Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 18 jan 2024 19:16

100k voor een auto komt helemaal niet dichtbij. Daar koop ik er gemiddeld 50 voor.
Campagnolo Ultra Dork

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 18 jan 2024 19:39

Het probleem hiermee is dat er wel wat achter zit. Om een auto van een ton te kunnen betalen moet je er over het algemeen anderhalf verdienen.
Dat zijn best veel mensen is NL, maar er rijden in die klasse 3x zoveel auto,s rond. Ze weten gewoon dat het merendeel met geld uit criminele activiteiten is betaald.

En als je zaken in de media/www gaat verbieden (waar ik soms best wel eens aan denk) krijg je het probleem. Wie gaat er dan bepalen wat wel goed is. En wat in de een zijn ogen complot theorieën zijn, zijn dat voor de ander niet. Ik schrijf er even een op.

9/11 is voor mijn 100% met hulp van binnenuit gerealiseerd. Onmogelijk dat ze dat vanuit die grotte geregisseerd hebben.
Er zullen hier nu best mensen zijn die dit een complot theorie vinden. (Let wel niet te verwarren met een inside job dat is heel wat anders!)
En hoe hard het ook klinkt, het kwam ze wel aardig uit he, heel veel veiligheidmaatregelen omhoog vanwege terrorisme, waar we eerst allemaal tegen waren mbt privacy. En weer bakken met geld verdienen!

Wees ook niet te naïef zou ik zeggen. Er worden nu ook filmpjes van yt gehaald, wat ik dan weer een complot vind dat het eraf wordt gehaald.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 18 jan 2024 19:47

wasbeer2006 schreef: 18 jan 2024 19:39 Het probleem hiermee is dat er wel wat achter zit. Om een auto van een ton te kunnen betalen moet je er over het algemeen anderhalf verdienen.
Dat zijn best veel mensen is NL, maar er rijden in die klasse 3x zoveel auto,s rond. Ze weten gewoon dat het merendeel met geld uit criminele activiteiten is betaald.
Tsja, en als je een gekleurd jong gastje in een M3 aan de kant zet krijg je de discriminatiekaart gespeeld. Ik zie heel veel auto’s rijden die ik niet kan betalen en waar gasten in zitten die 100% zeker dat ook niet kunnen. Dus dat er heel veel crimineel geld in de BMW/Audi/taxi garages omgaat lijkt mij duidelijk.
Less is bore

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 18 jan 2024 20:06

daniel1975 schreef: 18 jan 2024 19:47
wasbeer2006 schreef: 18 jan 2024 19:39 Het probleem hiermee is dat er wel wat achter zit. Om een auto van een ton te kunnen betalen moet je er over het algemeen anderhalf verdienen.
Tsja, en als je een gekleurd jong gastje in een M3 aan de kant zet krijg je de discriminatiekaart gespeeld. Ik zie heel veel auto’s rijden die ik niet kan betalen en waar gasten in zitten die 100% zeker dat ook niet kunnen. Dus dat er heel veel crimineel geld in de BMW/Audi/taxi garages omgaat lijkt mij duidelijk.
Worden er alleen maar meer,evenals het gedrag etc. Pak ze hun speeltje af en rijbewijs,boetes doet ze nix.En ga flitsmeister verbieden want daar rijden veel mensen bewust mee om harder te kunnen rijden dan toegestaan.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 18 jan 2024 20:13

Ernie C. schreef: 18 jan 2024 19:16 100k voor een auto komt helemaal niet dichtbij. Daar koop ik er gemiddeld 50 voor.
Voordeel is wel dat je en niet 10 jaar voor hoeft te gebruiken om te worden afgeschreven voor de volgende,…;-)

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 18 jan 2024 21:04

Urban myth of urban legend dat verhaal.
Er is onderzoek gedaan naar dit vermeende autogebruik en daaruit bleek dat criminelen juist in onopvallende burgerlijke auto’s rondrijden (juist om dat ethisch selectieve te vermijden bijvoorbeeld)
De kleine patsers die in een (al dan niet gehuurde) fancy mercedes of BMW rondrijden zijn helemaal niet interessant voor de bestrijding van echt criminaliteit!!

