ervaringen met math salden
Idd , waar ik woonde(zuid limburg) is het heel normaal dat ze beginnen in het dialect, en als je het dan niet praat overgaan in het NL. Kunt niemand kwalijk nemen dat ze aan jou niet zien dat je geen dialect praat. Zie ook het probleem niet helemaal maar ja.
verder geen ervaring met Salden, maar moest even reageren, als ook Limburger die ook trots is op het Limburgs dialect.
verder geen ervaring met Salden, maar moest even reageren, als ook Limburger die ook trots is op het Limburgs dialect.
Laatste wat ik erover wil zeggen, want dit gaat werkelijk nergens over (nouja, fatsoensnormen:/). Hij ging gewoon verder in het Limburgs, ik moest erom vragen. Sommige vragen aan het begin of ze Nederlands of Dialect mogen praten, daar is niets mis mee!
simic schreef:Laatste wat ik erover wil zeggen, want dit gaat werkelijk nergens over (nouja, fatsoensnormen:/). Hij ging gewoon verder in het Limburgs, ik moest erom vragen. Sommige vragen aan het begin of ze Nederlands of Dialect mogen praten, daar is niets mis mee!
Slechte dag gehad.....?
ride 4 fun
-
- Forum-lid
sjefjanssen schreef:Gijs01 schreef:sjefjanssen schreef:[]
Je zult er toch aan moeten wennen dat we hier in LIMBURG zijn.
Anders ben je hier op de verkeerde plaats.
Dit zegt een rasechte LIMBURGER,die trots is op het LIMBURGSE dialect.
+1
Steun van een Rotterdammer voor de Limburgers!
Dank je.
Groet,Sjef
DE Sjef uit Elsloo???
Maar wennen aan dialect, ach, als ik plat ga praten verstaan ze mij ook niet bij Salden!? Als je merkt dat mensen het niet kunnen verstaan dan schakel je toch over op Rabo (duh ABN)!
Maar tja, als je voor een duppie op de eerste rij wilt zitten brand je wel eens je billen. Dan maar lekker de dealer op de hoek, geen fratsen maar producten die werken (incluis alle onderdelen, geen OEM maar gecontroleerde spullen waar overigens ook iets mis mee kan zijn).
Als ik in Limbabwe kom bij een maat, ga ik altijd ff kaiken bei Zalden he, maar je moet echt weten wat je koopt.
Ga daar verder niet op in, want ik vindt dat dit topic ergens anders thuishoort ipv alle belevenissen over Salden op internet te zetten.
Als je niet tevreden bent, vertel het de winkelier en niet via de cheapie way die internet heet!!!!
It's nice to be important, but it is more important to be nice.
@Simic; mensen die een dialect spreken vinden zichzelf niet onfatsoenlijk.
Ik kom dat in mijn vriendenkring tegen bij Vriezen en bij mijn schoonfamilie uit Drenthe.
Zodra er meer dan 1 persoon uit de streek is start het dialect.
Ik ben zo ook niet opgevoed. In het geval van schoonfamilie is het nog handig, daar sluit ik me voor af en zie dat niet als mijn schuld als ik iets mis, bij vrienden is het vervelender.
Bij Salden heb ik dat overigens nog nooit meegemaakt.
Ik kom dat in mijn vriendenkring tegen bij Vriezen en bij mijn schoonfamilie uit Drenthe.
Zodra er meer dan 1 persoon uit de streek is start het dialect.
Ik ben zo ook niet opgevoed. In het geval van schoonfamilie is het nog handig, daar sluit ik me voor af en zie dat niet als mijn schuld als ik iets mis, bij vrienden is het vervelender.
Bij Salden heb ik dat overigens nog nooit meegemaakt.
simic schreef:Laatste wat ik erover wil zeggen, want dit gaat werkelijk nergens over (nouja, fatsoensnormen:/). Hij ging gewoon verder in het Limburgs, ik moest erom vragen. Sommige vragen aan het begin of ze Nederlands of Dialect mogen praten, daar is niets mis mee!
Ik sta hier echt van te kijken. Ik kom er ieder jaar wel eens, afgelopen zaterdag 16 jan. ook nog. Ik ben er heel correct en in goed Nederlands geholpen, ondanks dat het er erg druk was.
- chassepatate
- Forum-lid
Ik ben ook wel te spreken over Salden...
Ik ben er nu een aantal keren geweest en heb er heel gericht inkopen gedaan (wielen en onderdelen). Ik heb tot op heden geen reden om te klagen. Het is wel een erg drukke winkel en dat betekent mijns inziens dat je bij grote drukte niet kan en mag verwachten dat je uitgebreid geadviseerd wordt. Dan kun je beter terugkomen op een rustiger tijdstip. Dat overkomt mij ook wel eens bij mijn gewone FM.
Real men wear blûk!!! Marcel