Giant
-
- Forum-lid
Zie dat de prijzen bij Giant ook zijn gestegen buiten de Benelux.
De pro 2 disc in de Benelux nog 3099 maar in Frankrijk al 3349
De pro 0 5300
Pro 1 4000
Ben bemoeid wanneer de Benelux ook deze prijzen gaat hanteren.
De pro 2 disc in de Benelux nog 3099 maar in Frankrijk al 3349
De pro 0 5300
Pro 1 4000
Ben bemoeid wanneer de Benelux ook deze prijzen gaat hanteren.
- thestudent
- Forum-lid HC
Nee Giant juist totaal niet. Giant is juist een van de weinige merken die ook frames voor andere merken maakt. Sterker ze zijn ooit als OEM fabrikant voor andere merken begonnen en hebben later pas hun eigen merk in de markt gezet. Al lang geleden dat wel.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Inderdaad. Ik vind dat Giant weinig credits krijgt op dit gebied. Ze snappen ook heel goed wat ze aan het doen zijn.thestudent schreef: ↑03 feb 2021 23:10Nee Giant juist totaal niet. Giant is juist een van de weinige merken die ook frames voor andere merken maakt. Sterker ze zijn ooit als OEM fabrikant voor andere merken begonnen en hebben later pas hun eigen merk in de markt gezet. Al lang geleden dat wel.
Terwijl het overgrote deel van de andere merken (semi-)stickermerken zijn,
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
Ik heb zelf ook een giant en ben er super tevreden mee...
Ik heb het idee dat giant een beetje gezien word als 'volkswagen onder de auto'. Goeie degelijke fiets, geen gekkigheid, betrouwbaar, goeie service, niet super speciaal/sexy. Het is maar wat je wil en belangrijk vind.
Ik heb het idee dat giant een beetje gezien word als 'volkswagen onder de auto'. Goeie degelijke fiets, geen gekkigheid, betrouwbaar, goeie service, niet super speciaal/sexy. Het is maar wat je wil en belangrijk vind.
Ben ik wel met je eens, ik heb hiervoor twee Bianchi's gehad, en qua merk vind ik Bianchi wel echt mooier. In Italië kwam ik op de camping aan, en mocht mijn fiets meteen bij de campingeigenaar in de schuur staan, en in het dorp hing er een kerel uit zijn auto omdat hij mijn fiets zo mooi vond.
Dat verwacht ik met mijn Giant minder snel mee te maken. Op het moment dat ik in de markt was voor een nieuwe fiets, bood Giant simpelweg de meeste bang for buck, en heb ik die dus gekocht. Ik heb er ook absoluut geen spijt van, en vind deze ook enorm mooi, maar Giant heeft minder 'emotie'.
Dat verwacht ik met mijn Giant minder snel mee te maken. Op het moment dat ik in de markt was voor een nieuwe fiets, bood Giant simpelweg de meeste bang for buck, en heb ik die dus gekocht. Ik heb er ook absoluut geen spijt van, en vind deze ook enorm mooi, maar Giant heeft minder 'emotie'.
Prachtige kleur @Flash29, echt een hele mooie TCR zo.
Het enige dat ik een beetje jammer vind aan de 2021-upgrade die Giant aan de TCR heeft gedaan is de kabelloop aan de voorkant:
voorheen gingen de achterrem- en derailleurkabels te hoogte van het balhoofd het frame in, nu zijn de kabels langer en gaan ze in de onderbuis naar binnen. Dat zorgt nog wel eens voor schurende kabels tegen de balhoofdbuis en mogelijk lakbeschadiging (I'm looking at you Trek Emonda! ). Maar misschien heeft Giant dit netjes aangepakt.
Het enige dat ik een beetje jammer vind aan de 2021-upgrade die Giant aan de TCR heeft gedaan is de kabelloop aan de voorkant:
voorheen gingen de achterrem- en derailleurkabels te hoogte van het balhoofd het frame in, nu zijn de kabels langer en gaan ze in de onderbuis naar binnen. Dat zorgt nog wel eens voor schurende kabels tegen de balhoofdbuis en mogelijk lakbeschadiging (I'm looking at you Trek Emonda! ). Maar misschien heeft Giant dit netjes aangepakt.