Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

RaceFietserke
Forum-lid

RaceFietserke 13 jan 2015 13:53

Mijn frame is ook onderweg, wielen van Far Sports zijn ondertussen binnen.

John13081968
Forum-lid

John13081968 13 jan 2015 20:09

Misschien moet ik hem hier niet stellen. Maar een vraag ik hoor wel eens dat je de banden op de wielen van China er niet op krijgt klopt dat

JoostG
Forum-lid

JoostG 13 jan 2015 21:48

Het kan wat lastiger zijn, maar ....... dat ligt niet aan de plek/het land van productie: bij carbon krijg je de band moeilijker over de rand (glijdt minder makkelijk), en je kan minder kracht met hulpmiddelen zetten (carbon is op dat vlak wat kwetsbaarder). Verder wordt momenteel meer en meer gekozen voor een bredere maat velg (23mm en 25mm), wat ook weer minder ruimte geeft voor montage.

Ik heb uiteindelijk mijn tubeless banden er op gekregen en heb er inmiddels genoeg handigheid in.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

RaceFietserke
Forum-lid

RaceFietserke 14 jan 2015 07:22

Ik moet het zelf nog ondervinden...
Heb 25mm carbon wielen (Far Sports), ben aan het denken om deze ook tubeless te maken, met of een schwalbe One of een Schwalbe Ultremo Zx...
Nog even uitzoeken of dit gaat en de moeite loont om te proberen, gezien het blijkbaar zo lastig is :)

JoostG
Forum-lid

JoostG 14 jan 2015 08:12

RaceFietserke schreef:Ik moet het zelf nog ondervinden...
Heb 25mm carbon wielen (Far Sports), ben aan het denken om deze ook tubeless te maken, met of een schwalbe One of een Schwalbe Ultremo Zx...
Nog even uitzoeken of dit gaat en de moeite loont om te proberen, gezien het blijkbaar zo lastig is :)
Dat loont zeker de moeite. Ik rijd zelf met Farsports 23mm icm met tubeless One's (en daarvoor Ultremo ZX), en ik zou niet anders meer willen: veel grip, demping/comfort, en met latex geen zorgen meer over lekrijden.

Je hebt waarschijnlijk nog een andere set wielen liggen? Leg de tubeless banden eerst daar op. Dan rekken ze wat uit en dat geeft net dat extra waarmee je ze op je carbonvelgen kunt leggen. De VAR tyre lever is daarbij your best friend. Verder is mijn ervaring dat de One's iets ruimer vallen dan de Ultremo ZX.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

John13081968
Forum-lid

John13081968 14 jan 2015 09:21

ik heb nu roval carbon wielen daar gaat de band de conti 4000sII erg makkelijk op. Maar ik lees dat ik dus het beste of bij fartsport of velobuild kan gaan shoppen.
Ik gebruik normaal als de band moeilijk erop gaat een paar winterhandschoen met leer. Dan gaat het meestal wel soepel.

