Pagina 38 van 67

Re: Koga topic

Geplaatst: 31 dec 2011 17:38
door bottecchia
Ik kan dan helaas niet. Precies in die week heb ik gepland om dinsdagavond op café te gaan......;-)

Re: Koga topic

Geplaatst: 31 dec 2011 18:06
door kool486
heb net een Daytona groep aangeschaft, die er nog op en ik ben klaar. het Cornelo verhaal was me bekend Walter boerke, bij gebrek aan ijs! maken mooie carbon fietsen.

Re: Koga topic

Geplaatst: 02 jan 2012 16:40
door NiklosZ
Ondanks dat ik eigenlijk uit was om een Italiaanse racer, afgelopen donderdag toch gezwicht voor een Kimera. Een te mooi aanbod om te laten lopen. Afgemonteerd met Ultegra (compact) en andere wielen en banden dan de fabriek levert. 12 januari kan ik 'm ophalen en zal daarna natuurlijk even een foto droppen...

Re: Koga topic

Geplaatst: 12 jan 2012 12:27
door NiklosZ
Daar is 'ie dan!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Specs: volledig Ultegra 50/34 (11-23 cassette), Sella Italia SL Team edition, Mavic Ksyrium Equipe met Conti GP4000s, bidonhouders Tacx Tao en natuurlijk de Polar CS200cad erop gemonteerd.

Re: Koga topic

Geplaatst: 12 jan 2012 13:10
door cobra427
Gefeliciteerd hoor.

Vertekend de foto zo? Lijkt of zadel voorover en stuur achterover staan.

Re: Koga topic

Geplaatst: 13 jan 2012 15:57
door NiklosZ
cobra427 schreef:Vertekend de foto zo? Lijkt of zadel voorover en stuur achterover staan.
Ik zie het nu pas inderdaad. Het is de foto die enigszins vertekend, want dit lijkt me bijzonder oncomfortabel.

Re: Koga topic

Geplaatst: 14 jan 2012 14:39
door maurice
En lekker dat ie rijdt.........

Re: Koga topic

Geplaatst: 15 jan 2012 17:46
door LÍseran
Hi,

hieronder een afbeelding van mijn Koga Kimera Road. Ik heb deze nu een half jaartje en menig km afgelegd. Rijdt super. Mijn voorgaande was een zelfde maar in een zwart rode uitvoering. Helaas bleek deze een fabricage fout de hebben wat overigens niets aan de rij eigenschappen af deed.
Koga erkende de fout en heeft kostenloos een later model verzorgd. Super, een eerlijk Nederlands product! En natuurlijk niet een van 13 in een dozijn.Afbeelding

Re: Koga topic

Geplaatst: 15 jan 2012 18:18
door dieseltje
Mooie fiets, maar Nederlands produkt!?

Re: Koga topic

Geplaatst: 18 jan 2012 10:21
door NiklosZ
dieseltje schreef:Mooie fiets, maar Nederlands produkt!?
Waar de frames vandaag de dag worden gebouwd (sinds 2010 niet meer Myata) weet ik niet, maar de fietsen worden nog altijd bedacht én handmatig in elkaar gezet in Heerenveen. In zoverre zou ik wel durven spreken van een Nederlands product.

Re: Koga topic

Geplaatst: 18 jan 2012 17:43
door dieseltje
Bijna alle carbonframes worden in Taiwan en China "geplakt" dus neem aan ook die van Koga. Laten we het er maar op houden dat Koga de meest nederlandse echte racefiets is!

Re: Koga topic

Geplaatst: 18 jan 2012 23:14
door herera
nicozijnstra schreef:
dieseltje schreef:Mooie fiets, maar Nederlands produkt!?
Waar de frames vandaag de dag worden gebouwd (sinds 2010 niet meer Myata) weet ik niet, maar de fietsen worden nog altijd bedacht én handmatig in elkaar gezet in Heerenveen. In zoverre zou ik wel durven spreken van een Nederlands product.

Miyata is sinds jaar en dag (lees eind jaren 90) allang niet meer de buizen leverancier van Koga. Men gebruikte echter deze naam (Miyata) nog als toevoeging uit naamsbekendheid uit het rijke verleden toen koga alleen maar met de buizenfabrikant 'miyata' samenwerkte, en in de jaren 80 topframes bouwde van: (een hele mond vol) Tange Champion chrome molybdenum Double Butted Tube maangaanstaal, en in Heerenveen in elkaar werden gebrutseld, waarbij zelfs de marktleiders in het race gebeuren destijds hun vingers aflikte. Heden ten dage worden alle complete frames uit china of taiwan betrokken, waarbij Giant een van de grootste producent en leveranciers is aan diverse merken. Het enige Nederlandse aan Koga is de naam en dat de ontwikkeling hier op de tekentafel worden uitgewerkt en verder hier in elkaar worden gezet. Disigned in Holland en made in Taiwan