Ervaring met staal
Ik zou 'm nooit verkopen. Kun je geen langere zadelpen opsnorren?
- ridefreeordie
- Forum-lid
Ik ben ook helemaal fan van staal.
Heb eigenlijk nooit anders gereden, dus kan niets zinnigs zeggen over voor- en nadelen.
Ik ben nu echter al een tijdje op zoek naar een stalen frame om mijn huidige te vervangen (primorosso) dat een te korte bovenbuis heeft.
Ik weet niet of dit de juiste plek is voor deze vraag, maar hebben jullie tips (behalve marktplaats ) waar ik kan kijken voor 'oude' nieuwe stalen frames, of tweedehands in goede staat?
alvast bedankt!
Heb eigenlijk nooit anders gereden, dus kan niets zinnigs zeggen over voor- en nadelen.
Ik ben nu echter al een tijdje op zoek naar een stalen frame om mijn huidige te vervangen (primorosso) dat een te korte bovenbuis heeft.
Ik weet niet of dit de juiste plek is voor deze vraag, maar hebben jullie tips (behalve marktplaats ) waar ik kan kijken voor 'oude' nieuwe stalen frames, of tweedehands in goede staat?
alvast bedankt!
Ritchey Logic Road
Pinarello Asolo
Cotic BFe
Kona Sutra
Pinarello Asolo
Cotic BFe
Kona Sutra
@RideFreeOrDie: op marktplaats staat vaak niet veel bijzonders, maar af en toe staat er een (Italiaans) pareltje tussen hoor! Verder zijn er diverse merken die nog een stalen fiets of frame in de collectie hebben, die je gewoon nieuw kunt kopen bij de betreffende merkdealer. Denk hier b.v. aan De Rosa, Bianchi, Cinelli, Colnago, Tomassini, Pegoretti en Kona. Maar het kan ook een stuk dichter bij huis zoals b.v. RIH, Duell en Braun.
Daarnaast hebben sommige fietsenmakers nog wel eens Nieuwe Oude (NOS=New Old Stock) Frames op voorraad (de zogenaamde winkeldochters). Zo heb ik dit jaar nog een Pinarello Treviso-frame gekocht bij ATR Wielersport in Nieuwegein...
Daarnaast hebben sommige fietsenmakers nog wel eens Nieuwe Oude (NOS=New Old Stock) Frames op voorraad (de zogenaamde winkeldochters). Zo heb ik dit jaar nog een Pinarello Treviso-frame gekocht bij ATR Wielersport in Nieuwegein...
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!
@RideFreeOrDie: Tip? Kijk eens op de site van planet-x voor een guerciotti frame: http://www.planet-x-warehouse.co.uk/aca ... _Road.html Ik heb er geen ervaring mee, maar de frames lijken okee te zijn - en mooie kleurtjes!
ps: sorry voor de lange link, maar geen idee hoe dat kleiner te maken - iemand anders? Be my guest.
ps: sorry voor de lange link, maar geen idee hoe dat kleiner te maken - iemand anders? Be my guest.
-
- Forum-lid
Frigo schreef:@RideFreeOrDie: op marktplaats staat vaak niet veel bijzonders, maar af en toe staat er een (Italiaans) pareltje tussen hoor! Verder zijn er diverse merken die nog een stalen fiets of frame in de collectie hebben, die je gewoon nieuw kunt kopen bij de betreffende merkdealer. Denk hier b.v. aan De Rosa, Bianchi, Cinelli, Colnago, Tomassini, Pegoretti en Kona. Maar het kan ook een stuk dichter bij huis zoals b.v. RIH, Duell en Braun.
Of een echte `Klaas Balk` fiets!
Of kijk eens bij Pristine Fixie bikes in Amsterdam voor stalen kaders/frames.
Vd Meulenreeks heeft/had ook een tal ongespoten stalen frames hangen!
It's nice to be important, but it is more important to be nice.
- superrose
- Forum-lid
- Contact
Bij Kaptein hebben ze nu ook allemaal frames, best een paar mooie gezien
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
-
- Forum-lid
superrose schreef:Bij Kaptein hebben ze nu ook allemaal frames, best een paar mooie gezien
Hadden ze eerst alleen onderdelen dan?
It's nice to be important, but it is more important to be nice.
Liefhebber Nederlandse stalen racefietsen
- ridefreeordie
- Forum-lid
Bedankt voor de tips zover. Wordt in de kerstvakantie een rondje FM's denk ik.
De zoektocht naar staal gaat door!
Enkele Nederlandse sites hebben, op het eerste gezicht aantrekkelijke, stalen frames in de aanbieding.
Hebben jullie hier een mening over of zelf ervaring mee?
Pirana frame 1199,- op pagina 20
Mercury frame 807,-
Vooral dat frame van Olmo is niet erg duur.
groet Johan
De zoektocht naar staal gaat door!
Enkele Nederlandse sites hebben, op het eerste gezicht aantrekkelijke, stalen frames in de aanbieding.
Hebben jullie hier een mening over of zelf ervaring mee?
Pirana frame 1199,- op pagina 20
Mercury frame 807,-
Vooral dat frame van Olmo is niet erg duur.
groet Johan
Ritchey Logic Road
Pinarello Asolo
Cotic BFe
Kona Sutra
Pinarello Asolo
Cotic BFe
Kona Sutra
Johan,
zoek je een stalen kader? Ik 'heb' ( nog steeds in bruikleen van de importeur..., maar deze wil hem zeker wel 'kwijt') nog wel een mooie Basso Viper, model 2008. Rood, wit, carbon voorvork. Maatje 58, aflopende bovenbuis! Staat een webtest op de site van Fiets -en het is ook die fiets!
zoek je een stalen kader? Ik 'heb' ( nog steeds in bruikleen van de importeur..., maar deze wil hem zeker wel 'kwijt') nog wel een mooie Basso Viper, model 2008. Rood, wit, carbon voorvork. Maatje 58, aflopende bovenbuis! Staat een webtest op de site van Fiets -en het is ook die fiets!
...het is niet de fiets die plezier geeft, het is het Fietsen....