Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Koga

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 31 dec 2011 17:38

Ik kan dan helaas niet. Precies in die week heb ik gepland om dinsdagavond op café te gaan......;-)

kool486
Forum-lid
Berichten: 929
Lid geworden op: 17 dec 2006 11:44

kool486 31 dec 2011 18:06

heb net een Daytona groep aangeschaft, die er nog op en ik ben klaar. het Cornelo verhaal was me bekend Walter boerke, bij gebrek aan ijs! maken mooie carbon fietsen.
Funny the way it is

Gebruikersavatar
NiklosZ
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 apr 2009 15:33
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar NiklosZ 02 jan 2012 16:40

Ondanks dat ik eigenlijk uit was om een Italiaanse racer, afgelopen donderdag toch gezwicht voor een Kimera. Een te mooi aanbod om te laten lopen. Afgemonteerd met Ultegra (compact) en andere wielen en banden dan de fabriek levert. 12 januari kan ik 'm ophalen en zal daarna natuurlijk even een foto droppen...
We are what we repeatedly do. Excellence then, is not an act, but a habit.

Gebruikersavatar
NiklosZ
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 apr 2009 15:33
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar NiklosZ 12 jan 2012 12:27

Daar is 'ie dan!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Specs: volledig Ultegra 50/34 (11-23 cassette), Sella Italia SL Team edition, Mavic Ksyrium Equipe met Conti GP4000s, bidonhouders Tacx Tao en natuurlijk de Polar CS200cad erop gemonteerd.
We are what we repeatedly do. Excellence then, is not an act, but a habit.

cobra427
Forum-lid
Berichten: 383
Lid geworden op: 11 nov 2009 01:23
Locatie: Druten

cobra427 12 jan 2012 13:10

Gefeliciteerd hoor.

Vertekend de foto zo? Lijkt of zadel voorover en stuur achterover staan.
Mag best een beetje pijn doen.

Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba

Gebruikersavatar
NiklosZ
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 apr 2009 15:33
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar NiklosZ 13 jan 2012 15:57

cobra427 schreef:Vertekend de foto zo? Lijkt of zadel voorover en stuur achterover staan.
Ik zie het nu pas inderdaad. Het is de foto die enigszins vertekend, want dit lijkt me bijzonder oncomfortabel.
We are what we repeatedly do. Excellence then, is not an act, but a habit.

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 14 jan 2012 14:39

En lekker dat ie rijdt.........
Niets is wat het lijkt..

Gebruikersavatar
LÍseran
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 aug 2011 14:09

Gebruikersavatar LÍseran 15 jan 2012 17:46

Hi,

hieronder een afbeelding van mijn Koga Kimera Road. Ik heb deze nu een half jaartje en menig km afgelegd. Rijdt super. Mijn voorgaande was een zelfde maar in een zwart rode uitvoering. Helaas bleek deze een fabricage fout de hebben wat overigens niets aan de rij eigenschappen af deed.
Koga erkende de fout en heeft kostenloos een later model verzorgd. Super, een eerlijk Nederlands product! En natuurlijk niet een van 13 in een dozijn.Afbeelding

dieseltje
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10

dieseltje 15 jan 2012 18:18

Mooie fiets, maar Nederlands produkt!?
No pain no gain, no guts no glory!

Gebruikersavatar
NiklosZ
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 apr 2009 15:33
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar NiklosZ 18 jan 2012 10:21

dieseltje schreef:Mooie fiets, maar Nederlands produkt!?
Waar de frames vandaag de dag worden gebouwd (sinds 2010 niet meer Myata) weet ik niet, maar de fietsen worden nog altijd bedacht én handmatig in elkaar gezet in Heerenveen. In zoverre zou ik wel durven spreken van een Nederlands product.
We are what we repeatedly do. Excellence then, is not an act, but a habit.

dieseltje
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10

dieseltje 18 jan 2012 17:43

Bijna alle carbonframes worden in Taiwan en China "geplakt" dus neem aan ook die van Koga. Laten we het er maar op houden dat Koga de meest nederlandse echte racefiets is!
No pain no gain, no guts no glory!

Gebruikersavatar
herera
Forum-lid
Berichten: 1796
Lid geworden op: 25 jul 2004 14:17
Locatie: Huissen

Gebruikersavatar herera 18 jan 2012 23:14

nicozijnstra schreef:
dieseltje schreef:Mooie fiets, maar Nederlands produkt!?
Waar de frames vandaag de dag worden gebouwd (sinds 2010 niet meer Myata) weet ik niet, maar de fietsen worden nog altijd bedacht én handmatig in elkaar gezet in Heerenveen. In zoverre zou ik wel durven spreken van een Nederlands product.

Miyata is sinds jaar en dag (lees eind jaren 90) allang niet meer de buizen leverancier van Koga. Men gebruikte echter deze naam (Miyata) nog als toevoeging uit naamsbekendheid uit het rijke verleden toen koga alleen maar met de buizenfabrikant 'miyata' samenwerkte, en in de jaren 80 topframes bouwde van: (een hele mond vol) Tange Champion chrome molybdenum Double Butted Tube maangaanstaal, en in Heerenveen in elkaar werden gebrutseld, waarbij zelfs de marktleiders in het race gebeuren destijds hun vingers aflikte. Heden ten dage worden alle complete frames uit china of taiwan betrokken, waarbij Giant een van de grootste producent en leveranciers is aan diverse merken. Het enige Nederlandse aan Koga is de naam en dat de ontwikkeling hier op de tekentafel worden uitgewerkt en verder hier in elkaar worden gezet. Disigned in Holland en made in Taiwan
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

Plaats reactie