Vandaag gezien...een korte broek
Pas later vanmiddag weggegaan. In het Westland genoeg in een korte broek gespot.
Zelfs een in de volgende outfit: slippers, korte atletiekbroekje en atletiekshirt zonder mouwen.........op een hybridefiets. Aan zijn kuiten en bovenbenen te zien was het een behoorlijk sportief figuur. Hij fietste ook best stevig door alleen die slippers........geen gezicht........
Verder vooral mountainbikers in korte broeken die stoere guyz!
Zelf nog steeds met arm- en beenstukken en windbreaker. En vond het nog steeds aan de frisse kant.
In de loop van de week gaat de temperatuur weer ietsje omhoog en voorspellen ze 15 graden.
Zelfs een in de volgende outfit: slippers, korte atletiekbroekje en atletiekshirt zonder mouwen.........op een hybridefiets. Aan zijn kuiten en bovenbenen te zien was het een behoorlijk sportief figuur. Hij fietste ook best stevig door alleen die slippers........geen gezicht........
Zelf nog steeds met arm- en beenstukken en windbreaker. En vond het nog steeds aan de frisse kant.
In de loop van de week gaat de temperatuur weer ietsje omhoog en voorspellen ze 15 graden.
Stephan68 schreef:Pas later vanmiddag weggegaan. In het Westland genoeg in een korte broek gespot.
stoere guyz
Waar slaat dat nou weer op, twas heerlijk weer vandaag, ben ook wezen mountainbiken met een korte broek en ik had het stik heet.
Tja, en dan krijg ik (zoals alle jaren) weer een mail van de ploegleider....
trainer schreef: Heren renners,
Vandaag was het weer zo een dag waar je de hele winter al aan loopt te denken.
Heerlijke temperaturen en niet al te veel wind.
Een prima dagje voor alle fietsliefhebbers om de racer maar weer eens uit de schuur te halen.
Jullie wedstrijdrijders hebben deze al vanaf januari paraat staan en gebruiken hem dan ook wekelijks.
Waarom dan toch deze e-mail.
Lekker achter thuis in de zon is het heerlijk vertoeven, echter op de fiets is het een heel ander verhaal.
In de maand maart maar ook in april is de zon regelmatig aanwezig en kan ook lekker warm aanvoelen (net als vandaag).
Niets is minder waar als je dan lekker aan het trainen bent, je merkt dat het toch kouder is dan je denkt.
Een ongeschreven regel is dan ook dat je in de maand maart niet met de korte broek gaat rijden en in de maand april als de temperatuur 20 graden of hoger is.
Dit om te voorkomen dat je spieren koud worden en de waarde van de gedane training nihil is geworden.
kortom als je in de komende weken gaat trainen maak dan gebruik van arm - en beenstukken.
veel plezier met de trainingen van de komende week waarin de vooruitzichten prima zijn om eens lekker te trainen.
mijn Flickr
Vanochtend rond 10 uur, 6 graden, en eentje met korte broek en zomershirtje met korte mouwen gezien. BBRRR!!!!
<<Pijn is tijdelijk, opgeven is voor eeuwig!>>
Mijn Bloggie!
Mijn Bloggie!
- robbebopper
- Forum-lid HC
Het kan me niet boeien wat ploegleiders er van vinden, maar morgenmiddag, als ik terugkom van mijn werk, ga ik lekker met de beentjes bloot.
Als ik met tien graden onder nul fiets, heb ik een laagje aan over mijn benen, dus met 25 graden meer moet nul laagjes ook wel volstaan!
Als ik met tien graden onder nul fiets, heb ik een laagje aan over mijn benen, dus met 25 graden meer moet nul laagjes ook wel volstaan!
+1 voor jaapieo.. Gewoon lang aan om geen blessures op te lopen.
wedstrijdrenners zijn vaak serieus voor de sport bezig en dan is het niet verstandig om met een korte broek te gaan fietsen. Ben je serieus met je sport bezig, loop je een blessure op doordat je met deze temperaturen met korte broek fietst.
Overigens is een korte broek in koers heel wat anders. Dan is het inspanningsniveau vele malen hoger.
wedstrijdrenners zijn vaak serieus voor de sport bezig en dan is het niet verstandig om met een korte broek te gaan fietsen. Ben je serieus met je sport bezig, loop je een blessure op doordat je met deze temperaturen met korte broek fietst.
Overigens is een korte broek in koers heel wat anders. Dan is het inspanningsniveau vele malen hoger.
-
- Forum-lid
Precies. Bij inspanning kan een korte broek makkelijk, het zijn die momenten bij een stoplicht waar je gevaar loopt.
duidelijk de reactie van iemand die graag eerste een blessure oploopt....
Je zal niet de eerste zijn
Je zal niet de eerste zijn
vanmorgen bij het vertrek was het een schamele 3 graden en was het gras nog wit. Geen haar op mijn hoofd die eraan gedacht heeft om een korte broek aan te doen.
Thermojack, handschoenen en helmmuts.
Het is al snel te koud ondanks dat het achter in de tuin toch erg lekker lijkt
Thermojack, handschoenen en helmmuts.
Het is al snel te koud ondanks dat het achter in de tuin toch erg lekker lijkt
Carpe Diem