Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

DeRosa

derosa
Forum-lid

Gebruikersavatar derosa 08 mei 2005 15:12

Quote: Origineel geplaatst door big rosa op 08 Mei 2005
[nou ik vraag dit omdat mij "oude Frame" 15 mnd oud bij mijn dealer te koop staat , maat 53 ct voor lengtes tot ongeveer 1.75 een team bleu. incl campa veloce groep.

voor hoeveel?

flandrien
Forum-lid

flandrien 08 mei 2005 15:20

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 08 Mei 2005

Weet je zeker een slooping! zitten wel en paar nadelen aan , als je redelijk wild op de fiets zit. Gescheurde lugs enzo.

tja , je brengt me aan het twijfelen. Heb daar  ook al iets van gelezen. Dacht dat dit eerder bij ridley frames voorkwam...mss een onderwerp voor een volgende topic...

squadra
Forum-lid

squadra 08 mei 2005 16:51

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 08 Mei 2005

Weet je zeker een slooping! zitten wel en paar nadelen aan , als je redelijk wild op de fiets zit. Gescheurde lugs enzo.

Frame kan scheuren, maar dit geldt ook voor een regular frame!!! Als je wilt krijg je alles kapot, maar daar gaan we even niet van uit!
Lugs werden gebruikt om de buizen met elkaar te verbinden (zie stalen frames) tegenwoordig worden bijna geen lugs meer gebruikt. De buizensets worden in elkaar gelast (lasrups zichtbaar) en dan gespoten of de lasrups wordt vlak gemaakt, zodat een mooie overgang wordt verkregen.
http://www.belvederericcione.com" onclick="window.open(this.href);return false; voor een 7-daagse trainings/ fiets vakantie

hans
Forum-lid

hans 08 mei 2005 16:59

Frame kan scheuren, maar dit geldt ook voor een regular frame!!! Als je wilt krijg je alles kapot, maar daar gaan we even niet van uit!
Lugs werden gebruikt om de buizen met elkaar te verbinden (zie stalen frames) tegenwoordig worden bijna geen lugs meer gebruikt. De buizensets worden in elkaar gelast (lasrups zichtbaar) en dan gespoten of de lasrups wordt vlak gemaakt, zodat een mooie overgang wordt verkregen.

Helemaal mee eens! Als je een sloping frame mooi vind moet je hem gewoon kopen. Een sloping frame heeft weinig nadelen tov een traditioneel frame maar ook weinig voordelen.
Bij het probleem van de ridleys ging het hoofdzakelijk om de carbon damocles. En heeft meer met het frabricage proces te maken als met de geometrie.
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

willuk
Forum-lid

willuk 08 mei 2005 17:48

Geachte kenners,

Mijn oog is gevallen op het merk De Rosa. Ik vind deze frame super. Mijn vraag is echter, waar ik zo'n een frame zo goedkoop mogelijk kan aanschaffen. Verschillen bijvoorbeeld de prijzen per land? Ik ga naar italië op vakantie dus ik zou daar eventueel een frame kunnen halen.
Help me even als het kan

XW

willuk
Forum-lid

willuk 08 mei 2005 17:56

Sorry maar de frames die ik interessant vind zijn de Merak en de Tango. Ik zag dat bij Math Salden de tango goedkoper was, terwijl de tango toch een carbon-frame is. Welke van deze twee frames zouden jullie adviseren
XW

squadra
Forum-lid

squadra 08 mei 2005 19:37

Ikzelf ben in het bezit van een Merak, een fantastische fiets om op te rijden, strak in snelle afdalingen. Mijn Merak is afgemonteerd met Campa Chorus en Mavic Ksyrium SL, de aandrijving bestaat uit een compact crankstel, dit omdat ik veel in Italië rijdt. Ik organiseer daar Fiets/ trainings vakanties van 7 dagen en rij veel in de Appenijnen, dus altijd klimwerk, zo de compact aandrijving voldoet prima.
Ook de Tango uitgetest in Italië, ook een fantastisch exemplaar om op te rijden met dezelfde eigenschappen als de Merak, misschien wordt dit mijn tweede De Rosa!? Alleen de meningen over de vorm van het frame lopen nogal uiteen. De Tango valt onder de Merak in de De Rosa stamboom. 
http://www.belvederericci&#111;ne.com" onclick="window.open(this.href);return false; voor een 7-daagse trainings/ fiets vakantie

squadra
Forum-lid

squadra 08 mei 2005 19:43

Quoten: Origineel geplaatst door WILLUK op 08 Mei 2005

Geachte kenners,

Mijn oog is gevallen op het merk De Rosa. Ik vind deze frame super. Mijn vraag is echter, waar ik zo'n een frame zo goedkoop mogelijk kan aanschaffen. Verschillen bijvoorbeeld de prijzen per land? Ik ga naar italië op vakantie dus ik zou daar eventueel een frame kunnen halen.
Help me even als het kan

Cicli Boghetta in Bellaria geeft een goede inruilprijs voor je oude racekarretje en er valt met Boghetta te handelen!!!
Ook bij Migani en Massini in Riccione valt te handelen.

De Rosa is net als Colnago, Willier en Gios prijsvast in alle landen van Europa , dus verwacht geen Cash en Carry prijzen. Elk frame van de Rosa is in handen geweest van Ugo de Rosa himself en gemaakt met het Hart (zoals terug te vinden is in het logo van De Rosa). 
http://www.belvederericci&#111;ne.com" onclick="window.open(this.href);return false; voor een 7-daagse trainings/ fiets vakantie

schmo
Forum-lid

schmo 08 mei 2005 20:25

Bedoel je nou dat Ugo elk frame zelf bouwt, in welk geval de arme man het razend druk heeft of geeft hij elk frame zijn zegen ofzo...

willuk
Forum-lid

willuk 08 mei 2005 20:31

Quoten: Origineel geplaatst door squadra op 08 Mei 2005

Quoten: Origineel geplaatst door WILLUK op 08 Mei 2005

Geachte kenners,

Help me even als het kan

Cicli Boghetta in Bellaria geeft een goede inruilprijs voor je oude racekarretje en er valt met Boghetta te handelen!!!
Ook bij Migani en Massini in Riccione valt te handelen.

De Rosa is net als Colnago, Willier en Gios prijsvast in alle landen van Europa , dus verwacht geen Cash en Carry prijzen. Elk frame van de Rosa is in handen geweest van Ugo de Rosa himself en gemaakt met het Hart (zoals terug te vinden is in het logo van De Rosa). 

Heb je toevallig van deze twee zaken een adres en tel. nummer
XW

squadra
Forum-lid

squadra 08 mei 2005 20:45

Beste Willuk, bij deze de gevraagde informatie.
Cicli by Boghetta, Vialle Pascoli 64, 47814 Bellaria (Rn) tel. +39.054.1349220
Cicli Migani, Via Adriatica 145, 47838 Riccione (Rn)  tel. +39.0541.602305
Website en email adres:
www.cicli-boghetta.com/ e-mail cicli-boghetta@liber.it
www.miganibikes.com
Succes, als je hulp nodig hebt meld dit dan even!

Plaats reactie