mcmarc
Forum-lid

Gebruikersavatar mcmarc 14 jan 2015 11:56

Het werd tijd voor een nieuwe MTB. Na een lange zoektocht waarbij ik door de bomen het bos niet meer zag, heb ik besloten voor een chinees frame te gaan. Misschien kwam het doordat ze bij alle fietswinkels mij naar hun favoriete merk toe wilden praten en ik te eigenwijs ben. Daarbij wilde ik zelf bij alle onderdelen overwegen welk type precies de juiste voor mij is. Mijn doel was om mee te doen aan de strandrace Egmond Pier Egmond vorig weekend, dus de fiets moest zowel een geschikt zijn voor in het bos en op het strand.
Uiteindelijk heb ik bij xmiplay.com heb ik de 256SL bestelt met een vaste voorvork (FK052) en de carbon wielen (HR930C-29er), en nog wat overige dingen als stuur, zadelpen bidonhouder. Mijn keuze was op dit frame gevallen door verschillende amerikaanse forums waar ze enthousiast waren hierover. Het email contact met Bert van Xmiplay verliep erg soepel, door het tijdsverschil duurde het wel soms tot de volgende ochtend voordat ik antwoord had. Bij het betalen hanteerden ze de truuc om in gedeeltes te over te maken (paypal), hierdoor bleek dat er maar over een gedeelte importbelasting betaald moest worden. Na betaling had ik de wielen in 9 dagen binnen en het frame met onderdelen na 13 dagen. De groupset (Sram X1) had ik bij bike-components.de besteld, deze was echter niet op voorraad en ik werd door hun (te) lang aan het lijntje gehouden, vervelend maar wel soepel opgelost. De groupset heb ik daarom afbestelt en bij mantel.nl gehaald.
Het in elkaar zetten van zo'n fiets leek me ingewikkeld, maar blijkt helemaal niets voor te stellen vergeleken met een lego-technic bouwpakket van mijn zoontje. In één avond zat ie in elkaar, en de avond daarop afgesteld. Ook de interne kabel voor de achterschijfremmen bleek gemakkelijk. De remkabel hiervoor moest wel worden ingekort, maar eerst had ik een youtube-filmpje hierover bekeken en ook dit bleek een makkie.
De fiets heb ik afgelopen zaterdag getest bij Egmond-Pier-Egmond en bevalt meer dan goed. Ik was met deze fiets een kwartier sneller dan vorig jaar op de 26", 21e plek bij de recreanten!

Conclusie, het is erg leuk zelf een fiets samen te stellen, het koste al met al toch nog wel veel geld, maar nog altijd veel minder dan een merk fiets met dezelfde specs.

Het komend weekend ga ik de fiets in het bos proberen, ik ben benieuwd.

Afbeelding
Afbeelding

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 14 jan 2015 17:21

Ik heb deze. De bandenknecht. Die werkt ook goed. Heb echter wel een alu-remrand. Ik heb geen idee of deze ook bij full carbon aan te raden is.

Afbeelding

RaceFietserke
Forum-lid

RaceFietserke 15 jan 2015 07:39

Thanks voor de info / voorbeelden.
Zal m'n eigen ook maar een degelijke bandenknecht gaan bestellen :D

@mcmarc, leuk projectje. Ziet er goed uit ;)
Ken je vertellen wat jou budget was / jouw uiteindelijke uitgave is geweest voor je complete project?

mcmarc
Forum-lid

Gebruikersavatar mcmarc 15 jan 2015 13:17

@racefietserke, hier is het prijsoverzicht van mijn fiets zoals in mijn vorige post beschreven:
frame 448
voorvork 116
wielen 452
seatpost handlebar bottlecage zadel 100
banden 70
groepset 610 (sram X1)
remmen 210 (shimano XT met schijven)
importbelasting 118
verzendkosten 144
paypal 51

totaal 2319 euro

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 15 jan 2015 13:52

Voor die prijs heb je een BTwin Rockrider 8,2kg.. Maar niet het plezier dat je hem zelf hebt besteld en gebouwd en de kleur van de BTwin valt wat over te zeggen. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Dtc81
Forum-lid

Dtc81 19 jan 2015 11:35

dag mensen ik wil even wat met jullie delen ik heb een zeer goede ervaring met de site dhgate ik bestelde er een set carbon wielen en die werd helaas in beslag genomen door de douane waarom is me nu nog steeds niet duidelijk wacht nog op een verklaring van douane maar goed dat terzijde ik contact opgezocht met dhgate en vertelde ze dat mijn wielen in beslag waren genomen en ik niet begreep waarom toen kreeg ik eerst een antwoord dat ze het gingen onderzoeken dus ik dacht weg geld kwamen ze 5 dagen later terug met het antwoord dat ik snel mijn geld terug gestort zou krijgen 2 dagen later hadt ik het hele bedrag terug ontvangen op mijn rekening dus voor mijn is dhgate een echte aanrader

Plaats reactie