Over de wielersport en zijn beoefenaars.

het doping-debat !

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 jul 2007 01:33

Marconi schreef:En onze grote renner van de Dauphiné, Mr Vinokourov heeft gezegd connecties te hebben met Dr Ferrari! Nu weet ik waarom hij zo snel ging ! Supercharged !

Moet je wel het volledige artikel lezen. Vino traint met schema's van Ferrari, als dat al verboden is? Net zoals dat T Dekker trainde met schema's van die andere Italiaan, maar dat is nu ook voorbij door de heksenjacht van de UCI en bijv ASO.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 01 jul 2007 15:34

Amclassic-fan schreef:
Marconi schreef:En onze grote renner van de Dauphiné, Mr Vinokourov heeft gezegd connecties te hebben met Dr Ferrari! Nu weet ik waarom hij zo snel ging ! Supercharged !

Moet je wel het volledige artikel lezen. Vino traint met schema's van Ferrari, als dat al verboden is? Net zoals dat T Dekker trainde met schema's van die andere Italiaan, maar dat is nu ook voorbij door de heksenjacht van de UCI en bijv ASO.

Dr Ferrari , evenals Dr Fuentes hebben nu eenmaal geen lelieblank verleden in de dopingszaken.. Hun reputatie is bekend en waarom dat soort figuren zich nog Dr mogen noemen en zich überhaupt mogen bezighouden met sportlieden is mij een raadsel. Als die "trainingschema's" zó enorm goed en effectief zijn, waarom hield die Ferrari zich eerder ook met doping bezig ? Dubbelop ! Het zijn gewoon op geld beluste misdadigers die voor goed geld een sportman volpersen met verboden preparaten. Het lijkt de drugs mafia wel.
Jij ziet die jacht op doping als heksenjacht. Wel, zover ik het heb gevolgd is er al jaren met veel te zachte hand getracht de renners van de doping af te houden. Dat lukte niet. Eindelijk, NU er dan de ( door jou zo genoemde) "heksenjacht "is geopend komt er wat beweging in en horen wij van ex dopies wát er zo allemaal plaats vond. Zij vragen er zélf om ! Je schijnt een paar dingen te vergeten AmClassic-fan dat het óók om de gezondheid van de renners zelf gaat en om de eerlijkheid in de sport. Maar ook de naam die de wielersport nú heeft door die dopingzondaars. Ik hou van recht door zee gaan, eerlijkheid, ook in de sport. Dát mis ik nu in de wielersport helaas. Dus nog een nog meer rigoreuze controle blijkt hard nodig. Noem het maar heksenjacht als je dat de juiste benaming vindt. De resultaten worden langzamerhand toch zichtbaar.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 01 jul 2007 15:45

Ik ben dit topic aardig beu aan het raken. Mensen reageren hier net zo overdreven als in de echte wielerwereld. Bah, iemand is al verdacht omdat hij hard een berg op fietst.
Is iemand die ooit te hard heeft gereden ook altijd een wegmisbruiker?
Die dopingsdokters weten wel vreselijk veel van het menselijk lichaam. Vergeet niet dat dom dopinggebruik geen effect geeft. Dat moet met heel veel kennis worden toegepast om piekmomenten te versterken. Dus waarom mag die kennis niet gebruikt worden zolang een renner geen doping gebruikt?
Ik vind het een heksenjacht. Waarom is de rest van de fuenteslijst dan ook nog steeds niet bekend? (de niet wielrenners)
Less is bore

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 01 jul 2007 15:50

Marconi schreef:Als die "trainingschema's" zó enorm goed en effectief zijn, waarom hield die Ferrari zich eerder ook met doping bezig ? Dubbelop!

