Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Eenvoudige fietsnavigatie A-Rival Teasi One

mremkes
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 jun 2014 15:52

mremkes 07 aug 2014 10:11

Ik heb afgelopen maand de Teasi One2 gebruikt om de Zuiderzeeroute te fietsen. Ik moet zeggen dat ik super tevreden ben over het resultaat! We hadden dagafstanden variërend van 45 tot ruim 70 km en de fietsnavigatie heeft ons op geen moment in de steekgelaten. Ondanks dat ik het display continue aan heb laten staan (beide sliders op 50%) konden we zonder problemen van 09:00 tot 17:00 fietsen. Als we pauzeerde (en dat was regelmatig met dat warme weer) dan werd de Teasi in slaapstand gezet om zo energie te besparen. Ondanks de felle zon was het display nog steeds voldoende leesbaar.
Ik had ook een Teasi PowerBank meegenomen maar die hebben we dus op geen enkele dag nodig gehad! De dagelijkse routes had ik overigens van te voren in BaseCamp gemaakt.

mremkes
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 jun 2014 15:52

mremkes 07 aug 2014 10:14

HereIsTom schreef:
scheurneus schreef:
HereIsTom schreef:Nadat ik 'm heb bewerkt in Basecamp kan ik 'm niet meer uploaden in Garmin Connect?
Euh? is het een vraag of een opmerking?
Een vraag, want ik kan die bewerkte gpx bestanden dus niet gebruiken?
Ik heb ergens gelezen dat Garmin Connect verwacht dat er tijdinformatie in de gpx bestanden moet staan. Dus informatie over wanneer je daadwerkelijk aan het rijden bent en wanneer je gestopt bent. Aangezien je de route in BaseCamp bewerkt gaat deze info verloren.

Gebruikersavatar
HereIsTom
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 jun 2014 15:43
Locatie: Zeist
Contact

Gebruikersavatar HereIsTom 07 aug 2014 12:20

mremkes schreef: Ik heb ergens gelezen dat Garmin Connect verwacht dat er tijdinformatie in de gpx bestanden moet staan. Dus informatie over wanneer je daadwerkelijk aan het rijden bent en wanneer je gestopt bent. Aangezien je de route in BaseCamp bewerkt gaat deze info verloren.
Bedankt, zoiets dacht ik al, dus geen bewerkte routes in Garmin Connect!
Ik gebruik nu maar http://www.bikemap.net om de routes te bewaren en daar kun je ze ook bewerken :idea:

scheurneus
Forum-lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 29 sep 2012 10:48
Locatie: Amsterdam, Leusden en Internet
Contact

scheurneus 07 aug 2014 17:58

tracks of sporen, het zijn geen routes ;) (in de technische zin)

Tochten of trips is ook goed.
Marco :)

EvaB
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 aug 2014 23:07

EvaB 11 aug 2014 23:10

Ik heb de intentie om de Teasi One 2 aan te schaffen.
Heb alleen 1 vraag:
Kan ik de Teasi One 2 met de bijgeleverde houder en tie raps aan de stuurpen van mijn racefiets bevestigen?
Of kan deze alleen op het stuur bevestigd worden?

Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
HereIsTom
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 jun 2014 15:43
Locatie: Zeist
Contact

Gebruikersavatar HereIsTom 12 aug 2014 00:09

De houder van de Teasi One 2 kun je linksom of rechtsom bevestigen met de tyraps.
Op deze foto kun je zien dat hij op de stuurpen zit;

Afbeelding

Er is ook een houder verkrijgbaar waarmee je 'm met de stuurpen zelf kan bevestigen;

Afbeelding

EvaB
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 aug 2014 23:07

EvaB 12 aug 2014 09:24

Dank je wel HerelsTom.

Op dit forum las ik dat de Teasi One bij navigatie van A naar B vaak omwegen aan geeft. Is dit inmiddels d.m.v. updates verbeterd?

scheurneus
Forum-lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 29 sep 2012 10:48
Locatie: Amsterdam, Leusden en Internet
Contact

scheurneus 12 aug 2014 10:21

Waar ik de Teasi gebruik geeft deze geen omwegen en kan ik kiezen tussen een geadviseerde route, maar ook de kortste route en dan werkt er goed.

Met elke GPS bestaat er kans op omrijden, dit hangt af van de kwaliteit van de kaart, dus als dit al gebeurd, dan kan de GPS zelf daar meestal niets aan doen, maar ligt dan aan de kaart (en ook vaak de instellingen).

Verder gaat lokale kennis boven alles en in alle gevallen je ogen openhouden en de route controleren op het scherm als je twijfelt ;)
Marco :)

Gebruikersavatar
HereIsTom
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 jun 2014 15:43
Locatie: Zeist
Contact

Gebruikersavatar HereIsTom 12 aug 2014 11:11

Inderdaad zoals scheurneus schrijft kun je op de Teasi kiezen uit drie routes, Geadviseerd, dat is de mooiste route met omwegen, Makkelijk, dat is via de makkelijkste paden en Kortste, die neemt dus de kortste weg.

EvaB
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 aug 2014 23:07

EvaB 12 aug 2014 12:01

Hartelijk dank heren. Ik gade Teasi One 2 bestellen!

gerrie61
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 mei 2014 17:10

gerrie61 12 aug 2014 21:09

Ik wil mijn route s opslaan op bikemap maar hoe moet ik dat doen :oops: van af teasi one 2
heb gezocht en van alles geprobeerd maar het lukt mij niet.
zolang er maar asfalt ligt

Gebruikersavatar
HereIsTom
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 jun 2014 15:43
Locatie: Zeist
Contact

Gebruikersavatar HereIsTom 12 aug 2014 22:00

Ik neem aan dat je al een gratis account hebt aangemaakt op bikemap.net
Zorg dat je Teasi aan staat en aangesloten is op je computer.
Als je bent ingelogd ga je naar + Maak een route, dan klik je rechts op + Upload GPX
Dan blader je naar de schijf van je Teasi, daar ga je naar BikeNav\MyTrips en upload je de GPX.

Plaats reactie