Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bulls

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 09 aug 2009 15:06

Die whr500-wielen houden het echt wel even uit hoor. Zeker met jouw gewicht moet je geen problemen verwachten de eerste paar duizend km. Een beetje meer info is welkom lijkt me.

Van de site van Mantel:

Bulls Harrier 2009
Een topbike met fantastische rijeigenschappen en individueel design. Het frame van de Harrier is dubbel geconifiseerd en ook de componenten kunnen zich laten zien. De Shimano 105 groep zorgt voor een genadenloze aandrijving, de Michelin banden garanderen ook bij slecht weer een zeer goede grip. Speed and Fun dat is de Harrier.

frame 6061 aluminium, double butted
voorvork Aluminium
shifters Shimano 105
derailleur Shimano 105 30-speed
voorderailleur Shimano 105
crankstel Shimano 105, 50/39/30T
remmen Shimano 105
stuurvoorbouw FSA Vero Compact/FSA OS-190
gewicht 9,5 kg

Mantel Prijs: € 799.00

Bulls Harrier plus 2009
Een topbike met fantastische rijeigenschappen en individueel design. Het frame van de Harrier is dubbel geconifi seerd en ook de componenten kunnen zich laten zien. De Shimano 105 groep zorgt voor een genadenloze aandrijving, de Michelin banden garanderen ook bij slecht weer een zeer goede grip. Speed and Fun dat is de Harrier. De Harrier heeft dezelfde uitrusting als de Harrier en blinkt uit met dezelfde uitstekende rijeigenschappen. Een plus is de superlichte voorvork van carbon, die door een tophandling overtuigt.

frame 6061 lite aluminium, double butted
voorvork Carbon-aluminium
shifters Shimano 105
derailleur Shimano 105 30-speed
voorderailleur Shimano 105
crankstel Shimano 105, 50/39/30T
remmen Shimano 105
stuurvoorbouw FSA Vero Compact/FSA OS-190
gewicht 9,2 kg


Mantel Prijs: € 849.00

Afbeelding

Afbeelding

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 09 aug 2009 15:07

Ik zou voor die 50 euro meer voor de carbon voorvork gaan, gewoon omdat dat de standaard is bij moderne racefietsen.

wesleys
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 aug 2009 13:12

wesleys 09 aug 2009 17:10

Fizik bedankt voor je reactie! Heb je nog bepaalde aanbevelingen voor schoenen en trappers? En wat is naast de gewichtsbesparing het voordeel van carbon?
\'\'Draag een helm, gebruik hem niet\'\'

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 09 aug 2009 17:47

Het voordeel is meer comfort en dus betere controle over je fiets en de betere looks van de vork. Afhankelijk van de vork natuurlijk.

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 09 aug 2009 17:50

Schoenen zijn erg persoonlijk. Ik rijd nu een jaar of 4 met Shimano dat bevalt uitstekend. Ik heb verschillende schoenen gehad en kan dus redelijk vergelijken. De Shimano's hebben een goede pasvorm (bij mij) en de sluiting vind ik erg prettig werken. Ga gewoon eens passen. Als je gaat wielrennen, dan zou ik in ieder geval geen mountainbikepedalen aanschaffen. Kijk qua pedalen eens naar Look en Spd-sl van Shimano. Natuurlijk zijn er veel meer merken. De meeste merken werken goed en voldoen zeker voor beginners. Gewoon een mooi pedaal kiezen dat binnen je budget past.

mauricev
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 21 jun 2009 16:03

mauricev 09 aug 2009 20:35

Ik heb de Sidi schoenen welke voor mij heel erg goed zitten omdat ik smalle voeten heb, maar voor iedereen zit een schoen weer anders. Zelf heb ik ook Spd-sl pedalen en die werken, na even wennen, heel erg goed.

Een bepaalde fietsenmaker probeerde me broer een paar mtb pedalen aan te smeren. Gelukkig was ik mee gegaan en schudde heel subtiel en onopgemerkt nee naar me broer anders had hij ze nog gekocht ook.