Misschien omdat je beide nodig hebt om de absolute top te bereiken ;)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 01 jul 2007 23:06

Daniel1975 schreef:Ik ben dit topic aardig beu aan het raken. Mensen reageren hier net zo overdreven als in de echte wielerwereld. Bah, iemand is al verdacht omdat hij hard een berg op fietst.
Is iemand die ooit te hard heeft gereden ook altijd een wegmisbruiker?
Die dopingsdokters weten wel vreselijk veel van het menselijk lichaam. Vergeet niet dat dom dopinggebruik geen effect geeft. Dat moet met heel veel kennis worden toegepast om piekmomenten te versterken. Dus waarom mag die kennis niet gebruikt worden zolang een renner geen doping gebruikt?
Ik vind het een heksenjacht. Waarom is de rest van de fuenteslijst dan ook nog steeds niet bekend? (de niet wielrenners)

Ik vind het kinderachtig dat jij je ergert aan andere meningen. Daarvoor is een forum n.l. óók ! Als iemand plotseling van een redelijk tot goed klimmer plots verandert in een fordimidablele klimmer dan word ik althans wantrouwig. Als dan later blijkt dat mijn wantrouwen terecht was, dan lijkt het mij overduidelijk dat sportfraude gewoon de boel belazeren is. Een "groot"renner heeft dat niet nodig. Het ergste is dat ook zij, die eigenlijk helemaal niets van doping willen weten GEDWONGEN worden om die rotzooi óók te gaan gebruiken willen ze niet wegens te geringe prestaties brodeloos worden.
Hoorde dat de CSC ploeg die ISU/ASO anti doping brief niet zal tekenen. Okay, dan ook consequent niet meedoen aan de TdF Daaag Riis! Ga je geld dan maar ergens anders verdienen. Basso was er een en er zullen nog wel meer dopies rondrijden anders zouden ze wel tekenen.

Als iemand bij herhaling wordt betrapt op te snel rijden dan is hij of zij een notoire wegmisbruiker.

Over het effekt van b.v. EPO kan je iets lezen in de juni uitgave van FIETS bij vragen over gezondheid.

Die Fuenteslijst schijnt om bepaalde redenen die te maken hebben met de Spaanse wet nog niet openbaar te zijn gemaakt. Vergeet niet dat hetgeen Fuentes deed in Spanje NIET verboden is. Daar kijkt men kennelijk niet zo nauw!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 01 jul 2007 23:17

Sorry Marconi, maar ik vind het een naieve reactie. Die smoes over het niet verspreiden van de namen om de Fuentes lijst had ik ook gehoord, maar waarom zijn dan wel alle wielrenners bekend? En waarom nooit geen voetballers bijvoorbeeld?

Ik erger mij niet specifiek aan andere meningen, maar aan de massahysterie rondom het wielrennen op dit moment. Iemand die eens een goede dag heeft moet het ontgelden. Zie hierboven het voorbeeld over Moreau. En als er gesproken wordt over de Grote Lance dan is het bij velen ineens ´er is nooit iets bewezen´. Er wordt gemeten met 2 maten.

Wisten jullie al dat Moerenhout waarschijnlijk ook gebruikt heeft? Anders had ie nooit NK kunnen worden vandaag. En Boogert reed bewust geen podium om zo de dopingcontrole te omzeilen.
Less is bore

alfaboy_69
Forum-lid

alfaboy_69 02 jul 2007 10:13

Jaksche voelde de bui van de schorsing al hangen en heeft daarom bekend...
Hij kreeg hiervoor maar liefst 100 000 euro van het blad "der Spiegel" waarmee hij toch al een hele hoop van zijn verlies aan inkomsten kan compenseren...

Wat ik mij ook trouwens nog steeds afvraag : Bjarne Riis bekent dat hij in '96 op epo de Tour gewonnen heeft en heeft er geen bezwaar tegen dat ze zijn gele trui komen halen MAAR volgens mij zou hij dan toch ook zijn prijzengeld moeten terugbetalen ? (en ik vermoed dat de winnaar van de Tour wel een hoop geld vangt...)

