Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Het grote OAKLEY topic

stienz
Forum-lid

stienz 02 sep 2010 17:50

rredwing schreef:
Stienz schreef:
Stefan schreef: Zeer waarschijnlijk heb je hem dan niet goed geplaatst in het frame. Je moet de lens links en rechts echt goed in de hoeken duwen. Als deze daar niet goed is geplaatst heb je inderdaad grote kans dat de lens eruit valt.

Onzin, als ik de lens nog beter aanduw druk ik de lens kapot. De breedte van de lens is gewoon te klein voor het frame :/

Ruim 4000 reacties in dit topic, wat 4 jaar oud is, en je bent de eerste die dit probleem aan geeft.....
Mssn niet de juiste lens bij het juiste frame...?

Een lens valt er echt niet zomaar uit.

Omdat het probleem niet hier gepost is kan het niet bestaan ofzo? Alsof een productiebedrijf nooit een fout maakt. Ik heb een 3 dagen oud M-Frame met een Jade Iridium Hybrid S M-Frame lens. Ik heb deze meerdere keren opnieuw er in gezet volgens de instructies van de site van Oakley, hoe ik dit ook doe, de lens valt er bij wat beweging meteen uit.

rredwing
Forum-lid

rredwing 02 sep 2010 18:05

Stienz schreef:
rredwing schreef:
Stienz schreef:

Omdat het probleem niet hier gepost is kan het niet bestaan ofzo? Alsof een productiebedrijf nooit een fout maakt. Ik heb een 3 dagen oud M-Frame met een Jade Iridium Hybrid S M-Frame lens. Ik heb deze meerdere keren opnieuw er in gezet volgens de instructies van de site van Oakley, hoe ik dit ook doe, de lens valt er bij wat beweging meteen uit.

Alles kan, ben ook benieuwd naar de reactie die je gaat krijgen. Heb net nog op oakley.com gekeken naar de instructie, vindt hem wel erg karig.

Maar als jij er van overtuigd ben dat je hem er goed in gedaan. Zal het wel aan de bril liggen.

Toen ik mijn eerste kocht werd me verteld dat je 1 hoekje in het frame moest doen dan de rest er in vanaf datzelfde hoekje en aan de andere kant hem er in duwen tot ie vast klikt. Loshalen ongeveer hetzelfde maar dan andersom.
Heeft altijd wel gewerkt bij mij.

Bij mijn 2e vertelde (een andere verkoper (ook andere winkel) pas dat je eerst dus beide hoekjes er in moet doen en dan, dmv een beetje buigen enzo, het midden van de lens in de gleuf kunt "duwen". Dit werkt ook en is denk ik beter voor de lens. Hierbij dus wel opletten dat ie er helemaal in zit.

Maar als hij te klein lijkt zal hij vast wel goed in die gleuf zitten.

Succes iig.
groeten

stefan
Forum-lid

stefan 02 sep 2010 18:07

Ik weet echt wel waar het over gaat! En ik heb genoeg M frame´s in mijn handen gehad om het ´probleem´ te kennen. Het is mij ook ooit overkomen maar niet onder het fietsen gelukkig.

Je kunt gelijk hebben maar ik betwijfel toch echt of de lens goed in het frame is geplaatst. En anders direct terug sturen naar de winkel waar je hem vandaan hebt.

Bij het plaatsen duw je hem aan de eerste zijde er echt goed in. Aan de andere zijde moet je de lens niet zomaar omhoog duwen maar een beetje buigen. Dan gaat de lens veel dieper in het frame. Er zitten namelijk haakjes aan bijde zijde van het frame. Als hij daar niet goed in zit schiet de lens eruit. In eerste instantie lijkt de lens goed te zitten omdat hij ook in het gootje zit maar schijn bedriegt.

