat dan inmiddels opgelost is.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012
Cube ams super hpc race 2012
Helaas heb ik in juni tijdens een fietsvakantie (Valkenburg-Morzine, of te wel Petit Tour du France) ook een klapband gehad met een nieuwe Conti 4000S (met Michelin Latex bb). Idem door scheurtje in de wang en gelukkig berg op. Had het niet willen meemaken in een afdaling in de Alpen. Is nou al de derde keer, ben voor de rest super tevreden over de 4000S maar mijn volgende banden worden geen Conti's meer, is mij een te groot risico en het wordt steeds weer opnieuw bevestigd op het forum. Overigens over de Mavics die standaard op de Evo gemonteerd zijn ben ik zeer tevreden, nog geen enkele keer lek.
groeten Bert
groeten Bert
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13828
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat is het dus niet, het gebeurt met nieuwe conti,s en bij mij met een ultremo zx nieuw uit de doos gemonteerd zes bar erin volgende dag lag ie eraf.peter1981 schreef:ik kan wel raden wat de oorzaak van klapbanden is
de wangen willen namelijk nog wel eens scheuren en als je dat niet ziet op tijd heb je natuurlijk kans op.
De banden zitten veel te los op de velg en de rand is niet sterk genoeg. daarbij heb ik ook het idee dat steeds meer velgen niet (goed) geschikt zijn voor smalle 23mm banden. Op een berde velg komt de hiel te schuin te staan is mijn idee.
Ik neem aan de de mavic banden michelin zijn? jaren mee gereden op de mtb, licht perfect rond, mooie breedte. Jammer dat de juiste afmetingen en compounds in de Benelux en duitsland niet te krijgen zijn,
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Berichten: 2435
- Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
- Locatie: Deventer
- Contact
Conti zei dat ze niet konden zien of er wat mankeerde aan de band (hij lag ook volledig aan flarden). Ze vermoeden dat de remblokken verkeerd afgesteld stonden maar dat is niet zo (hoef niet dood). Zelf ook vele jaren uiterst tevreden met de 4000s rondgereden. Na controle van mn koersfiets viel me op dat de wangen veel sneller lijken te slijten dan ze eerder deden. Je ziet al heel snel de draden bloot komen te liggen. Het zou mij niet verbazen dat hier de oorzaak ligt. In de Alpen worden ze misschien net wat zwaarder belast waardoor het daar blijkbaar mis gaat. Ik stap in ieder geval over op Fortezza's.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40271
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Mijn laatste twee setjes zijn ook Fortezza en Vittoria Cx geworden. Ik kijk wel even uit met de gp4000s, ondanks dat ik er jaren naar volle tevredenheid mee heb gereden.
Less is bore