Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

IBAN
Forum-lid
Berichten: 921
Lid geworden op: 22 mar 2006 10:22

IBAN 20 nov 2006 12:05

Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 20 November 2006


"Inderdaad, soms wil je iets nieuws en volgens mij hoort Cervello tot dé vernieuwers / technische hoogstaanders op het race vlak"
Klein beetje off topic maar: Cervelo is een relatief kleine fabrikant en maakt gebruik  van de productiekennis en mogelijkheden van Scott (daar wordt keurig voor betaald dus no problem).
Het ontwikkelwerk (basiskennis) van het frametype/produktiemateriaal komt van Peter Denk (werkzaam bij Scott).
Een Cr1 doet overigens absoluut niets onder voor de R3 (zeker niet qua rijeigenschappen die ik in de dagelijkse praktijk, bij niet wedstrijdgebruik zelfs iets hoger inschat). Het gaat me te ver om te zeggen dat de Addict weer boven de produkten van Cervelo komt (eerst maar eens zien/rijden) maar ere wie ere toekomt. Scott heeft het leeuwendeel van de ontwikkeling van de Sub 1000 gram frames voor zijn rekening genomen.  

@sharkman: heb je het dan over alle modellen van cervelo of alleen de R3! en wat bedoel je dan precies met ontwikkelwerk? productie en ontwikkeling Scott en design cervelo? Cervelo is volgens mij een canadese onderneming, hoe komen zij dan in zo'n "joint venture" met Scott?

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 20 nov 2006 12:05

Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 20 November 2006


"Inderdaad, soms wil je iets nieuws en volgens mij hoort Cervello tot dé vernieuwers / technische hoogstaanders op het race vlak"
Klein beetje off topic maar: Cervelo is een relatief kleine fabrikant en maakt gebruik  van de productiekennis en mogelijkheden van Scott (daar wordt keurig voor betaald dus no problem).
Het ontwikkelwerk (basiskennis) van het frametype/produktiemateriaal komt van Peter Denk (werkzaam bij Scott).
Een Cr1 doet overigens absoluut niets onder voor de R3 (zeker niet qua rijeigenschappen die ik in de dagelijkse praktijk, bij niet wedstrijdgebruik zelfs iets hoger inschat). Het gaat me te ver om te zeggen dat de Addict weer boven de produkten van Cervelo komt (eerst maar eens zien/rijden) maar ere wie ere toekomt. Scott heeft het leeuwendeel van de ontwikkeling van de Sub 1000 gram frames voor zijn rekening genomen.  


Daar denkt Cervélo anders over...Opvallend is wel dat sinds scott met het frame onder de kg kwam, een jaartje later diverse merken met dergelijke frame zijn gekomen.. Het verbaaast mij dan ook niets dat het uit dezelfde fabriek/ fabriekant komt allemaal..Scott vind ik ook mooi en heeft zich ook wel bewezen, maar is onderhand al weer gewoontjes...
Ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat werken en voelen. Dan doen we maar weer eens een ritje tegen die  tijd...

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2775
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 20 nov 2006 12:35

"@sharkman: heb je het dan over alle modellen van cervelo of alleen de R3! en wat bedoel je dan precies met ontwikkelwerk? productie en ontwikkeling Scott en design cervelo? Cervelo is volgens mij een canadese onderneming, hoe komen zij dan in zo'n "joint venture" met Scott?"
Is niet echt een joint venture meer het inhuren van produktiecapaciteit. Gezien het feit dat cervelo enkel frames maakt zijn ze op de markt superklein en niet echt interessant voor de grotere carbonproducenten vandaar.
Overigens koopt Scott weer montagecapaciteit in via Giant en zo ontstaat er een hele keten van onderling verbonden "merken".
Opmerking geldt uiteraard enkel voor de carbon frames (geen idee waar Cervelo zijn frames laat maken).
Overigens zal de addict gezien de uit te leveren aantallen het eerste jaar zeer exclusief zijn.

