Pagina 367 van 780

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 23 sep 2013 19:46
door dickygiovanni
Ik heb gewoon gloeiende, gloeiende k#(&%v"#!! dit weekend een paar flinke beschadigingen op de bovenbuis van mijn nieuwe supersix evo gekregen in de Eifel. Dit door een kapotte drager. Er is een stukje witte, en een stukje Cannondale groene lak af. Hoe zou ik dit het beste kunnen aanpakken? Informeren naar lakstiften oid? Eens kijken bij een autospuiter wellicht?? Alvast dank voor het meedenken!

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 23 sep 2013 19:50
door havana
Brady van Dalen contacteren?

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 23 sep 2013 19:56
door dickygiovanni
Daar heb ik ook aan gedacht. Had alleen gehoopt op een oplossing wat dichter bij huis (de plaatselijke autospuiter, of de fm waar ik de fiets heb gekocht dus). Maar kan Brady sowieso even een mail sturen..

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 23 sep 2013 20:32
door sharkman113
Gewoon een goed spot repair (normaal voor autobumpers e.d.) bedrijf in de buurt zoeken moet het goed komen.

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 29 sep 2013 17:02
door NicoNB
Hij staat al in en crossfietsen topic maar hij hoort hier ook wel een beetje thuis.

Afbeelding

Gisteren opgehaald mijn nieuwe SuperX 2012.
Van de week maar eens andere banden halen en eens kijken welke v-brakes ik ga monteren. Denk dat het Tektro RX5's worden. Bedoeling is dat ik deze fiets 's winters ga gebruiken ipv mijn racefiets.

Ook maar eens kijken naar nieuwe schoenen en pedalen (Xpresso's?)

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 04 okt 2013 12:40
door 53x11
Stomme vraag wellicht: Voor de polder wil ik de 50/34 combi op mijn SISL crankstel vervangen door 50/42. Kan ik hier gewoon "standaard" 110mm BCD tandwielen voor kopen (waarschijnlijk StrongLight CT2) en standaard bladboutjes?
Ik vraag dit omdat de huidige MCV tandbladen beschikken over een zgn "no-nuts" bevestiging; dwz de bladboutjes draaien rechtstreeks vast in het binnenblad. Het zou toch lullig zijn als de maten (bijv dikte vd spider) net iets anders zijn waardoor eea niet mooi past

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 04 okt 2013 14:01
door wasbeer2006
Ik weet het antwoord niet op die vraag, maar kijk ook even of je een 42 kwijt kan zonder dat het tegen je frame aanloopt, bij mijn vorirge racer paste een 40 al niet.

Een 42 is 13mm groter (doorsnee) dan een 39

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 04 okt 2013 14:13
door 53x11
wasbeer2006 schreef:Ik weet het antwoord niet op die vraag, maar kijk ook even of je een 42 kwijt kan zonder dat het tegen je frame aanloopt, bij mijn vorirge racer paste een 40 al niet.

(...)
Nooit bij stil gestaan dat dit een probleem zou kunnen zijn. Bij welk frame/crankstel was dit bij jou het geval? (ik neem aan dat het tandwiel toen tegen de achtervork aankwam)

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 04 okt 2013 14:17
door ld001
53x11 schreef:Stomme vraag wellicht: Voor de polder wil ik de 50/34 combi op mijn SISL crankstel vervangen door 50/42. Kan ik hier gewoon "standaard" 110mm BCD tandwielen voor kopen (waarschijnlijk StrongLight CT2) en standaard bladboutjes?
Ik vraag dit omdat de huidige MCV tandbladen beschikken over een zgn "no-nuts" bevestiging; dwz de bladboutjes draaien rechtstreeks vast in het binnenblad. Het zou toch lullig zijn als de maten (bijv dikte vd spider) net iets anders zijn waardoor eea niet mooi past

Of 42 past weet ik niet maar 39 CT2 gaat in ieder geval prima met normale bladboutjes op de sisl spider.

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 04 okt 2013 14:41
door haaldoor
53x11 schreef:Stomme vraag wellicht: Voor de polder wil ik de 50/34 combi op mijn SISL crankstel vervangen door 50/42. Kan ik hier gewoon "standaard" 110mm BCD tandwielen voor kopen (waarschijnlijk StrongLight CT2) en standaard bladboutjes?
Ik vraag dit omdat de huidige MCV tandbladen beschikken over een zgn "no-nuts" bevestiging; dwz de bladboutjes draaien rechtstreeks vast in het binnenblad. Het zou toch lullig zijn als de maten (bijv dikte vd spider) net iets anders zijn waardoor eea niet mooi past
Bij mij passen op de SISL gewone SRAM boutjes icm SRAM 52/36 kettingbladen. Voordeel van de SRAM boutjes is dat ze staal zijn en dus niet alu wat je snel kapot draait. Benieuwd of de 42 past want die wil ik ook nog monteren op mijn CAAD10 ipv de 36. Tot nu toe heeft een 42 op al mijn racers gepast hoewel het bij een aantal wel eng krap was...

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 04 okt 2013 16:31
door jakkel
haaldoor schreef:
53x11 schreef:Stomme vraag wellicht: Voor de polder wil ik de 50/34 combi op mijn SISL crankstel vervangen door 50/42. Kan ik hier gewoon "standaard" 110mm BCD tandwielen voor kopen (waarschijnlijk StrongLight CT2) en standaard bladboutjes?
Ik vraag dit omdat de huidige MCV tandbladen beschikken over een zgn "no-nuts" bevestiging; dwz de bladboutjes draaien rechtstreeks vast in het binnenblad. Het zou toch lullig zijn als de maten (bijv dikte vd spider) net iets anders zijn waardoor eea niet mooi past
Bij mij passen op de SISL gewone SRAM boutjes icm SRAM 52/36 kettingbladen. Voordeel van de SRAM boutjes is dat ze staal zijn en dus niet alu wat je snel kapot draait. Benieuwd of de 42 past want die wil ik ook nog monteren op mijn CAAD10 ipv de 36. Tot nu toe heeft een 42 op al mijn racers gepast hoewel het bij een aantal wel eng krap was...
De SRAM kettingbladboutjes (uit de Red groep althans toch) zijn van alu.

Re: Cannondale topic

Geplaatst: 04 okt 2013 17:01
door haaldoor
Op internet kom is ze zowel van alu als van staal tegen van SRAM. Hangt dus inderdaad van de groep af(ik kocht de mijne los bij Bikeparts4u).

Bij kettingblad boutjes ontgaat het nut van alu mij volledig. Kettingbladen zijn sowieso van staal dus je wilt een onderlinge reactie tussen boutjes en bladen. Staal is harder dan alu dus beter vast te zetten. En voor die paar gram gewichtswinst wegen bovenstaande 'voordelen' niet op.