Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Gios

Gebruikersavatar
bianco
Forum-lid
Berichten: 586
Lid geworden op: 14 jun 2006 11:29
Contact

Gebruikersavatar bianco 03 nov 2011 16:56

bottecchia schreef:De groep voldoet aan mijn eisen, te weten modern en zilverkleurig. Bijkomend voordeel is dat hij makkelijk leverbaar is en dat ik dus niet op zoek moet naar allerlei losse onderdelen in goede staat en tegen de juiste prijs. Kan op zichzelf heel leuk zijn maar als je er geen verstand van hebt is dit toch misschien toch wel de beste keuze. Daarbij ziet de groep er ook gewoon goed uit. 11 speed is absoluut geen eis maar dat is nu eenmaal de manier waarop ze hem leveren. Ik ben er verder ook niet op tegen. Weet iemand toevallig of je voor de bijbehorende shifters ook bruine covers kunt krijgen?
Hüdz heeft covers in allerlei kleuren. Let er wel op dat je het juiste type neemt. Bruin hebben ze volgens mij niet, maar de kleur die het dichtst in de buurt komt is "Bordeaux Gold" denk ik. Ook mooi: witte covers icm een wit zadel.
Ze hebben overigens ook de kleuren "Eroica Celeste" en "Roubaix rood", maar dat is weer voor andere fietsen... ;-)
bottecchia schreef:Het zadel is voor wat betreft comfort gewoon een ijzersterke keuze, daarbij vind ik 'm ook gewoon goed staan. Het stuur tenslotte is nog niet duidelijk maar daar gaat de strijd voorlopig tussen de twee genoemde Cinelli modellen. Ik wil sowieso voor een klassieke combi van stuur en stuurpen gaan. Ik ga beide sturen nog eens goed beoordelen op basis van uiterlijk en gebruiksgemak/comfort. Moest iemand nog een alternatief hebben dan hoor ik het graag.
Lijkt me mooi in combinatie met een Cinelli XE stuurpen! (Maar ik weet niet of dat past met vork en balhoofd etc). Ik zou dan ook voor een zilverkleurige Cinelli zadelpen gaan. Zadelpen zal zeker 27.2mm moeten zijn denk ik?
bottecchia schreef:Pedalen: Campagnolo Record Pro fit plus?
Ik rij op mijn moderne fietsen met Speedplay. Dat blijft ook zo want daar ben ik dik tevreden over. Alleen vind ik Speedplay niet mooi passen bij dit frame dus ik zoek een alternatief. Ik ben uitgekomen bij Campagnolo Pro fit maar die zijn wel stevig aan de prijs. Suggesties zijn welkom. Zowel voor een ander type pedaal als voor een aanbieding waar ze voordelig te halen zijn. Hoeft niet perse nieuw (krassen komen er toch wel op) maar het moet ook niet half vergaan zijn.
Ik rijd met die pedalen (heb de chorus en de record versie) en ben er erg tevreden over. Zijn inderdaad wel aan de prijs. Nieuw vind je ze niet snel goedkoper dan hier denk ik.
bottecchia schreef:Wielen: Het zal uiteraard een lage velg worden en ik wil graag zilverkleurige naven. Naast het uiterlijk vind ik het ook belangrijk dat het een setje is waarmee ik probleemloos over de kasseien kan vliegen. Nu ja, eroverheen vliegen lukt in principe met elke wielset maar je begrijpt wat ik bedoel.. ;)

Eerste gedachte was Ambrosio Excellence met Campagnolo Record naven. Alleen is het kennelijk wat lastig om geschikte zilverkleurige Recordnaven te kopen. Waarom maken ze alles tegenwoordig toch in zwart en/of carbonkleur? Ik dacht een mooi alternatief te hebben gevonden in de Velo Orange Grand Cru (Alleen de naam al!). Deze is echter alleen te verkrijgen voor Shimano. Contact met de leverancier heeft inmiddels opgeleverd dat ze in het voorjaar ook voor Campagnolo leverbaar zijn maar daar heb ik nu niets aan. Ik kan er natuurlijk voor kiezen om daarop te wachten. Het duurt sowieso nog wel even voor ik de fiets heb. Maar het kan ook geen kwaad om verder te zoeken. Dus ook hier ben ik geïnteresseerd in goede alternatieven. Op de wielset zal sowieso een klassieke band danwel tube (ben ik ook nog niet uit) worden gemonteerd. Dus met een bruine zijkant.
Zilverkleurige Record naven van een paar jaar geleden moeten nog wel te vinden zijn denk ik? Er moet natuurlijk wel een 11 speed cassette op de body passen.

Dat wordt zeker een hele mooie fiets! Is het frame al besteld???

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 03 nov 2011 20:55

@LVGH: Dank voor de PMP tip. Ik ga ze eens rustig bekijken. Net als de eerder door EM genoemde Royce en White industry naven overigens.

