Het grote ergernissen toppic.
Een mevrouw rijdt midden op het fietspad. Ik minder vaart...ik gebruik mijn BEL.
De mevrouw gaat naar rechts. Ik minder nog wat vaart en haal met een ruime omtrekkende beweging in (je weet immers maar nooit, in mijn beleving zijn de meeste mensen knettergek en volkomen onvoorspelbaar).
Als ik passeer krijg ik op bitse toon "zo, moest je er zonodig langs?" toegebeten.
Wat ik deed ik dan in vredesnaam fout behalve dat ik natuurlijk niet had moeten bestaan. Misschien moet mevrouw Kim Il Sung in een dictatuur gaan wonen, kan ze het fietspad leeg laten vegen als ze een boodschapje wil doen.
De mevrouw gaat naar rechts. Ik minder nog wat vaart en haal met een ruime omtrekkende beweging in (je weet immers maar nooit, in mijn beleving zijn de meeste mensen knettergek en volkomen onvoorspelbaar).
Als ik passeer krijg ik op bitse toon "zo, moest je er zonodig langs?" toegebeten.
Wat ik deed ik dan in vredesnaam fout behalve dat ik natuurlijk niet had moeten bestaan. Misschien moet mevrouw Kim Il Sung in een dictatuur gaan wonen, kan ze het fietspad leeg laten vegen als ze een boodschapje wil doen.
Veni. Vidi. Fietsie.
Als je niet belt is het niet goed, als je wel belt van grote afstand dan horen die dakduiven je niet en als je dichtbij belt dan schrikken ze. Dat is waarom ik heb gekozen voor de roep methode, zelfde effect als de bel alleen hoef ik hierdoor geen bel op mijn fiets.
Net zo irritant als mensen die gaan omkijken als zodra je belt en daardoor ernstig van hun lijn gaan.
Net zo irritant als mensen die gaan omkijken als zodra je belt en daardoor ernstig van hun lijn gaan.
Ik belde expres al van een redelijke afstand, zodat mevrouw niet zou schrikken en tijd had om te reageren. Ik weet bij God niet hoe ik het mijn medefietsers nog meer naar de zin had moeten maken, behalve door binnen te blijven.
Veni. Vidi. Fietsie.
Ik geef ze bij het inhalen gewoon geen kans om op- of aanmerkingen te maken door meteen te bedanken en groeten. En als we met meer zijn geef ik meteen aan dat er nog meer volgen en hoeveel. Ze zijn dan zo verbouwereerd dat er meestal meteen teruggegroet wordt en ook nog bedankt voor de info. Maar je hebt er helaas altijd types tussen zitten die .......
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Je neemt je medemens veel te serieus. Deze mevrouw was namelijk al boos vóór jij inhaalde. Waarschijnlijk ging het om marokkanen, belastingen, de politiek of de jeugd van tegenwoordig. Ze gedroeg zich als een kutwijf. Misschien was het zelfs wel een kutwijf. Die moeten er ook zijn
Yup, gewoon accepteren dat je het bij een belangrijk deel van de mensheid toch niet goed kunt doen: als je (vriendelijk) roept krijg je als respons "kun je niet bellen", als je belt, is men geïrriteerd omdat je wilt passeren.
Jezelf niet druk over maken (dat moet je niet doen over dingen waar je niks aan kunt veranderen, zonde van de energie).
Jezelf niet druk over maken (dat moet je niet doen over dingen waar je niks aan kunt veranderen, zonde van de energie).
De methode van JPAR is echt de beste. Ik doe het tegenwoordig ook zo. Met name in het bos op de MTB werkt dat supergoed. Vaak rest ze dan niks anders dan ook maar vriendelijk te groeten.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Jullie hebben gelijk...maar ik ben zelf zo ontzettend niet zo dat het me iedere keer weer overvalt wat een zure lappen er toch op deze aardkloot rondlopen (en fietsen).nr071 schreef:Yup, gewoon accepteren dat je het bij een belangrijk deel van de mensheid toch niet goed kunt doen: als je (vriendelijk) roept krijg je als respons "kun je niet bellen", als je belt, is men geïrriteerd omdat je wilt passeren.
Veni. Vidi. Fietsie.
Hey TumTumTum,TumTumTum schreef: Ik minder nog wat vaart en haal met een ruime omtrekkende beweging in (je weet immers maar nooit, in mijn beleving zijn de meeste mensen knettergek en volkomen onvoorspelbaar).
Waarschijnlijk een reactie door haar eigen onvermogen. Zeikers blijf je houden al kan ik me er ook erg kwaad over maken. Of je voorbij wilde? Nee, eroverheen. Nou goed. Eromheen met geen mogenlijkheid zonder lunchpakket.
Jij gaat echter ook de fout in want je maakt waarschijnlijk geen 'ruime omtrekkende beweging' maar een 'dubbele beweging' en DAT MAG DUS NIET!
De wereld zul en kun je toch niet veranderen.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Medewielrenners die zich moreel verplicht voelen bij je te melden dat je je helm 'vergeten' bent.
Volgens mij is het nog steeds een vrije keuze of je een helm draagt of niet. Ik zit dan ook niet te wachten op die moraalridders die voor mij uitmaken wat ik wel of niet moet doen.
Volgens mij is het nog steeds een vrije keuze of je een helm draagt of niet. Ik zit dan ook niet te wachten op die moraalridders die voor mij uitmaken wat ik wel of niet moet doen.
Laatst gewijzigd door roos69 op 05 aug 2014 01:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Een auto die het fietspad als parkeerplaats gebruikt errggggg
- jeroenkuiper
- Forum-lid
Mijn grote ergernis zijn die idioten die denken dat een valhelm geen toegevoegde waarde is op de racefiets. Ik kom ze ook regelmatig tegen, en dan begrijp ik gewoon niet waarom deze idioten nou niet kiezen om een valhelm te dragen..roos69 schreef:Medewielrenners die zich moreel verplicht voelen bij je te melden dat je je helm 'vergeten' bent.
Nou weet ik niet met welk tempo jij rijdt, maar je hebt zeker geen idee wat voor gevolg een valpartij heeft als je op je hoofd komt te vallen.
Je moet het zelf ook weten, maar niet lopen janken als je straks als een kasplantje je laatste jaren kunt slijten omdat je blijvend hersenletsel ophebt gelopen, of laat staan dat je komt te overlijden..
Totdat net die auto iets te ver het fietspad oprijdt omdat het kruispunt niet overzichtelijk is, en jij een buiteling maakt over de motorkap.
vervolgens betalen WIJ voor jouw jarenlange revalidatie omdat jij dankzij je hersenbeschadiging nooit meer goed kunt functioneren, en je hele leven afhankelijk bent van zorg.
Ben benieuwd naar het non-argument waarom jij dan nooit een helm wilt dragen.