Met andere worden. Zoek een fietsenmaker die betrouwbaar is en die niet alleen uit is om snel geld te verdienen. Dit was een fietsenmaker met meerder vestigingen, maar ik heb me fiets gewoon gekocht bij de plaatselijke fietsenboer die er ook echt verstand van heeft.

wesleys
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 aug 2009 13:12

wesleys 09 aug 2009 20:57

Dinsdag is de plaatselijke fietsenboer weer open die de Harrier 2009 in mijn maat heeft staan. Ik ben al een keer gaan kijken maar wilde eerst even op internet vergelijken. Dinsdag wil ik dan ook even een proefrit gaan maken en dan hak ik de knoop door... Van mijn ouders krijg ik mijn helm en kleding. Weten jullie daar nog een goede winkel voor waar me moeder los kan gaan met shoppen (hahahah moeders). Ik hoop dat ik een goede deal kan sluiten met de fietsenmaker voor de fiets en pedalen + schoenen. Van een kennis heb ik inderdaad ook begrepen dan de Shimano Spd-sl goed werkt nu de schoenen nog.

Zijn er nog echt belangrijke dingen waar ik als ''Leek'' op moet letten bij de aanschaf van m'n fiets? Als ik mijn frame maat uitreken kom ik ''tussen de benen'' rond de 85 cm uit dit zou betekenen dat een frame 58 voor mij goed zou moeten zijn.

Bedankt voor jullie reactie!
\'\'Draag een helm, gebruik hem niet\'\'

mauricev
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 21 jun 2009 16:03

mauricev 09 aug 2009 21:30

Vraag of de fietsenmaker zij jou kunnen opmeten dan stellen ze ook gelijk je fiets goed.

Dat is mijn beste tip.

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 09 aug 2009 21:40

WesleyS schreef:
Zijn er nog echt belangrijke dingen waar ik als ''Leek'' op moet letten bij de aanschaf van m'n fiets? Als ik mijn frame maat uitreken kom ik ''tussen de benen'' rond de 85 cm uit dit zou betekenen dat een frame 58 voor mij goed zou moeten zijn.

Bedankt voor jullie reactie!


Ik heb een binnenbeenlengte van 89 cm en heb een framemaat 55. Het is erg afhankelijk van meerdere maten, bijvoorbeeld de lengte van je armen en de lengte van je romp. Kijk vooral ook naar de lengte van de bovenbuis en niet naar die van de staande buis.

wesleys
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 aug 2009 13:12

wesleys 10 aug 2009 11:37

OKe dus het formaat van de fiets heeft natuurlijk wel met je lengte enz. te maken maar ik moet gewoon kijken of hij lekker fietst en dat ik na een half uur niet al bekrompen van die fiets af kom. De fietsenmaker waar ik hem wil halen fietst zelf ook en het is niet echt een commercieel mannetje... Hij zal me dan ook wel helpen aan de juiste fiets. Bedankt voor jullie hulp en ik zal hem binnen kort wel even showen!!!
\'\'Draag een helm, gebruik hem niet\'\'

marcol
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 jun 2009 01:31

marcol 11 aug 2009 18:35

Nou Wesley, ik denk dat je na een half uurtje sturen ook helemaal verkocht bent en het geen enkele belemmering oplevert om helemaal voor die fiets te gaan. Nog steeds erg tevreden met mijn DF en kijk met verlangen uit naar elke keer dat ik weer ff kan gaan koersen.
Het zit hem in de naam!

marcol
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 jun 2009 01:31

marcol 11 aug 2009 18:39

Trannel schreef:Hallo:) nieuw op het forum, vergeef me mijn onwetendheid.

Nu de middelbare school voorbij is, wil ik toch goede beweging blijven houden en wil ik met een paar anderen gaan fietsen. Ik heb een beetje het web afgespeurd en kan de Deserf Falcon+ bij Morsink krijgen in maat 56.
Afbeelding

Is die 1099,- een goede deal gelet op Ultegra SL en die wielen?
Of kan ik beter voor bijvoorbeeld een Sensa Romagna voor 900,- gaan met Ultegra.

Overigens ben ik 1.78 en weeg ik 68 kilo, maar ik verwacht dat ik nog iets langer word...


Kijk maar eens naar d ekwaliteit van de wielen!!! De Ulegra SL wielen van meer dan € 350,-- per paar of een shimano setje van zo'n € 150,-- per paar...... Welke fiets dan te kiezen is niet zo heel erg moeilijk meer...... Op naar Morsink!
Het zit hem in de naam!

Plaats reactie