Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

demonsternaar
Forum-lid

demonsternaar 30 sep 2008 18:45

Oké goede argumenten
hier kan ik mee leven, Maar ik hoop niet dat ze iedere jaar van kleur zullen veranderen
de frame's zijn te duur om naar een jaar al op een oud model te rijden
of zie ik het verkeert
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

paulusr3
Forum-lid

paulusr3 30 sep 2008 18:49

de monsternaar schreef:Oké goede argumenten
hier kan ik mee leven, Maar ik hoop niet dat ze iedere jaar van kleur zullen veranderen
of zie ik het verkeert

Ik zie hier het probleem niet van in hoor! Heb zelf een eerste generatie(zwart rood wit) R3 en vind deze persoonlijk nog altijd de mooiste....
Bovendien, hoezo oud model? Is toch precies hetzelfde frame???
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

roger
Forum-lid

roger 30 sep 2008 19:07

Als na een jaartje of twee nieuwe kleuren zijn dan kan je je frame toch laten overspuiten in de nieuwe kleuren,dat moet toch wel mogelijk zijn neem ik aan dan heb je voor 200 of 300€(schat ik) weer een up to date frame.
I live to ride,I ride Passoni

arnoud
Forum-lid
Contact

arnoud 01 okt 2008 09:23

Vinden jullie trouwens dat een niet olympia ganger met een fiets met Olympische ringen kan rijden. Ite sin de orde van grotre van: "de wens deel te nemen is belangrijker dan winnen"oid.
http://www.cyclemania-c.com" onclick="window.open(this.href);return false;

casran
Forum-lid HC

casran 01 okt 2008 11:06

de monsternaar schreef:Oké goede argumenten
of zie ik het verkeert

Ik denk niet dat je daarmee moet inzitten, de monsternaar. In tegenstelling tot vrijwel alle merken is Cervélo een stuk "kleurvaster": de SLC en SLC-SL hebben al jaren dezelfde kleurstelling en veranderen nu pas naar 2009 toe. De R3-SL blijft in hetzelfde zwart, de witte R3 gaat ook z'n tweede jaar in... Enkel de P-reeks van tijdritfietsen kende wat meer "kleurverloop".

Het valt dus allemaal heus mee met Cervélo op dat vlak. De meeste andere merken wijzigen jaarlijks. Ik vind het bij Merckx bv. jammer dat hij in goed 3 jaar nu zelfs al volledig zijn wijze van belettering (in 2009 is het heel hoekig) veranderd.

Arnoud schreef:Vinden jullie trouwens dat een niet olympia ganger met een fiets met Olympische ringen kan rijden. Ite sin de orde van grotre van: "de wens deel te nemen is belangrijker dan winnen"oid.

Dat is een beetje de eeuwige discussie, ook met kleurenschema van profploegen: de vele Trek fietsen met US Postal-decals, de Cannondale's in Liquigas kleuren, Giant T-Mobiles, enz. Ik begrijp ook niet waarom veel Cervélo rijders de CSC-stickertjes lieten hangen op hun fietsen.

Ik kan je gelijk geven in je redenering, en toch denk ik eraan om volgend jaar met een S3 te rijden... en mogelijks ook een P3 in de Cancellara-WC-kleuren. Ik had ook liever geen Olympische ringen erop gehad, maar ach... ik vind hem in het wit gewoon mooi (zelfs al doe ik niet eens een Olympische sport).
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

arnoud
Forum-lid
Contact

arnoud 01 okt 2008 12:05

"Wit is het nieuwe zwart", wordt wel gezegd. Ik kan me helemaal vinden in de voorkeur voor de witte S3...

speric
Forum-lid HC

speric 01 okt 2008 22:17

Koop die dan gewoon. De SLC die ik heb, en straks trouwens iedereen op een Cervélo van 2009, rijdt in de team kleuren.
Persoonlijk vind ik die ringen heel leuk en speels ook. Ik heb er ook een T-shirt van.

Als je daar over inzit, dan kan je bijna op geen 1 merk rijden en niks aandoen.
Je koopt de fiets toch voor jezelf ?

demonsternaar
Forum-lid

demonsternaar 02 okt 2008 08:21

even iets anders, zijn er ook cervelo rijders die last hebben van een vervelende tik of kraak bij het aan zetten ,ik heb het na veel zoekwerk uit gevonden dat dit in het achterpat zit
het deel waar je versnelling aan vast zit gaat los zitten en dit veroorzaakt het gekraak
en dit is geen toevals treffer omdat ik het nu al bij 3 cervelo's al verholpen heb
de twee imbusboutjes moet je even vast zetten locktaid en goed aandraaien
LETOP, dat je ze niet naar de klootte draait dan heb je er een probeem bij
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

arnoud
Forum-lid
Contact

arnoud 02 okt 2008 08:46

@ SpEric, je hebt helemaal gelijk. Maar we moeten toch iets van een discussie levendig houden ;-)

mister_arby
Forum-lid

mister_arby 02 okt 2008 14:13

C a s r a n schreef: Ik denk niet dat je daarmee moet inzitten, de monsternaar. In tegenstelling tot vrijwel alle merken is Cervélo een stuk "kleurvaster": de SLC en SLC-SL hebben al jaren dezelfde kleurstelling en veranderen nu pas naar 2009 toe. De R3-SL blijft in hetzelfde zwart, de witte R3 gaat ook z'n tweede jaar in... Enkel de P-reeks van tijdritfietsen kende wat meer "kleurverloop".

Elk jaar een minimaal verschil vindt ik juist mooi ja, anders heb je bij wedstrijden dat iedereen met het zelfde kleurschema rijdt (kijk maar bij ironmans)

speric
Forum-lid HC

speric 02 okt 2008 15:42

Arnoud schreef:@ SpEric, je hebt helemaal gelijk. Maar we moeten toch iets van een discussie levendig houden ;-)

helemaal eens natuurlijk !

kona_explosif
Forum-lid

kona_explosif 03 okt 2008 12:10

Over die kleurtjes en team-only uitvoeringen; wat is er mis met een frame van een jaar terug of langer? Het gaat om de fiets en niet perse om het uiterlijk. Ik stoor me altijd dood aan mensen die volledig gesoigneerd als prof-raborenner op hun dure fietsje zitten en als een krant rijden.

Tuurlijk, ik rij ook met Cervelo kleding maar dan niet de teamkleding, ik denk ook niet dat ik de kleren van het Cervelo-team 2009 zou dragen. Vind het niet lijken.
Top drie favo beklimmingen: 1: zuidkant Passo Manghen, 2: Oostkant Stelvio, 3: Noordkant Grosse Scheidegg

Het fietsleven begint bij 2000 meter boven zeenivo!!

Plaats reactie