Koga
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Ik kan dan helaas niet. Precies in die week heb ik gepland om dinsdagavond op café te gaan......
Ondanks dat ik eigenlijk uit was om een Italiaanse racer, afgelopen donderdag toch gezwicht voor een Kimera. Een te mooi aanbod om te laten lopen. Afgemonteerd met Ultegra (compact) en andere wielen en banden dan de fabriek levert. 12 januari kan ik 'm ophalen en zal daarna natuurlijk even een foto droppen...
We are what we repeatedly do. Excellence then, is not an act, but a habit.
Daar is 'ie dan!
Specs: volledig Ultegra 50/34 (11-23 cassette), Sella Italia SL Team edition, Mavic Ksyrium Equipe met Conti GP4000s, bidonhouders Tacx Tao en natuurlijk de Polar CS200cad erop gemonteerd.
Specs: volledig Ultegra 50/34 (11-23 cassette), Sella Italia SL Team edition, Mavic Ksyrium Equipe met Conti GP4000s, bidonhouders Tacx Tao en natuurlijk de Polar CS200cad erop gemonteerd.
We are what we repeatedly do. Excellence then, is not an act, but a habit.
Gefeliciteerd hoor.
Vertekend de foto zo? Lijkt of zadel voorover en stuur achterover staan.
Vertekend de foto zo? Lijkt of zadel voorover en stuur achterover staan.
Mag best een beetje pijn doen.
Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba
Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba
Ik zie het nu pas inderdaad. Het is de foto die enigszins vertekend, want dit lijkt me bijzonder oncomfortabel.cobra427 schreef:Vertekend de foto zo? Lijkt of zadel voorover en stuur achterover staan.
We are what we repeatedly do. Excellence then, is not an act, but a habit.
Hi,
hieronder een afbeelding van mijn Koga Kimera Road. Ik heb deze nu een half jaartje en menig km afgelegd. Rijdt super. Mijn voorgaande was een zelfde maar in een zwart rode uitvoering. Helaas bleek deze een fabricage fout de hebben wat overigens niets aan de rij eigenschappen af deed.
Koga erkende de fout en heeft kostenloos een later model verzorgd. Super, een eerlijk Nederlands product! En natuurlijk niet een van 13 in een dozijn.
hieronder een afbeelding van mijn Koga Kimera Road. Ik heb deze nu een half jaartje en menig km afgelegd. Rijdt super. Mijn voorgaande was een zelfde maar in een zwart rode uitvoering. Helaas bleek deze een fabricage fout de hebben wat overigens niets aan de rij eigenschappen af deed.
Koga erkende de fout en heeft kostenloos een later model verzorgd. Super, een eerlijk Nederlands product! En natuurlijk niet een van 13 in een dozijn.
Waar de frames vandaag de dag worden gebouwd (sinds 2010 niet meer Myata) weet ik niet, maar de fietsen worden nog altijd bedacht én handmatig in elkaar gezet in Heerenveen. In zoverre zou ik wel durven spreken van een Nederlands product.dieseltje schreef:Mooie fiets, maar Nederlands produkt!?
We are what we repeatedly do. Excellence then, is not an act, but a habit.
nicozijnstra schreef:Waar de frames vandaag de dag worden gebouwd (sinds 2010 niet meer Myata) weet ik niet, maar de fietsen worden nog altijd bedacht én handmatig in elkaar gezet in Heerenveen. In zoverre zou ik wel durven spreken van een Nederlands product.dieseltje schreef:Mooie fiets, maar Nederlands produkt!?
Miyata is sinds jaar en dag (lees eind jaren 90) allang niet meer de buizen leverancier van Koga. Men gebruikte echter deze naam (Miyata) nog als toevoeging uit naamsbekendheid uit het rijke verleden toen koga alleen maar met de buizenfabrikant 'miyata' samenwerkte, en in de jaren 80 topframes bouwde van: (een hele mond vol) Tange Champion chrome molybdenum Double Butted Tube maangaanstaal, en in Heerenveen in elkaar werden gebrutseld, waarbij zelfs de marktleiders in het race gebeuren destijds hun vingers aflikte. Heden ten dage worden alle complete frames uit china of taiwan betrokken, waarbij Giant een van de grootste producent en leveranciers is aan diverse merken. Het enige Nederlandse aan Koga is de naam en dat de ontwikkeling hier op de tekentafel worden uitgewerkt en verder hier in elkaar worden gezet. Disigned in Holland en made in Taiwan
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."