@Bianco: Die Bordeaux gold Hudz zijn precies wat ik zocht. Super!

De zadelpen moet inderdaad 27.2 zijn. Ik heb de Deda RS01 nu al in huis. Was een koopje op ebay. Maar als ik nu tegen een Cinelli aanloop die beter combineert met de rest kan dat natuurlijk altijd nog. Wat betreft de stuurpen wil ik dus in ieder geval voor een klassieker gaan. Mijn strategie is dat ik kijk of ik iets mooi vind en dan vraag ik vervolgens aan Gerard of het ook gemonteerd kan worden. :-)

Ik heb zelf namelijk in de meeste gevallen echt geen idee. Dat geld ook voor de naven. Ik weet niet of ik op een Record naaf van een paar jaar terug (die inderdaad vast wel ergens te vinden is) een 11 speed cassette kan plaatsen. Dat is wel een voorwaarde voor de naaf want anders moet ik weer een hele groep bij elkaar gaan zoeken.

Het frame is inderdaad al besteld. Ik heb nog geen levertijd gehad maar ik heb in principe ook geen haast aangezien ik m'n andere fietsen niet wegdoe. Deze fiets is bedoeld als "zondagsfiets". Nu spook ik op zondagen nog wel eens wat maar je begrijpt wat ik bedoel...

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1825
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 04 nov 2011 13:39

Zelf heb ik laatst op eBay een nog prima setje Campagnolo Profit Chorus pedalen op de kop getikt voor € 50,=...
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 04 nov 2011 18:27

bottecchia schreef:
Het frame is inderdaad al besteld. Ik heb nog geen levertijd gehad maar ik heb in principe ook geen haast
Volgend jaar moet ik in het vroege voorjaar in Italie zijn. :) Omgeving Turijn. Volpiano om precies te zijn. :lol: Misschien kunnen we iets combineren?

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 04 nov 2011 22:46

Levertijd inmiddels bekend. Ze hebben een dag of 40 nodig. Dat vroege voorjaar gaat dus ruimschoots lukken! :-)

ciclista
Forum-lid
Berichten: 829
Lid geworden op: 17 aug 2004 23:06
Locatie: Roosendaal

ciclista 05 nov 2011 10:33

Wat een leuk project. Ik moet bekennen dat ik bijna hetzelfde plan op mijn lijstje had staan. Ik ben alleen begonnen met onderdelen verzamelen en heb pas kort geleden een bijpassend frame besteld.
Het is mij gelukt om een stel wielen te vinden met Alu record naven, met veel geduld marktplaats blijven volgen. Ze komen af en toe langs en zijn altijd snel weg. Op ebay gaan ze voor belachelijke prijzen (meer dan 300). Overigens vind ik alu Chorus naven ook zeker goed genoeg.
Voor banden kan ik zeker de Deda RS Corsa aanbevelen, zijn echt prachtig.

Gebruikersavatar
bianco
Forum-lid
Berichten: 586
Lid geworden op: 14 jun 2006 11:29
Contact

Gebruikersavatar bianco 05 nov 2011 17:21

bottecchia schreef:Mijn strategie is dat ik kijk of ik iets mooi vind en dan vraag ik vervolgens aan Gerard of het ook gemonteerd kan worden. :-)
Goede strategie lijkt me! ;-)
ciclista schreef:Het is mij gelukt om een stel wielen te vinden met Alu record naven, met veel geduld marktplaats blijven volgen. Ze komen af en toe langs en zijn altijd snel weg.
Idd, hier bijvoorbeeld: http://link.marktplaats.nl/496898135" onclick="window.open(this.href);return false;

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 06 nov 2011 16:40

Zulke naven heb ik hier ook nog liggen, wil ik binnenkort combineren met een setje Ambrosio velgen
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

feddek
Forum-lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 10 nov 2009 21:40

feddek 12 nov 2011 19:51

ben geen Gios kenner, maar als het echt is is dit misschien een leuk buitenkansje: http://link.marktplaats.nl/502049296" onclick="window.open(this.href);return false;

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 24 nov 2011 20:52

Kleine update van mijn Super Record project:

Pedalen: Campagnolo Chorus
Wielset: Ambrosio Nemesis met Ambrosio Zenith naven

Over de groep ben ik nog aan het twijfelen. Een nieuwe alu Campagnolo Athena 11 speed groep is zeker nog een optie maar ik heb hier nu ook een mooi alu Campagnolo Chorus 9 speed op zicht. Lastig, lastig, lastig....;-)

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9143
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 25 nov 2011 09:20

Niet lastig: chorus! Mooiere grepen, mooiere cranks.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4229
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 25 nov 2011 13:59

53x11 is een zwanslap, maar deze keer heeft hij overschot van gelijk! (inside joke ;) )
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Plaats reactie