Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks
Help! (gevalletje first-world-problems )
Heb m'n 705 vergeten te resetten, waardoor er nu 2 trainingen in 1 gpx bestand staan. Hoe upload ik deze als twee verschillende trainingen in Strava? Al geprobeerd:
- 1 training "eraf croppen" en opnieuw uploaden (om vervolgens het andere stuk eraf te croppen)
- uploaden, croppen, exporteren als gpx, deleten, nogmaals, maar nu voor de andere training en dan de geexporteerde gpx-en weer uploaden.
Poging 1 faalt, strava ziet bij de 2e keer uploaden het bestand als duplicaat. Poging 2 lukt wel, maar door op te slaan als gpx verlies ik de data van mijn vermogensmeter.
Iemand een work-around?
Heb m'n 705 vergeten te resetten, waardoor er nu 2 trainingen in 1 gpx bestand staan. Hoe upload ik deze als twee verschillende trainingen in Strava? Al geprobeerd:
- 1 training "eraf croppen" en opnieuw uploaden (om vervolgens het andere stuk eraf te croppen)
- uploaden, croppen, exporteren als gpx, deleten, nogmaals, maar nu voor de andere training en dan de geexporteerde gpx-en weer uploaden.
Poging 1 faalt, strava ziet bij de 2e keer uploaden het bestand als duplicaat. Poging 2 lukt wel, maar door op te slaan als gpx verlies ik de data van mijn vermogensmeter.
Iemand een work-around?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Volgens mij zijn dit gewoon XML bestandjes die je met een tekst editor kunt aanpassen. Maak een kopie van je gpx bestand, verwijder in het origineel de samples van de tweede training. In de kopie verwijder je de samples van de eerste training. Het kan wellicht eenvoudiger, maar zo zou ik het doen.53x11 schreef:Help! (gevalletje first-world-problems )
Iemand een work-around?
Edit:
De methode met het croppen zou kunnen werken wanneer je voor het uploaden van het tweede bestand met een tekst editor de datum en eventueel andere identificerende velden aanpast.
Exact dezelfde trainingen nog een keer rijden en dan de bestandjes dubbel uploaden.
(Of er gewoon niet over wakker liggen en vooral geen uren besteden aan zoiets doms).
(Of er gewoon niet over wakker liggen en vooral geen uren besteden aan zoiets doms).
Ik zeg toch, first world problem!havana schreef:Exact dezelfde trainingen nog een keer rijden en dan de bestandjes dubbel uploaden.
De erop van het editten van de bestandjes ga ik vanavond proberen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Strava route builder probleempje... Simpel wat routes gebouwd voor tochtjes rondom Calpe/ Spanje. Opgeslagen en gedownload als *.tcx file. Maar het file lijkt geen hoogteprofiel te hebben. In de 'summary' van de koers staat ook dat totale stijging/ daling 0 hm is. Nu weet ik nog niet waar ik de KOM aanvalspogingen moet beginnen . Dank voor het meedenken alvast.
Over 1st World problems gesproken: ik gebruik copymysports.com voor het overzetten van mijn rides van Garmin Connect naar Strava. Naast dat het soms uuuuren duurt voordat dit gebeurt (de snelheid maakt me op zich niet zoveel uit als ik het overzetten niet handmatig hoef te doen), verandert er ook van alles in de data:
- Martin Swinkels
- Forum-lid
- Contact
Cool!
Veloviewer had wel al een overzicht van trophy's en challenges. Ook degene die je niet gehaald hebt ..
http://veloviewer.com/athlete/3045988/challenges
Veloviewer had wel al een overzicht van trophy's en challenges. Ook degene die je niet gehaald hebt ..
http://veloviewer.com/athlete/3045988/challenges