Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

AVR Wielersport (aka: Italian bikes): Oplichter

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 feb 2009 10:30

pinarello schreef:
Stokie schreef:Vos haalt ze daar dus wel.. Het is niet zo dat ik, omdat ik tevreden klant ben bij vos, hem verdedig, maar ik heb ook navraag gedaan bij leveranciers (orbea, pinarello, campagnolo enz.) om te kijken of het uit hun fabriek komt. In alle gevallen bleek dat het geval. Ik zou het vreemd vinden als hij zijn shimano groepen dat als enige niet daar vandaan haalt

Ik zou zeggen post even al die bevestigingen. Dan geloof ik je ook nog.

Idd lijkt me wel een heel sterk verhaal. Natuurlijk komt dat spul oorspronkelijk bij die fabrikanten vandaan. Als het namaak was geweest was het echt wel duidelijk geweest en had Vos een heel groot probleem gehad.

Een groot gedeelte van wat goedkoop verkocht wordt is OEM spul. Ik kocht elders een Centaur 09 alu groep en die kreeg ik bijv ook in zakjes ipv doosjes. Grote aantallen verkopen, kan de marge naar beneden en voor de rest een kwestie van elders inkopen dan bij de bekende adressen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

stokie
Forum-lid

stokie 02 feb 2009 11:48

Ik weet bijvoorbeeld van Pinarello, dat Vos niet inkoopt bij de Nederlandse importeur. Maar Vos haalt ze rechtstreeks uit italie. Daarnaast koopt Vos 100% zeker in bij veltec nederland, dat heb ik bevestigd gekregen. Ook heb ik hem eens een klant naar card sports zien sturen, omdat vos de verkeerde crank in huis had. Vos stuurde de man erheen en die kreeg in vos' naam een campa crank mee. Dat zou bevestigen dat campa ook 'gewoon' aan hem levert.
Op de orbea stand op de bike motion sprak ik met de vertegenwoordiger van Orbea en die vertelde dat de vos zijn beste klant in nederland is. Hij wilde alleen wat nieuwe prijsafspraken maken voor 2009 want hij vond dat Vos ze te goedkoop verkocht.

Ik snap bij vele de argwaan wel en ook de sfeer in de zaak, maar ik kan niet anders zeggen dan dat Vos aanbiedt tegen hele scherpe prijzen.

speric
Forum-lid HC

speric 02 feb 2009 12:39

pinaman schreef:
de monsternaar schreef:Ik had al op de cervelo forum een vraag gesteld over DE VOS, hoe het mogelijk is dat hij een S3 bijna 700 euro goed koper kan leveren dan bij een andere FM.
dit is toch een hoop geld mannen?
wie kan dat uit leggen omdat cervelo prijs bescherming vroed zodat een S3 bv. overal het zelfde moet kosten,
oké er kan dan iets verschil in zitten maar toch geen 700 eurie. :/

Door niet via Veltec in te kopen scheelt 15 % kosten. Neem daarbij de enorme marges van 25 % die de "vakhandel" er bovenop drukt en zie het verschil.

Hij staat er niet als dealer op, van geen van de merken overigens èn, als je bij Cervélo niet als dealer bekend staat, krijg je geen garantie. Hij is geen Cervélo dealer, niet van veltec en niet bij Cervélo.. dus mocht er wat zijn met je fiets, dan heb je toch een probleem..

Dat geldt ook voor orbea e.a. waar hij geen dealer van is maar wel verkoopt, althans dat kwam hier ook voorbij ( in het topic over Vos)

touran
Forum-lid

touran 02 feb 2009 14:10

Andere dealers van Veltec hebben niet voor niets gedreigd om niets meer in te kopen via Veltec omdat Vos toch Cervelo en zo krijgt en andere prijzen hanteert dan de bestaande dealers van Cervelo.
Het rommelt dus wel behoorlijk.
Groeten
http://www.rtcbuitenlust.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

michelvd
Forum-lid

michelvd 02 feb 2009 14:30

SpEric schreef:
pinaman schreef:
de monsternaar schreef:Ik had al op de cervelo forum een vraag gesteld over DE VOS, hoe het mogelijk is dat hij een S3 bijna 700 euro goed koper kan leveren dan bij een andere FM.
dit is toch een hoop geld mannen?
wie kan dat uit leggen omdat cervelo prijs bescherming vroed zodat een S3 bv. overal het zelfde moet kosten,
oké er kan dan iets verschil in zitten maar toch geen 700 eurie. :/

Door niet via Veltec in te kopen scheelt 15 % kosten. Neem daarbij de enorme marges van 25 % die de "vakhandel" er bovenop drukt en zie het verschil.

