Cannondale
-
- Forum-lid
- Berichten: 1791
- Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20
Ik heb gewoon gloeiende, gloeiende k#(&%v"#!! dit weekend een paar flinke beschadigingen op de bovenbuis van mijn nieuwe supersix evo gekregen in de Eifel. Dit door een kapotte drager. Er is een stukje witte, en een stukje Cannondale groene lak af. Hoe zou ik dit het beste kunnen aanpakken? Informeren naar lakstiften oid? Eens kijken bij een autospuiter wellicht?? Alvast dank voor het meedenken!
Brady van Dalen contacteren?
-
- Forum-lid
- Berichten: 1791
- Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20
Daar heb ik ook aan gedacht. Had alleen gehoopt op een oplossing wat dichter bij huis (de plaatselijke autospuiter, of de fm waar ik de fiets heb gekocht dus). Maar kan Brady sowieso even een mail sturen..
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Gewoon een goed spot repair (normaal voor autobumpers e.d.) bedrijf in de buurt zoeken moet het goed komen.
Hij staat al in en crossfietsen topic maar hij hoort hier ook wel een beetje thuis.
Gisteren opgehaald mijn nieuwe SuperX 2012.
Van de week maar eens andere banden halen en eens kijken welke v-brakes ik ga monteren. Denk dat het Tektro RX5's worden. Bedoeling is dat ik deze fiets 's winters ga gebruiken ipv mijn racefiets.
Ook maar eens kijken naar nieuwe schoenen en pedalen (Xpresso's?)
Gisteren opgehaald mijn nieuwe SuperX 2012.
Van de week maar eens andere banden halen en eens kijken welke v-brakes ik ga monteren. Denk dat het Tektro RX5's worden. Bedoeling is dat ik deze fiets 's winters ga gebruiken ipv mijn racefiets.
Ook maar eens kijken naar nieuwe schoenen en pedalen (Xpresso's?)
Stomme vraag wellicht: Voor de polder wil ik de 50/34 combi op mijn SISL crankstel vervangen door 50/42. Kan ik hier gewoon "standaard" 110mm BCD tandwielen voor kopen (waarschijnlijk StrongLight CT2) en standaard bladboutjes?
Ik vraag dit omdat de huidige MCV tandbladen beschikken over een zgn "no-nuts" bevestiging; dwz de bladboutjes draaien rechtstreeks vast in het binnenblad. Het zou toch lullig zijn als de maten (bijv dikte vd spider) net iets anders zijn waardoor eea niet mooi past
Ik vraag dit omdat de huidige MCV tandbladen beschikken over een zgn "no-nuts" bevestiging; dwz de bladboutjes draaien rechtstreeks vast in het binnenblad. Het zou toch lullig zijn als de maten (bijv dikte vd spider) net iets anders zijn waardoor eea niet mooi past
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13828
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik weet het antwoord niet op die vraag, maar kijk ook even of je een 42 kwijt kan zonder dat het tegen je frame aanloopt, bij mijn vorirge racer paste een 40 al niet.
Een 42 is 13mm groter (doorsnee) dan een 39
Een 42 is 13mm groter (doorsnee) dan een 39
Nooit bij stil gestaan dat dit een probleem zou kunnen zijn. Bij welk frame/crankstel was dit bij jou het geval? (ik neem aan dat het tandwiel toen tegen de achtervork aankwam)wasbeer2006 schreef:Ik weet het antwoord niet op die vraag, maar kijk ook even of je een 42 kwijt kan zonder dat het tegen je frame aanloopt, bij mijn vorirge racer paste een 40 al niet.
(...)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
53x11 schreef:Stomme vraag wellicht: Voor de polder wil ik de 50/34 combi op mijn SISL crankstel vervangen door 50/42. Kan ik hier gewoon "standaard" 110mm BCD tandwielen voor kopen (waarschijnlijk StrongLight CT2) en standaard bladboutjes?
Ik vraag dit omdat de huidige MCV tandbladen beschikken over een zgn "no-nuts" bevestiging; dwz de bladboutjes draaien rechtstreeks vast in het binnenblad. Het zou toch lullig zijn als de maten (bijv dikte vd spider) net iets anders zijn waardoor eea niet mooi past
Of 42 past weet ik niet maar 39 CT2 gaat in ieder geval prima met normale bladboutjes op de sisl spider.
Bij mij passen op de SISL gewone SRAM boutjes icm SRAM 52/36 kettingbladen. Voordeel van de SRAM boutjes is dat ze staal zijn en dus niet alu wat je snel kapot draait. Benieuwd of de 42 past want die wil ik ook nog monteren op mijn CAAD10 ipv de 36. Tot nu toe heeft een 42 op al mijn racers gepast hoewel het bij een aantal wel eng krap was...53x11 schreef:Stomme vraag wellicht: Voor de polder wil ik de 50/34 combi op mijn SISL crankstel vervangen door 50/42. Kan ik hier gewoon "standaard" 110mm BCD tandwielen voor kopen (waarschijnlijk StrongLight CT2) en standaard bladboutjes?
Ik vraag dit omdat de huidige MCV tandbladen beschikken over een zgn "no-nuts" bevestiging; dwz de bladboutjes draaien rechtstreeks vast in het binnenblad. Het zou toch lullig zijn als de maten (bijv dikte vd spider) net iets anders zijn waardoor eea niet mooi past
De SRAM kettingbladboutjes (uit de Red groep althans toch) zijn van alu.haaldoor schreef:Bij mij passen op de SISL gewone SRAM boutjes icm SRAM 52/36 kettingbladen. Voordeel van de SRAM boutjes is dat ze staal zijn en dus niet alu wat je snel kapot draait. Benieuwd of de 42 past want die wil ik ook nog monteren op mijn CAAD10 ipv de 36. Tot nu toe heeft een 42 op al mijn racers gepast hoewel het bij een aantal wel eng krap was...53x11 schreef:Stomme vraag wellicht: Voor de polder wil ik de 50/34 combi op mijn SISL crankstel vervangen door 50/42. Kan ik hier gewoon "standaard" 110mm BCD tandwielen voor kopen (waarschijnlijk StrongLight CT2) en standaard bladboutjes?
Ik vraag dit omdat de huidige MCV tandbladen beschikken over een zgn "no-nuts" bevestiging; dwz de bladboutjes draaien rechtstreeks vast in het binnenblad. Het zou toch lullig zijn als de maten (bijv dikte vd spider) net iets anders zijn waardoor eea niet mooi past
Op internet kom is ze zowel van alu als van staal tegen van SRAM. Hangt dus inderdaad van de groep af(ik kocht de mijne los bij Bikeparts4u).
Bij kettingblad boutjes ontgaat het nut van alu mij volledig. Kettingbladen zijn sowieso van staal dus je wilt een onderlinge reactie tussen boutjes en bladen. Staal is harder dan alu dus beter vast te zetten. En voor die paar gram gewichtswinst wegen bovenstaande 'voordelen' niet op.
Bij kettingblad boutjes ontgaat het nut van alu mij volledig. Kettingbladen zijn sowieso van staal dus je wilt een onderlinge reactie tussen boutjes en bladen. Staal is harder dan alu dus beter vast te zetten. En voor die paar gram gewichtswinst wegen bovenstaande 'voordelen' niet op.