Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

stockie
Forum-lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 09 okt 2006 19:43

stockie 16 jul 2007 19:24

Hmm, dat weet ik ook niet, of er eigenlijk wel een andere vork in kan. Ik vermoed het wel, aangezien het balhoofd toch gwn van FSA is en geen speciale eigenschappen heeft. Of vergis ik mij?
Stockie

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 16 jul 2007 19:53

Stockie schreef:Hmm, dat weet ik ook niet, of er eigenlijk wel een andere vork in kan. Ik vermoed het wel, aangezien het balhoofd toch gwn van FSA is en geen speciale eigenschappen heeft. Of vergis ik mij?


weet ik ook niet zeker, ik geloof wel dat de diameter van de kogellagers onderin anders is dan bovenin de balhoofdbuis, maar weet het niet zeker.... ik zal mijn vork wel even checken....., want er zijn wel mooier vorken te bedenken.

Je kunt nu ook een F10 met Chorus voor 2300 euries krijgen van Canyon.... met eigen paletje spelen en je naam toevoegen kan ook nog voor dezelfde prijs in juli en augustus.... ben bang dat mijn volgende fietsje toch geen scott wordt.


[img=http://farm2.static.flickr.com/1108/828 ... 7ced_o.jpg]

Gebruikersavatar
jorrit10
Forum-lid
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jul 2006 00:30

Gebruikersavatar jorrit10 17 jul 2007 11:48

Past geen andere vork in, aangezien de diameter van de lagers onderin groter is dan boven. Je zult dus ook een vork moeten hebben waarbij de diameter van de vorkbuis onderin groter is dan boven.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

stockie
Forum-lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 09 okt 2006 19:43

stockie 23 jul 2007 00:35

En weet er iemand welke voorvork er wel past in het Canyon frame? Of kan het probleem opgelost worden met het plaatsen van een ander balhoofd?
Stockie

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 23 jul 2007 02:27

De Smolik past erin, wel zijn er volgens mij andere fietsmerken bezig met zelfde soort balhoofdbuis-maten.
Wellicht in de toekomst andere mogelijkheden, ik stoor me overigens niet aan die Smolik.

mackworkheimer
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 13 jul 2007 12:24

mackworkheimer 23 jul 2007 13:34

Ik heb zaterdag een Ultimate CF pro 7.0 besteld. Bijbehorende unibet teamkleding was helaas op, nu maar hopen dat hij voor LBL binnen is.

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2775
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 23 jul 2007 13:51

Je kunt een vork van ISAAC en nog wat andere merken plaatsen maar eigenlijk is er geen alternatief voor de originele vork (gedifferentieerde lagermaat).
Ziet er overigens ook niet uit als je bijv. wit gekozen hebt.
Met het frame en de gebruikte techniek is helemaal niets mis, wel krijg je precies waar je voor betaald, lak is soms matig (veel te dik) en service is ook op het niveau van de vraagprijs (antwoorden laten soms lang op zich wachten).
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat je voor je geld een goed en stijf frame krijgt waarbij het overall pakket niet helemaal kan tippen aan (de veel duurdere) de topmodellen van bijv. Scott en Cervelo.

Wat me wel opvalt is de er zeer veel afwijking in de geclaimde gewichten van de frames zit. Die van Mensma zat aardig in de richting maar twee latere frames zaten gewoon 300 gram of meer boven het geclaimde en dat zou voor mij persoonlijk niet acceptabel zijn.

Gebruikersavatar
jorrit10
Forum-lid
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jul 2006 00:30

Gebruikersavatar jorrit10 23 jul 2007 14:59

Heb een Canyon Ultimate CF pro frame met naamsticker in bestelling staan. Ben erg benieuwd of het een mooi resultaat wordt!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 23 jul 2007 16:26

Sharkman schreef: Die van Mensma zat aardig in de richting maar twee latere frames zaten gewoon 300 gram of meer boven het geclaimde en dat zou voor mij persoonlijk niet acceptabel zijn.


Weet je nog hoeveel ie was? Dan kan ik m'n gewichtenlijstje aanpassen.

silvan
Forum-lid
Berichten: 365
Lid geworden op: 29 mei 2005 18:28

silvan 23 jul 2007 19:26

j o r r i t schreef:Heb een Canyon Ultimate CF pro frame met naamsticker in bestelling staan. Ben erg benieuwd of het een mooi resultaat wordt!


Ik dacht dat jij al op een f10 reed?
Weet jij hoe lang het ongeveer duurt tot je de fiets thuis krijgt?

Gebruikersavatar
jorrit10
Forum-lid
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jul 2006 00:30

Gebruikersavatar jorrit10 23 jul 2007 20:47

Silvan schreef:
j o r r i t schreef:Heb een Canyon Ultimate CF pro frame met naamsticker in bestelling staan. Ben erg benieuwd of het een mooi resultaat wordt!


Ik dacht dat jij al op een f10 reed?
Weet jij hoe lang het ongeveer duurt tot je de fiets thuis krijgt?


Klopt, alleen heb ik onlangs scheurtjes in het frame ondekt. Ben bij canyon Benelux langsgeweest en ze konden me niet vertellen of het alleen in de laklaag zit of dat ook het carbon is aangetast. Omdat ze geen uitsluitsel konden geven is me aangeboden mijn frame om te ruilen voor een nieuwe. Prima garantie dus bij canyon.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

bundes
Forum-lid
Berichten: 250
Lid geworden op: 09 mei 2006 14:22

bundes 23 jul 2007 23:00

Ik heb de mijne vorige week bestelt en ze zeggen dat ie in week 31 klaar is, 2 weken dus

Plaats reactie