Hij staat er niet als dealer op, van geen van de merken overigens èn, als je bij Cervélo niet als dealer bekend staat, krijg je geen garantie. Hij is geen Cervélo dealer, niet van veltec en niet bij Cervélo.. dus mocht er wat zijn met je fiets, dan heb je toch een probleem..

Dat geldt ook voor orbea e.a. waar hij geen dealer van is maar wel verkoopt, althans dat kwam hier ook voorbij ( in het topic over Vos)

Orbea is Vos wel dealer van hoor. Althans, de zaak komt gewoon naar boven als je op de site van Orbea de lijst met Nederlandse dealers opvraagt.
En inderdaad, garantie is voor mij als consument iets waar de verkoper naar moet handelen. Ik heb niets met een importeur te maken. (Ik heb alleen geen idee hoe Vos daarmee omgaat)

20veetee
Forum-lid

20veetee 02 feb 2009 15:26

Wat Touran zegt... Die Cervelo's van De Vos komen echt gewoon bij Veltec vandaan, of dat voor alle Cervelo's geldt weet ik niet. Zodra je wat specifiekere Cervelo vragen stelt, wordt ter plekke contact opgenomen met Veltec...

Dus als De Vos niet als dealer op de Veltec site staat, zegt dat meer over Veltec als De Vos.

*Ik zie trouwens er ook een dealer bij staan, waarvan ik zeker weet dat die nog nooit een Cervelo in huis gehad heeft...

adroit
Forum-lid
Contact

adroit 02 feb 2009 17:29

Kijk dat is nou precies wat ik bedoel, Veltec weet zg. niet waar de Cervelo's vandaan komen die Vos verkoopt, terwijl ze gewoon bij Veltec vandaan komen.
Das wel lekker als importeur voor je andere dealers. Snap ook niet dat SpEric dat ook niet weet.
Het zegt imo meer over een importeur als over Vos. Maar ja het vlees is zwak als ze moeten kiezen tussen iemand die alles (Cervelo, BMC, Willier, Concorde, Easton, Sidi.....enz) van je koopt of iemand die als dealer te boek staan en 2 fietsjes op jaarbasis doet.Bottom line, de importeurs doen net of hun neus bloed maar leveren graag aan een zaak zoals Vos.

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 02 feb 2009 18:25

Wie zegt dat Vos de waarheid spreekt?
Veltec is in mijn ogen een zeer betrouwbare leverancier en ik geloof niet dat men zogenaamd niet weet waar Vos de Cervelo's vandaag heeft.

Maar eh.... zullen we weer on topic gaan?
Niets is wat het lijkt..

seger
Forum-lid

seger 02 feb 2009 18:32

Waarom maakt iedereen zich zo druk om het feit dat Vos zo goedkoop is? Zijn er slechte ervaringen met de garantie bij Vos? Ik snap dat andere Cervelo dealers het vervelend vinden maar dat heet concurrentie. Maar consumenten doe er je voordeel mee!!!
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

pinaman
Forum-lid

pinaman 02 feb 2009 18:42

SpEric schreef: Hij staat er niet als dealer op, van geen van de merken overigens èn, als je bij Cervélo niet als dealer bekend staat, krijg je geen garantie. Hij is geen Cervélo dealer, niet van veltec en niet bij Cervélo.. dus mocht er wat zijn met je fiets, dan heb je toch een probleem..

Dit is dus niet waar. Ik heb hierover contact gehad met Veltec. Cervelo geeft levenslange garantie op het frame bij de eerste eigenaar. Als er iets is met het frame, moet in principe iedere dealer je helpen. Mocht de dealer je niet willen helpen, dan kun je rechtstreeks met Veltec contact opnemen. Je registreert je frame toch ook via de site van Cervelo. Veltec heeft dit verhaal bevestigd.

fiets381
Forum-lid

fiets381 02 feb 2009 19:01

pinaman schreef: Door niet via Veltec in te kopen scheelt 15 % kosten. Neem daarbij de enorme marges van 25 % die de "vakhandel" er bovenop drukt en zie het verschil.

Marges van 25% is echt niet veel hoor. Ga maar na wat voor kosten er allemaal betaald moeten worden. ga maar eens in andere branches kijken daar wordt echt met veel hogere marges gewerkt!

Een FM /webshop mag toch ook nog wat verdienen of zie ik het fout?

ps. Hoe kom je aan die 25%?

Plaats reactie