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 20 nov 2006 16:21

Ik geloof dat zowel de carbon Scotts als Cervélo's bij Ten-Tech Composite vandaan komen, wat mss weer onderdeel is van Topeak/Martec ofzo. Zie ook de site van TTC (aha-erlebnis bij Products??) en dit draadje op weightweenies.

arnoud
Forum-lid
Berichten: 543
Lid geworden op: 14 nov 2006 12:40
Contact

arnoud 20 nov 2006 16:22

Weer wat geleerd. Info die ik niet kende. Goed om te weten overigens dat de gedachten in de zelfde lijn zitten. Ik zal me nog eens gaan beraden over het en wat nu verder....
http://www.cyclemania-c.com" onclick="window.open(this.href);return false;

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2775
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 20 nov 2006 16:48

Volgens mij heet de firma Top key (stond in het verleden op de vorken).
Topkey zat eerst volledig in Taiwan maar de produktie is inmiddels 2 x verkast binnen china (thans een produktielokatie met 30.000 medewerkers). De controle en verzending gaat nog steeds via Taiwan.

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 20 nov 2006 16:58

Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 20 November 2006


Volgens mij heet de firma Top key (stond in het verleden op de vorken).
Topkey zat eerst volledig in Taiwan maar de produktie is inmiddels 2 x verkast binnen china (thans een produktielokatie met 30.000 medewerkers). De controle en verzending gaat nog steeds via Taiwan.

Kunnen we niet wat frame's bestellen daar ...?

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 20 nov 2006 17:02

Quote: Origineel geplaatst door Sharkman op 20 November 2006
Volgens mij heet de firma Top key (stond in het verleden op de vorken). Topkey zat eerst volledig in Taiwan maar de produktie is inmiddels 2 x verkast binnen china (thans een produktielokatie met 30.000 medewerkers). De controle en verzending gaat nog steeds via Taiwan.




Topkey/Topeak is wellicht hetzelfde. Zie ook dit formulier van een Genius MC Ltd (staat per abuis Scale). 8ormulier is anno 2006 nog steeds ongewijzigd, behalve dat er nu Scott boven staat. Dus zal nog wel dezelfde oorsprong hebben.

@Eric: heh, dat zal wel moeilijk gaan. De afnemers van frames daar zullen daar ook wel strenge eisen aan gesteld hebben. Je kan er natuurlijk altijd even heen vliegen en vragen of een Chinees voor een half (mager) maandsalarisje even een framepje in zijn binnenzak kan steken

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 20 nov 2006 17:15

op die site staat gewoon de soloist in het zwart (ongelakt)..
zo dichtbij, toch nog zo ver weg...

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 nov 2006 18:54

In een zeecontainer gaan 400 frames Eric. Ik zie mezelf niet zo 123 100 frames verkopen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 20 nov 2006 19:06

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 20 November 2006




In een zeecontainer gaan 400 frames Eric. Ik zie mezelf niet zo 123 100 frames verkopen.




dat weet ik Ik verkoop ze wel.. zeker voor die prijs... maar goed dat is nog ver weg..
maar ja, je hebt verkopen en verkopen natuurlijk..

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 21 nov 2006 16:09

stukje van Karsten Kroon :
" Mijn baas Bjarne Riis is een enorme materiaalfreak, onze sponsors worden tot het uiterste gedreven om het beste materiaal te maken en te blijven verbeteren. Zondag won mijn ploeggenoot Cancellara Parijs-Roubaix op een fiets waarvan het frame 850 gram weegt! Ik durf te zeggen dat ik voor de koersen die komen gaan de beste fiets van het peloton heb, wielensponsor Zipp heeft speciaal voor mij de snelste wielen ter wereld gemaakt, ook van carbon, enorm hoge en lichte velgen die door de wind heen snijden. George Hincapie reed zondag ook op een hele mooie lichte fiets, met een carbon stuurpen die afbrak op een van de onmenselijke keienstroken. Hij brak zijn sleutelbeen en schouderblad. "

Plaats reactie