Pagina 38 van 78

Geplaatst: 04 aug 2010 15:18
door obbe
Heb de Kuiper FCC 38 wielen gekocht en ik word gek van het omleggen van de 4000s bandjes. Gaat dit met Ultremo banden veel makkelijker?

Groet, Obbe

Geplaatst: 04 aug 2010 15:42
door vigoroso
Zijn het nieuwe banden? Zo ja leg ze even op een makkelijke velg. Tot 8 bar oppompen. Daarna om je kuipers. Zo moet het makkelijk gaan. Ik gebruik trouwens van dat dunne velglint van BBB dat scheelt ook nog. Succes

Geplaatst: 07 aug 2010 16:12
door alwin228
kun je de remblokjes voor de full carbon velg ook niet gewoon gebruiken voor alu remrand???

Geplaatst: 07 aug 2010 16:20
door ilpirato
@Obbe: Ik had precies hetzelfde, een ramp om die banden erom te leggen. Tip van Vigoroso zal ik zeker proberen. Anders net als ik gewoon met bandenlifters erop wippen. Gebruik dan wel stevige plastic gevallen en geen stalen. Als ze er eenmaal op hebben gelegen en je moet dat een keer wisselen, dan gaat het al veel makkelijker is mijn ervaring.

@Alwin: Dat kan wel, maar daarna moet je ze niet meer gebruiken op je full carbon set.

Geplaatst: 07 aug 2010 16:25
door spietpiet
Vigoroso schreef:Zijn het nieuwe banden? Zo ja leg ze even op een makkelijke velg. Tot 8 bar oppompen. Daarna om je kuipers. Zo moet het makkelijk gaan. Ik gebruik trouwens van dat dunne velglint van BBB dat scheelt ook nog. Succes


Het zou niet best zijn als je hieldraad zo makkelijk op rekt dus de eerste tip lijkt mij niet te werken, of je moet wel hele slechte kwaliteit banden gebruiken.

Dunne high pressure plaklint van BBB is wel een goede oplossing !

Geplaatst: 07 aug 2010 17:02
door timken
Kun je van het FCC85 ook het achterwiel apart verkrijgen. De combinatie met een 5 cm hoog voorwiel zie ik wel zitten.

Geplaatst: 07 aug 2010 17:49
door danny1407
spietpiet schreef:
Vigoroso schreef:Zijn het nieuwe banden? Zo ja leg ze even op een makkelijke velg. Tot 8 bar oppompen.


Het zou niet best zijn als je hieldraad zo makkelijk op rekt dus de eerste tip lijkt mij niet te werken, of je moet wel hele slechte kwaliteit banden gebruiken.


Zo doe ik het ook met vouwbandjes.
Vanwege het opgevouwen zijn wil de band die opgevouwen vorm nog heel graag aannemen en dat geeft nogal wat spanning.
De band op druk zetten verminderd dat flink.
Ik heb het met GP4000s en Open Pavé's op die manier met succes gedaan op Kuipers.
Ik geloof dat de kwaliteiten van deze banden over het algemeen niet heel slecht bevonden worden.

Geplaatst: 07 aug 2010 17:52
door amclassic-fan
timken schreef:Kun je van het FCC85 ook het achterwiel apart verkrijgen. De combinatie met een 5 cm hoog voorwiel zie ik wel zitten.


Denk dat dat wel zal kunnen, het voorwiel kan hij vast wel aan een tijdrijder slijten.

FCC50 en wedstrijden op slechte wegen ?

Geplaatst: 09 aug 2010 18:24
door metalfan
ik rijd sinds een tijdje naar tevredenheid met een FCC50 set.



vooraf was ik zeer sceptisch omwille van de combinatie: 82 kg + carbon clinchers.

tot nu toe heb ik de wielen enkel gebruikt om te trainen en (zoals reeds gezegd) bevallen ze goed, zo goed dat ik zelfs overweeg om er wedstrijden mee te rijden.

ik heb Chris Kuiper uiteraard zelf reeds naar zijn mening gevraagd; dit zou geen probleem mogen zijn.


desondanks toch nog eens dezelfde vraag hier: is de combinatie FCC50 + 82 kg + wedstrijden op slechte wegen (i.e. Belgische master- & open koersen) om problemen vragen ? heeft iemand dit of iets vergelijkbaars reeds geprobeerd ?

Geplaatst: 10 aug 2010 10:00
door vrutje
Ik heb ze ook een tijdje geleden aangeschaft.
En ze rijden heerlijk

Geplaatst: 10 aug 2010 10:08
door mtbfool
Er rijden hopen renners op wielen met 50 mm hoge velgen dus die van kuiper zouden ook daar geen problemen mogen geven.
Alleen en dat is iets wat ik zelf tijdens wedstrijden ervaar is dat hoge velgen wat meer stuiteren in bochten en op slechte wegen , dit valt me erg op als ik achter renners rijd die met hoge wielen rijden.

Grtz; mtbfool

Col de la Forclaz

Geplaatst: 10 aug 2010 13:20
door corniel
Een mooie foto van m'n fiets met Kuiper FCC50's.

Afbeelding
Klik op de foto voor het origineel