De lens moet je met flinke kracht in het gootje duwen. Als dat niet het geval is zit de lens aan één van de zijde niet goed geplaatst.

martijnblaas
Forum-lid

martijnblaas 02 sep 2010 19:22

Ik heb het ook gehad, eerst lijkt hij goed te zitten maar een klein beetje druk en hij ligt er uit. Als je de lens er in doet met je bijna denken dat je hem breekt. Uiteindelijk hoor je dan een klik.
Redbull Pro Team 4000, Dura-Ace, Reynolds, PRO, Selle Italia

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 02 sep 2010 19:38

Daarom vind ik lenzen wisselen dus helemaal niks, omdat ik inderdaad het gevoel krijg dat ik hem breek. Goede reden om een 2e Oakley aan te schaffen toch?

stienz
Forum-lid

stienz 02 sep 2010 19:48

Stefan schreef:Ik weet echt wel waar het over gaat! En ik heb genoeg M frame´s in mijn handen gehad om het ´probleem´ te kennen. Het is mij ook ooit overkomen maar niet onder het fietsen gelukkig.

Je kunt gelijk hebben maar ik betwijfel toch echt of de lens goed in het frame is geplaatst. En anders direct terug sturen naar de winkel waar je hem vandaan hebt.

Bij het plaatsen duw je hem aan de eerste zijde er echt goed in. Aan de andere zijde moet je de lens niet zomaar omhoog duwen maar een beetje buigen. Dan gaat de lens veel dieper in het frame. Er zitten namelijk haakjes aan bijde zijde van het frame. Als hij daar niet goed in zit schiet de lens eruit. In eerste instantie lijkt de lens goed te zitten omdat hij ook in het gootje zit maar schijn bedriegt.

De lens moet je met flinke kracht in het gootje duwen. Als dat niet het geval is zit de lens aan één van de zijde niet goed geplaatst.

Mijn excuses, je hebt helemaal gelijk, bedankt voor je reactie, ook voor de anderen die hebben gereageerd! De lens zit nu wel goed. Wel raar dat er geen fatsoenlijke handleiding bij zit om dit normaal uit te leggen, uit de instructie op de site van Oakley is dit echt niet op te maken, of ik ben gewoon dom :p thanks!

stefan
Forum-lid

stefan 02 sep 2010 20:09

:D Je bent waarschijnlijk niet de eerste die dit is overkomen.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 02 sep 2010 21:36

Nee, ik herken het. Maar er zit wel degelijk verschil in de lens-breedte. Er is een paar mm tolerantie en dat scheelt wel met inklikken.
En breken doe je ze echt zomaar niet; wel een prima smoes om iets nieuws aan te schaffen ;-)
Less is bore

campasuper
Forum-lid

campasuper 02 sep 2010 22:45

Ik heb een keer onder het fietsen gehad dat de lens uit een Pro M Frame viel, op de grond, achetrligger rijdt over de lens, lens zwaar beschadigd.
Het bleek te zitten in de passing van de hoekjes van de lens in het frame.
Voor alle nieuwe lenzen geldt dat ik ze eerst pas en met een scherp mesje maak ik de hoekjes passend.
Zou eigenlijk niet moeten met zulke dure spullen maar het werkt wel.
Ik heb nu drie frames en zeven lenzen, alles past op elkaar zonder enig risico van uitvallen of beschadigen.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

bontempi
Forum-lid

Gebruikersavatar bontempi 02 sep 2010 23:48

campa=super schreef:Ik heb nu drie frames en zeven lenzen, alles past op elkaar zonder enig risico van uitvallen of beschadigen.

Heb gewoon voor iedere lens een M-frame. Hoef niet te wisselen en ze blijven goed zitten.
:D:D

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 sep 2010 23:52

Vind ik volledig onzinnig voor M-frames. Het wisselen van glazen gaat gewoon makkelijk en levert ook niet snel schade op.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

tiest
Forum-lid HC

tiest 02 sep 2010 23:56

Vind het toch wel handig dat ik zo met elk weertype de juiste lens+frame uit de kast kan pakken.

Plaats reactie