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 02 jul 2007 10:30

misschien moet er maar eens een spons over het verleden worden geveegd en vanaf een bepaalde datum vanaf nul herbeginnen met een nieuwe aangepaste dopinglijst zodanig wie dat je enkel schuldig kan bevonden worden obv van echt stimulerende of echt ongezonde middelen met een zeer zware schorsing en geldboete er boven op.
Nu worden er enkelen het slachtoffer van bekentenissen of ophelderingen van jaren terug en worden als grote zondebok beschouwd en de rest zijn zogezegd de "zuivere zieltjes".
Virenque bvb. is indertijd door heel de pers en de wielersupporter als de grote zondebok behandeld en afgeschilderd terwijl hij als één van de weinigen geboet heeft terwijl het grootste deel van de renners zich lustig dopeerden.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 02 jul 2007 11:04

helemaal met je eens fiedoo. Het feit dat ze zo'n Riss de zege van de tour afpakken na eigen opbiechten is toch van de zotte. Kop houden wordt zo beloond! Zeg je iets ben je de l*l, blijf je stil ben je de ster, heb je niets genomen geloven ze je ook niet of wel ... maf....
Mijn trainingen op bikeplanner.com

harrylientje
Forum-lid

harrylientje 02 jul 2007 12:30

Die fuentes klanten moet je echt niet laten lopen.
Pijn is relatief

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 02 jul 2007 13:41

Daniel1975 schreef:Sorry Marconi, maar ik vind het een naieve reactie. Die smoes over het niet verspreiden van de namen om de Fuentes lijst had ik ook gehoord, maar waarom zijn dan wel alle wielrenners bekend? En waarom nooit geen voetballers bijvoorbeeld?

Ik erger mij niet specifiek aan andere meningen, maar aan de massahysterie rondom het wielrennen op dit moment. Iemand die eens een goede dag heeft moet het ontgelden. Zie hierboven het voorbeeld over Moreau. En als er gesproken wordt over de Grote Lance dan is het bij velen ineens ´er is nooit iets bewezen´. Er wordt gemeten met 2 maten.

Wisten jullie al dat Moerenhout waarschijnlijk ook gebruikt heeft? Anders had ie nooit NK kunnen worden vandaag. En Boogert reed bewust geen podium om zo de dopingcontrole te omzeilen.

De wielerbond heeft al het mogelijke gedaan om die namen boven water te krijgen. Andere sportbonden steken liever hun kop in het zand en laten het sportbedrog maar rustig doorgaan.Schande ! Dan hoor je over X aantal jaren wel dat de meeste records en gouden plakken "gestolen "zijn met drugs. Zie die DDR records en gouden plakken! Hoe zou jij het vinden als je je als amateurrenner het snot voor de ogen rijdt en anderen , waarvan je weet dat die niet beter waren dan jijzelf nu fluitend de ereplaatsen opeisen met doping?
Een aantal jaren geleden was er een amateurkoers ergens in Brabant waar onverwacht op doping "zou "worden gecontroleerd. Misschien was het maar een gerucht Het peloton werd ingeseind door vrienden onder de toeschouwers en een aantal renners staakten de wedstrijd w.o enkele "toppers" die meestal de winst wegkaapten voor anderen. Wel toevallig!
Misschien zijn het renners als Moreau die zonder doping juist meer kans hebben omdat dopingzondaars het nu niet aandurven om zich vol te spuiten. Wel eens aan gedacht?
Over het gebruik van doping onder "knechten "raad ik je aan het verhaal van Jaksche eens te lezen. Gelukkig is er een oud spreekwoord dat nog altijd geldt:
Als er 1 schaap over de dam is volgen er meer.
Ik wacht op de hele kudde!

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 02 jul 2007 14:40

@ marconi: 2 bedenkingen: ik dacht bij dopingcontrole dat de aangeduide renners zich altijd moeten aanbieden, ook bij opgave;
Moreau is ook een vroegere dopingzondaar ( waarmee ik niet wil gezegd hebben dat hij nu nog zondigt).
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie