Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Draag een helm

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 03 nov 2010 18:10

@Daniel1975 je bent moderator, je kan het topic zo verwijderen ;)

:winkthumb:

johanandijk
Forum-lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 10 mar 2009 20:04
Locatie: Andijk

johanandijk 03 nov 2010 18:33

o jee wat een reactie's

Ik moet natuurlijk wel bekennen dat ik door mijn werk een iet wat vertekend beeld heb , ik fiets ook niet met een helm als ik naar de supermarkt moet en ook schaats ik niet met een helm .Maar als je kijkt hoeveel mensen in revalidatie zitten met een schedel/hersentrauma mogelijk als gevolg van het niet dragen van een helm op de fiets,of op het ijs dan zet dat je(mij in ieder geval) wel aan het denken.

Misschien had ik het iets minder bot moeten brengen ,ook ik ben tegen de betutteling van tegenwoordig. Maar als je kijkt hoeveel letsel (en daarmee ook kosten een leed) je had kunnen voorkomen door het dragen van een simpele helm, tsja.

Theo v slaat de spijker op zijn kop , ik citeer '' draag mijn helm voor mij zelf en voor mijn gezin"


Ik kijk zeker niet neer op mensen zonder helm(jammer als dat zo over is gekomen) ik vind het alleen niet verstandig, maar ik fiets ook gewoon met fiets maten zonder helm en ook groet ik onbehelmde fietser gewoon hoor.

Misschien komt het door mijn botte reactie maar vind wel dat je op een forum gewoon je mening moet kunnen geven zonder daarop af geschilderd te worden als een belerend typje(zeker niet door een modder eter) , de mensen die mij kennen weten dat dit zeker niet zo is. Als parachutist, kitesurfer , survivalrun loper kan ik zeker niet de moraalridder gaan uithangen, maar mijn bescheiden mening op een forum moet ik volgens mij gewoon kunnen geven?














trainen als een beest vreten als een dykwerker. http://www.twitter.com/jjberga" onclick="window.open(this.href);return false;

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 03 nov 2010 18:33

Volgens mij heb ik dit al eerder geroepen hier, maar buiten de veiligheid vind ik een helm gewoon cool.

Groot deel van het plezier van fietsen is voor mij het bezig zijn met mooie dingen.
Mooi frame, mooie wieltjes, mooi groepje, mooie pedaaltjes, mooi tenue en mooie schoentjes.
Dus vind ik het ook leuk om een mooi helmpje uit te zoeken en op mijn schedel te zetten.

Die kleine van mij is 4 en doet Adriaan verbleken met de acrobatiek die hij uithaalt binnen- en buitenshuis.
Ik heb hem nooit hoeven overtuigen dat een helm verstandig is.
Wat dat betreft waarschijnlijk net als mij...een helm is gewoon cool en maakt het plaatje compleet.
Die moet dus altijd op.


FacebookS3RSSite

Gebruikersavatar
rbr
Forum-lid
Berichten: 814
Lid geworden op: 24 mei 2008 10:35

Gebruikersavatar rbr 03 nov 2010 18:35

Vraag aan de pertinente niet helm dragers: waarom geen helm?
Twitter: @rbruijns

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 03 nov 2010 18:48

Dat antwoord is vrij simpel:

Helmen zijn stom!

Veel verder komt hun redenatie meestal niet
Live fast; die young. mijn blog

pinag
Forum-lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 03 jul 2009 00:35

pinag 03 nov 2010 18:57

hooguit wat redenen erbij als 'dan gaat mijn haar door de war'
Ik hou van Triple.

bartoor
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 sep 2008 21:44

bartoor 03 nov 2010 18:58

Helmloos.......hersenloos ?????

eelcoz

eelcoz 03 nov 2010 19:00

Misschien kan dit topic ook onder het subforum 'Discussies die eens in de zoveel tijd worden gevoerd, zonder dat er nieuwe argumenten ingebracht worden' geplaatst worden.:D

thomwittendorp
Forum-lid
Berichten: 1160
Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28

thomwittendorp 03 nov 2010 19:07

[quote="Daniel1975"].
Complete kolder; zorg als ouder maar dat je kind geen dik mormel achter de Nintendo wordt.[/quote]
dit vind ik een goede opmerking, omdat de meeste kinderen die dan iets hebben altijd binnen zitten achter de nintendo, een keertje geen probleem, maar juist van het buiten spelen worden ze harder.

( ben zelf nog maar 15, maar vroeger speelde ik meer buiten dan binnen)
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

Gebruikersavatar
bluebird
Forum-lid
Berichten: 660
Lid geworden op: 19 jul 2005 19:27
Locatie: huis in het bos

Gebruikersavatar bluebird 03 nov 2010 19:07

.........druk subforum wordt dat dan ;)
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 03 nov 2010 19:28

[quote="bartoor"]Helmloos.......hersenloos ?????[/quote]

Heb je toevallig een te kleine helm? Dat veroorzaakt vast kronkels in de hersnenen.......
Ik vind dit dus echt een domme opmerking!

Laat iedereen zelf bepalen of hij een helm draagt of niet...
Ik heb een helm puur voor het crossen en het rijden van wedstrijden, op trainingen zet ik hem meestal ook op maar dat is gewoon omdat je toch gewend moet zijn lange wedstrijden met zo'n ding te kunnen rijden.
Ik denk dat de kans groter is dat je onder een auto knalt dan dat je je kop kapot fietst tegen een stoeprand, kom op, ik vind dit dus echt zo'n topic van : lekker boeiend, wat maakt het nou uit of je een helm op hebt of niet, laat iedereen dat lekker zelf weten.....!
mijn Flickr

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 03 nov 2010 19:36

[quote="PinaG"]hooguit wat redenen erbij als 'dan gaat mijn haar door de war'[/quote]

Daar had Cipollini nooit last van (ook niet toen hij later in zijn carierre wel een helm droeg). Elk lok was na 6 uur op de fiets nog steeds met italiaanse precisie gestyled :D Dus dat kan de reden ook niet zijn.

Plaats reactie