Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2009

eelcoz

eelcoz 10 jul 2009 19:41

Een slaapverwekkende vertoning inderdaad. En dan te bedenken dat de komende 2 dagen geen aankomst bergop hebben (ik vraag me bij zulke etappes altijd af waarom je er dan uberhaupt bergen in stopt). Af en toe had ik het idee dat ik naar een standaard vlakke etappe zat te kijken.

Wel klasse van Contador, maar veel en veel te laat. En waar waren de Schleckjes?

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 10 jul 2009 19:48

Ik denk dat iedereen bang is om aan te vallen, zichzelf verkeerd ingeschat te hebben en dan op achterstand gereden te worden. Aan een kant wel begrijpelijk in een eerste berg etappe, hoe voelen de benen en hoe verteer je een echte beklimming en hoe sterk is de rest.

Wat ik wel erg vind is dat je het geel laat schieten...omdat je te makkelijk teveel voorsprong weggeeft. Het zal wel veel zwaarder en moeilijker zijn, maar naar mijn idee was men tot een paar jaar geleden veel meer genegen om echt voor het geel te strijden.

frieserenner
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 jul 2009 01:10

frieserenner 10 jul 2009 19:50

Het is iig te hopen dat Armstrong niet de tour gaat winnen op basis van "respect".
Ook Menchov mag van mij best aanvallender gaan rijden. Als hij maar blijft plakken dan wordt het zeker niets. Ik zie ze liever kapotgaan in de aanval dan dat ze anoniem blijven aanklampen.

joe1972
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 jul 2009 02:02

joe1972 10 jul 2009 20:22

Nog even over de boycot van Sporza door Astana.

Ik vind persoonlijk dat je dat gewoon niet kan maken, zeker niet om zoiets onbenulligs. Wuyts schreef een colum, die zijn per definitie niet bedoeld om een genuaceerd en objectief betoog te houden, die zijn bedoeld om te prikkelen, te overdrijven en te chargeren en om een persoonlijke punt krachtig te maken. En we hebben ook nog zoiets als persvrijheid, dat is in Kazachstan misschien niet de gewoonte, maar wel hier bij ons.

Zo'n boycot vind ik een staaltje machtspolitiek en ronduit schandalig, zeker voor het Belgische en Nederlandse Sporza-publiek.
a.k.a Joe

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 10 jul 2009 20:28

Toch vond ik het een interessante etappe. Als ik zo de reacties hoorde, was het het idee bij Astana om Armstrong in het geel te krijgen. En dat Contador daar dus anders over dacht.

Mooi man. Ze moeten die vent gewoon nummer 1 maken daar. Armstrong moet bidons halen voor hem.

Ik denk dat dat plan ook vooral de reden was dat Contador niet veel eerder ging. En dat hij het uiteindelijk gewoon niet meer aan kon zien, zo langzaam ging het voor hem.

Die saaie Evans heeft toch als enige aangevallen, dat spreekt toch voor hem. Dat had ik Menchov nou ook wel willen zien doen.

Ik heb het idee dat die mannen deze bergen gewoon voorzichtig door willen komen en wachten op de volgende. Om dat nou gelijk aan de kapstok 'bang voor Armstrong' te hangen.. Ik denk dat dat een beetje redeneren vanuit het verleden is.

joe1972
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 jul 2009 02:02

joe1972 10 jul 2009 21:25

Ik zit toch een beetje teleurgesteld 'na te genieten' van Contador. Waarom is er verder niet aangevallen? Zijn de etappes morgen en zondag dan zo zwaar? Ik dacht dat dat wel mee viel. Op beide dagen lange dalende lijnen naar de finish.

Volgens sommigen was het tempo van de Astana's erg hoog, maar dat leek ook wel mee te vallen. De groep bleef nog lang behoorlijk groot.

Nouja, Contador heeft in ieder geval z'n kaarten getoond en Evans heeft het geprobeerd. Wie weet morgen meer spektakel.
a.k.a Joe

jeroenr
Forum-lid
Berichten: 582
Lid geworden op: 07 okt 2008 21:17

jeroenr 10 jul 2009 21:35

Leuk dat er werd aangevallen, maar ik had graag gezien dat Armstrong het geel zou pakken. Hij hoeft van mij de tour niet te winnen, maar even in het geel rijden zou ik wel mooi vinden.

Aan de andere kant zou de eteppe richting de Ventoux wel eens heel leuk kunnen gaan worden...stel eens voor, Contador in het geel, Armstrong 2e op een paar seconden....gaat leuk worden dan :D. Ik ben in ieder geval benieuwd wat rit 15 (en later de tijdrit) gaat brengen, want ik denk dat er in de tussentijd weinig gaat gebeuren voor het geel.
Cervélo & Cannondale

joe1972
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 jul 2009 02:02

joe1972 10 jul 2009 22:00

Misschien rijdt er nog een keer een groep weg die een ruime voorsprong houdt en het geel met een marge kan pakken. Het lijkt erop dat Astana het geel inderdaad niet zo nodig hoeft. Andy Schleck maakte ook al zo'n toespeling op het niet verspillen van energie vandaag.

Gaan ze dus met z'n allen wachten op de Mont Ventoux? Hmmm, dat zou een tegenvaller zijn. Boogerd had het nog wel over rit 13 in de Vogezen, die wordt zonder oortjes gereden en dat is zo te zien inderdaad een hele zware rit. Geen finish bergop en 20 km dalende lijn naar de eindstreep, maar onderweg wel de Platzerwasel en de eerste categorie Col du Firstplan op 20 km voor de streep. En dan natuurlijk rit 15 & 16 in de Alpen er vlak achteraan. Nog kansen genoeg dus voor vuurwerk voor ze op de Ventoux zijn.
a.k.a Joe

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 10 jul 2009 23:08

Uit de reactie van Armstrong kon je duidelijk horen dat hij enorm teleurgesteld was over het feit dat Contador zich kennelijk niet aan de stalorders heeft gehouden. Ook bleek dat Lance dit wel verwacht had. Nu denk ik dat ook Lance zich echt niet zal gaan inspannen voor Contador maar fijn aan zichzelf zal gaan denken. 2 Kapiteins op 1 schip werkt gewoon niet. Beiden willen de TdF winnen en Bruyneel zal zijn handen vol krijgen aan dat tweetal. Die gaan beslist tegen elkaar rijden en helpen elkaar zeker niet meer. Dat kan leuk worden!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

joe1972
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 jul 2009 02:02

joe1972 10 jul 2009 23:50

Dat kan idd nog heel leuk worden.

De houding van LA viel mij ook op. Ik vind dat toch een beetje flauw van Lance. Hij heeft wel mooie woorden over het teambelang en stalorders etc, maar hij wil gewoon alleen maar zelf winnen (daar is natuurlijk niks mis mee). Hij weet donders goed dat AC als het er echt op aan komt waarschijnlijk roet in het eten gaat gooien. Dus hij hoopt erop dat de situatie in de koers en de teamorders in zijn voordeel gaan uitpakken. En dat kan nog altijd gebeuren.

Ik heb veel respect en bewondering voor de prestatie van LA, maar vanwege de manier waarop AC behandeld wordt, hoop ik wel dat AC hem eraf gaat rijden.
a.k.a Joe

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5808
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 11 jul 2009 00:12

om het met de woorden van LA tijdens de rit naar la grande motte te zeggen: tot zolang er geen enkele favoriet mee was mocht ik toch rijden?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 11 jul 2009 00:54

Ze prijzen Armstrong altijd om zn killers-instinct. Nou, koekje van eigen deeg vind ik. Contador fietst zichzelf mooi vóór Armstrong. Ik vind het echt goed. Armstrong moet daar niet om zeuren.

Nu zegt hij dat Contador niks van tactiek weet... yeah right, hij snapt maar al te goed hoe het zit..

Als je het mij vraagt komt Armstrong nu niet meer in het geel. Als ze met zn allen goed doorgereden hadden, had hij nu een week het geel kunnen hebben. Nu zie ik hem niet voorbij Contador komen.

Plaats reactie