Retro / oudere fietsen
MBK Super Mirage (afgemonteerd met Shimano 105 (Biopace, 12 speed))
Na bijna 30 jaar mijn oude fiets weer terug bij zijn eerste baasje. Deze fiets kocht ik omstreeks 1985/1986 en heb er vele jaren met plezier opgereden. Daarna heeft mijn zoon er vele jaren opgefietst en net als ik er de Mont Ventoux mee beklommen. De laatste jaren stond hij ergens op een garage zolder, en vandaag heb ik hem maar opgehaald. Ik ben van plan hem op te knappen en als winterfiets te gaan gebruiken. Alle onderdelen zijn nog orgineel, maar moeten goed schoongemaakt worden en hier en daar wat zaken vervangen en aanschaffen (o.a. pedalen).
Maar ik ben blij dat mijn fietsje weer thuis is!
Ridley Fenix C20- 2015 / MBK Super Mirage 105 / Giant XTC
Als je blijft trappen, kom je vooruit !
Als je blijft trappen, kom je vooruit !
-
- Forum-lid
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 17 aug 2009 14:06
Zeeuw54 schreef: Daarna heeft mijn zoon er vele jaren opgefietst en net als ik er de Mont Ventoux mee beklommen.
Jesusss, met dát verzet? Respect man
-
- Forum-lid
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 17 aug 2009 14:06
Trim Trophy heeft geen Reynolds 531 vork en bij 't frame zijn alleen de drie hoofdbuizen van 531 gemaakt als ik 't wel heb. Wat dat betreft lijkt ie dus meer op de Tour de L'Avenir.jansen01 schreef:Volgens mij ben ik er uit; een trim trophy. Destijds goedkopere broertje van champion Mondial? Of niet van hetzelfde tijdperk?
Niks mis mee, fijne fiets.
De Champion Mondial had een eigen tourversie dat was 't 'G' model. Dat frame heeft een totaal andere geometrie en gesoldeerde nokjes om de achterremkabel te leiden. Geen gesoldeerde nokken voor de commandeurs en derailleurkabelgeleiders. Ik heb er eentje, een G 10. Hier een restauratieverslagje van mijn Gazelles: http://www.klassiekeracefiets.info/2011 ... -van-theo/
-
- Forum-lid
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 17 aug 2009 14:06
Ik las in 't uiterste geval altijd een oude stalen crank op de cup en zet dan een pijp op die crank. Zo gaat de cup altijd los zonder 't gevaar dat je de draad beschadigt. Zagen zou ik nooit doen.user43974 schreef:In geval van uiterste nood hielp bij mij ooit alleen de dremel nog:
@theodorocampagnolo
Dank voor het respect, ik denk niet dat ik het nu met hetzelfde verzet zou kunnen, maar het was toen ook al zwaar, ik reed welliswaar de klim vanaf Maulaucene in de vroege ochtenduren. Na eerst bij de bakker 2 pain chocolat te hebben gekocht, dat was mijn doping
Dank voor het respect, ik denk niet dat ik het nu met hetzelfde verzet zou kunnen, maar het was toen ook al zwaar, ik reed welliswaar de klim vanaf Maulaucene in de vroege ochtenduren. Na eerst bij de bakker 2 pain chocolat te hebben gekocht, dat was mijn doping
Laatst gewijzigd door Zeeuw54 op 04 okt 2013 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Ridley Fenix C20- 2015 / MBK Super Mirage 105 / Giant XTC
Als je blijft trappen, kom je vooruit !
Als je blijft trappen, kom je vooruit !
-
- Forum-lid
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 17 aug 2009 14:06
Zeeuw54 schreef: ik reed welliswaar de klim vanaf Maulencene in de vroege ochtenduren.
Watje
Dat BioPace crankstel is 52-42 en zo op 't oog je cassette achter niet groter dan 23. Ik kwam (welliswaar ongetraind en met bepakking maar toch) op m'n 35ste met 40-28 niet eens heelhuids de puist (monte Sole) bij Sasso Marconi op ik bedoel maar.
-
- Forum-lid
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 17 aug 2009 14:06
Hier een link naar Gazelle folders. In de folder van 1988 komt ie 't laatst voor.theodorocampagnolo schreef:
De Champion Mondial had een eigen tourversie dat was 't 'G' model.
Iemand die de klim naar Mont Ventoux vanuit MALAUCENE met "Watje" meent te moeten kwalificeren, is ter plaatse nog nooit geweest. De klim is geen traditie in de wedstrijdsport, maar wel zwaarder dan die uit Bedoin.theodorocampagnolo schreef:WatjeZeeuw54 schreef: ik reed welliswaar de klim vanaf Maulencene in de vroege ochtenduren.
-
- Forum-lid
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 17 aug 2009 14:06
Check! Excusesklimmer schreef:
Iemand die de klim naar Mont Ventoux vanuit MALAUCENE met "Watje" meent te moeten kwalificeren, is ter plaatse nog nooit geweest. De klim is geen traditie in de wedstrijdsport, maar wel zwaarder dan die uit Bedoin.
En ik denk dat 't er ook niet van gaat komen. Ik blijk een wat korte spanningsboog te hebben en ben na een uurtje of wat alleen maar omhoog wel een beetje klaar met 't fenomeen klimmen. Laatst nog in de Ijffel me mogen uitleven, beviel me een stuk beter dan de SüstenpaB en Ventoux bij elkaar. Hoewel, dat uitzicht wat je eenmaal gegunt wordt àls je dan eenmaal boven bent...........
Dus wie weet!
-
- Forum-lid
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 29 sep 2013 22:44
Heren,
Ik ben nieuw hier, maar heb me even aangemeld om jullie experts te raadplegen.
Heb hier in de schuur staan, volgens mij een echte 'barnfind'.
Gekregen van mijn buurman.
Het betreft een Gazelle Champion Mondial 531C Reynolds AB Frame.
Compleet, volgens mij met originele onderdelen.
Zadel gebroken, banden oud/hard/lek.
Kan iemand mij iets over deze fiets vertellen? Waarde, zeldzaamheid, etc...?
Enig onderzoek leert mij dat hij best zeldzaam en volgens mij dus ook gewild is.
Ik ben benieuwd wat jullie er over kunnen vertellen.
Foto's kan ik zo even niet uploaden, maar het betreft het model exact zoals onderstaand:
Groeten, Christian
Ik ben nieuw hier, maar heb me even aangemeld om jullie experts te raadplegen.
Heb hier in de schuur staan, volgens mij een echte 'barnfind'.
Gekregen van mijn buurman.
Het betreft een Gazelle Champion Mondial 531C Reynolds AB Frame.
Compleet, volgens mij met originele onderdelen.
Zadel gebroken, banden oud/hard/lek.
Kan iemand mij iets over deze fiets vertellen? Waarde, zeldzaamheid, etc...?
Enig onderzoek leert mij dat hij best zeldzaam en volgens mij dus ook gewild is.
Ik ben benieuwd wat jullie er over kunnen vertellen.
Foto's kan ik zo even niet uploaden, maar het betreft het model exact zoals onderstaand:
Groeten, Christian
Wel heel mooi, tenminste die op de foto , beslist niet zeldzaam. €100,- tot wat de gek ervoor geeft. Is wel gewild.