Daniel1975 schreef:Sorry Marconi, maar ik vind het een naieve reactie. Die smoes over het niet verspreiden van de namen om de Fuentes lijst had ik ook gehoord, maar waarom zijn dan wel alle wielrenners bekend? En waarom nooit geen voetballers bijvoorbeeld?
Ik erger mij niet specifiek aan andere meningen, maar aan de massahysterie rondom het wielrennen op dit moment. Iemand die eens een goede dag heeft moet het ontgelden. Zie hierboven het voorbeeld over Moreau. En als er gesproken wordt over de Grote Lance dan is het bij velen ineens ´er is nooit iets bewezen´. Er wordt gemeten met 2 maten.
Wisten jullie al dat Moerenhout waarschijnlijk ook gebruikt heeft? Anders had ie nooit NK kunnen worden vandaag. En Boogert reed bewust geen podium om zo de dopingcontrole te omzeilen.
De wielerbond heeft al het mogelijke gedaan om die namen boven water te krijgen. Andere sportbonden steken liever hun kop in het zand en laten het sportbedrog maar rustig doorgaan.Schande ! Dan hoor je over X aantal jaren wel dat de meeste records en gouden plakken "gestolen "zijn met drugs. Zie die DDR records en gouden plakken! Hoe zou jij het vinden als je je als amateurrenner het snot voor de ogen rijdt en anderen , waarvan je weet dat die niet beter waren dan jijzelf nu fluitend de ereplaatsen opeisen met doping?
Een aantal jaren geleden was er een amateurkoers ergens in Brabant waar onverwacht op doping "zou "worden gecontroleerd. Misschien was het maar een gerucht Het peloton werd ingeseind door vrienden onder de toeschouwers en een aantal renners staakten de wedstrijd w.o enkele "toppers" die meestal de winst wegkaapten voor anderen. Wel toevallig!
Misschien zijn het renners als Moreau die zonder doping juist meer kans hebben omdat dopingzondaars het nu niet aandurven om zich vol te spuiten. Wel eens aan gedacht?
Over het gebruik van doping onder "knechten "raad ik je aan het verhaal van Jaksche eens te lezen. Gelukkig is er een oud spreekwoord dat nog altijd geldt:
Als er 1 schaap over de dam is volgen er meer.
Ik wacht op de hele kudde!