Top, veltec blx. Ik denk dat ik toch een P4 neem volgend seizoen dan, maar 'k zal dan voor een wedstrijd in januari een andere (mijn huidige P3, of een P2) moeten voorzien. Goed om weten. Thx!
Ik had gisteren nog Rutger Beke aan de lijn, en hij klonk heel enthousiast over wat hij van de P4 zag. We vermoedden dat in Hawaii nog niemand met P4 zal rijden (aangezien Chrissie Wellington bij P2 lijkt te zweren, en daarop ook de overwinningen aaneen rijgt), maar Beke ziet het alvast goed zitten om volgend jaar op een P4 te knallen.
Cervélo
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Tja cervelo is de laatste tijd wel uitgegroeid tot een marketing truc. Maar laten we niet vergeten dat ze wel trendsetters zijn met hun functionele ontwerpen. Nu bij de ontwikkeling van de p4 zijn ze weer terug met een innovatief en trendsettend (?) design. Dat dit nu niet aansluit bij wat de conservatieve fietser als mooi ervaart zal vast nogwel veranderen. Een likje verf doet al wonderen. En wanneer de marketing machine van cervelo de p4 echt gaat promoten en de toppers op dit ding de ene overwinning na de andere bij elkaar fietsen zien vast hele volkstammen de p4 als de ultime tijdritmachine (waarmee ik niet zeg dat 'ie dat etiket niet waard is natuurlijk).
Persoonlijk vind ik de P2C de mooiste om te zien, maar omdat de P4 niet bij iedereen in de smaak valt qua design is geen rede om het een markting truc te noemen, sterker nog, Cervélo doet juist wat al tijden deden en goed doen, een fiets maken die top en de functionele aspecten staan boven de uiterlijke kenmerken.
Ben erg benieuwd naar het apparaat als ik het frame krijg. spectaculair is het zeker.
Ben erg benieuwd naar het apparaat als ik het frame krijg. spectaculair is het zeker.
-
- Forum-lid
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 07 aug 2007 16:37
Ik vind het grijs niet zo geslaagd... Vind het rood van de S2 vele malen mooier.
Verder natuurlijk helemaal top!
Verder natuurlijk helemaal top!
\'\'We can\'t solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them\'\'
voorlopig vind ik de kleuren van 2008 ook mooier, maar zal moeten afwachten om ze in het echt te kunnen zien en dan terug een oordeel te vellen want in het echt kunnen ze natuurlijk beter meevallen dan op foto
cervelo r3 dura ace 7800 veltec speed carbon 6.0
cervelo slc-sl dura ace 7900 vumaquad zipp 343
corratec revo team xtr
cervelo slc-sl dura ace 7900 vumaquad zipp 343
corratec revo team xtr
Dat is idd de andere kleurstelling van de S3, die ik ook heel mooi vind. Zou moeilijk kiezen worden.
Over de hele lijn vind ik de kleuren echt een stap vooruit. P2 en P3 zien er prachtig uit in de 2009 kleuren... vooral de P2, al was die in 2008 ook al heel mooi (eigenlijk de allermooiste kleurstelling uit het 2008 gamma). De S1 schat ik met z'n nieuwe kleuren plots weer hoger in. Enkel de S2 vind ik -persoonlijk- erop achteruitgaan tegenover de 2008 SLC.
Over de hele lijn vind ik de kleuren echt een stap vooruit. P2 en P3 zien er prachtig uit in de 2009 kleuren... vooral de P2, al was die in 2008 ook al heel mooi (eigenlijk de allermooiste kleurstelling uit het 2008 gamma). De S1 schat ik met z'n nieuwe kleuren plots weer hoger in. Enkel de S2 vind ik -persoonlijk- erop achteruitgaan tegenover de 2008 SLC.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
- Forum-lid
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08
ik vind het wel vreemd dat cervelo met de nieuwe S3 niet een doorlopende zadelpen heeft gekregen, kijk als je toch wil vernieuwen probeer dan ook mee te gaan in deze ontwikeling zoals bij De Roza en Specialized en er zijn er nog een paar
Of heeft dit een reden waarom ze dit niet doen?
en ja de kleurstelling ik vind het wel mooi maar het is wel jaar verbonden
net als bij colnago daar aan kan je zien van welk jaar het frame is aan de kleurstelling ieder jaar een andere kleur of samenstelling van kleuren
zo rij je al gauw op een veroude fiets
of gaan ze bij cervelo dit een paar jaar zo laten ???
Of heeft dit een reden waarom ze dit niet doen?
en ja de kleurstelling ik vind het wel mooi maar het is wel jaar verbonden
net als bij colnago daar aan kan je zien van welk jaar het frame is aan de kleurstelling ieder jaar een andere kleur of samenstelling van kleuren
zo rij je al gauw op een veroude fiets
of gaan ze bij cervelo dit een paar jaar zo laten ???
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid
R3 en R3sl blijven dezelfde kleurstelling behouden, dus daar gaat het wel inde "goede?" richting. Maar voor zover ik het volg, denk ik dat ieder merk per jaar een andere kleurstelling gebruikt. Je hebt dan natuurlijk vlug het "gevoel" dat je met een verouderde fiets op baan bent. Dit gevoel zorgt er dan voor dat je vlugger gaat switchen naar een nieuwe fiets, waardoor de business zichzelf in stand houdt.
Betreffende de doorlopende zadelbuis : eigenlijk moet je gelukkig zijn dat ze het bij cervelo niet volgen. Qua uitzicht volgen de S-types die trend. Qua uitvoering niet natuurlijk maar dat heeft enkel maar voordelen aangezien de montage gebeurt zoals een ordinaire zadelpen, je dus niet geconfronteerd wordt dat je in het frame moet zagen (als doe-het-zelver) om de zadelbuis in te korten, maar vooral het laat toe dat je je frame gemakkelijker 2de hands aan de man kunt brengen aangezien je niet beperkt bent in de afstelling van de zadelhoogte zoals met de nu veel gebruikte doorlopende zadelbuis. Ik zie het enkel als voordeel dat ze een "gewone" zadelpen gebruiken.
Trouwens dit is dan ook de denkwijze van Cervelo. Functionaliteit en no-nonsense. Als het geen verbetering of functionaliteit is gebruiken ze het niet. Dus moeten ze er daar van overtuigd zijn dat een doorlopende zadelbuis geen verbetering is voor een race-frame.
Betreffende de doorlopende zadelbuis : eigenlijk moet je gelukkig zijn dat ze het bij cervelo niet volgen. Qua uitzicht volgen de S-types die trend. Qua uitvoering niet natuurlijk maar dat heeft enkel maar voordelen aangezien de montage gebeurt zoals een ordinaire zadelpen, je dus niet geconfronteerd wordt dat je in het frame moet zagen (als doe-het-zelver) om de zadelbuis in te korten, maar vooral het laat toe dat je je frame gemakkelijker 2de hands aan de man kunt brengen aangezien je niet beperkt bent in de afstelling van de zadelhoogte zoals met de nu veel gebruikte doorlopende zadelbuis. Ik zie het enkel als voordeel dat ze een "gewone" zadelpen gebruiken.
Trouwens dit is dan ook de denkwijze van Cervelo. Functionaliteit en no-nonsense. Als het geen verbetering of functionaliteit is gebruiken ze het niet. Dus moeten ze er daar van overtuigd zijn dat een doorlopende zadelbuis geen verbetering is voor een race-frame.
Trifox schreef:R3 en R3sl blijven dezelfde kleurstelling behouden, dus daar gaat het wel inde "goede?" richting. Maar voor zover ik het volg, denk ik dat ieder merk per jaar een andere kleurstelling gebruikt. Je hebt dan natuurlijk vlug het "gevoel" dat je met een verouderde fiets op baan bent. Dit gevoel zorgt er dan voor dat je vlugger gaat switchen naar een nieuwe fiets, waardoor de business zichzelf in stand houdt.
Betreffende de doorlopende zadelbuis : eigenlijk moet je gelukkig zijn dat ze het bij cervelo niet volgen. Qua uitzicht volgen de S-types die trend. Qua uitvoering niet natuurlijk maar dat heeft enkel maar voordelen aangezien de montage gebeurt zoals een ordinaire zadelpen, je dus niet geconfronteerd wordt dat je in het frame moet zagen (als doe-het-zelver) om de zadelbuis in te korten, maar vooral het laat toe dat je je frame gemakkelijker 2de hands aan de man kunt brengen aangezien je niet beperkt bent in de afstelling van de zadelhoogte zoals met de nu veel gebruikte doorlopende zadelbuis. Ik zie het enkel als voordeel dat ze een "gewone" zadelpen gebruiken.
Trouwens dit is dan ook de denkwijze van Cervelo. Functionaliteit en no-nonsense. Als het geen verbetering of functionaliteit is gebruiken ze het niet. Dus moeten ze er daar van overtuigd zijn dat een doorlopende zadelbuis geen verbetering is voor een race-frame.
En zo past een fiets ook nog eens in een fietskoffer! Voor als je eens met het vliegtuig op vakantie wilt en de racer mee wilt nemen.