Bovendien koop je een merc/ BMW uit 2001/2003 met 300pk en alle leuke opties tegenwoordig al voor een euro of 1500 tot 2500 als er 4 ton op de teller staat.

Wat niet wegneemt dat die gastjes gruwelijk irritant zijn en veel overlast veroorzaken hoor. Maar de echte zware jongens pak je niet op basis van hun auto
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 18 jan 2024 21:09

Tuurlijk pak je de grote jongens niet. Maar dat kleine grut hun speelgoed afpakken voelt gewoon goed :mrgreen: Ik heb zo’n teringhekel aan die kapuchonnetjes in die dure bakken, opzouten.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2030688 ... l-verleden
Less is bore

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 18 jan 2024 21:36

Tja gewoon heel de geschiedenis afschaffen denk ik dan.
Geen hond die nog weet wat saffraan eigenlijk is en waar de beste saffraan vandaan komt (Afghanistan) maar dat je het bijvoorbeeld ook gewoon in je eigen tuintje kunt kweken weet niemand meer.

Columbus? Afschaffen die handel. Die gast snapte er sowieso niks van; komt op een eiland aan omdat hij de verkeerde kant op vaart richting India en noemt die eilanden dan maar west-india (west indies)

Amerika ontdekt ?!
Amerigo Vespucci wist wel beter dan Columbus.

De geschiedenis herschrijft zich continu…

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 18 jan 2024 21:48

daniel1975 schreef: 18 jan 2024 21:09 Tuurlijk pak je de grote jongens niet. Maar dat kleine grut hun speelgoed afpakken voelt gewoon goed :mrgreen: Ik heb zo’n teringhekel aan die kapuchonnetjes in die dure bakken, opzouten.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2030688 ... l-verleden
Koffie en thee kan natuurlijk ook niet,

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 18 jan 2024 22:28

Dat er zielen zijn die bedenken dat dit aanstootgevend kan zijn…. Echt ongelofelijk. En het maar gek vinden dat Europa naar rechts afdrijft.
Less is bore

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 18 jan 2024 23:13

Enzzo schreef: 18 jan 2024 21:04
Urban myth of urban legend dat verhaal.
Er is onderzoek gedaan naar dit vermeende autogebruik en daaruit bleek dat criminelen juist in onopvallende burgerlijke auto’s rondrijden (juist om dat ethisch selectieve te vermijden bijvoorbeeld)
De kleine patsers die in een (al dan niet gehuurde) fancy mercedes of BMW rondrijden zijn helemaal niet interessant voor de bestrijding van echt criminaliteit!!

Bovendien koop je een merc/ BMW uit 2001/2003 met 300pk en alle leuke opties tegenwoordig al voor een euro of 1500 tot 2500 als er 4 ton op de teller staat.

Wat niet wegneemt dat die gastjes gruwelijk irritant zijn en veel overlast veroorzaken hoor. Maar de echte zware jongens pak je niet op basis van hun auto
Ik heb genoeg grote spelers gekend die wel in dikke auto's reden (oa 911 Turbo, Opel Omega Lotus en de obligate 560 SEC met King 3 spaaks velgen. Vooral bij die laatste wist je destijds 100% zeker dat het de auto van een dealer was). Zolang je nooit drugs of wapens in je auto hebt, maakt het ook niet uit.

Uiteindelijk weet de politie echt wel wie de grote spelers zijn, al rijden ze een Lada Samara.
Campagnolo Ultra Dork

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 18 jan 2024 23:19

Dealers zijn geen grote spelers hè. Dat zijn de loopjongens die kicken op uiterlijk vertoon en protserigheid.

Takken snoeien heeft weinig zin als je een boom wilt rooien.
Je moet de wortels wegnemen!

Gesloten