Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2013

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 11 jul 2013 13:10

elefantino schreef:Over Porte: In het interview tijdens de rustdag zei hij dat hij het erger vond dat hij z'n tweede plaats kwijt was dan dat hij z'n kopman (Froome) niet bij had kunnen staan.
ponsteen schreef:Sterker nog: Porte zei ergens wel blij te zijn met het verlies van zijn klassement, omdat hij anders waarschijnlijk niet 100% voor Froome had willen rijden op de Mont Ventoux... Een bom van een uitspraak die verder (gelukkig voor Sky) niet veel aandacht heeft gekregen. En verder: Porte is volgens mij een tijdrijder; hij wil zich gewoon tonen; begrijp ik wel. Was hij een echte knecht geweest, dan had hij zich op 4 minuten laten rijden. Maar een echte knecht is hij niet...
Vond ik ook zeer opmerkelijk, die uitspraken van Porte. In feite gaat dit veel verder dan de Wiggins-Froome 'clash' van vorig jaar. Froome was waarschijnlijk toch meer trouw aan zijn kopman dan Porte nu is. Maar goed, Porte staat op 21 minuten dus het loopt met een sisser af...

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 11 jul 2013 13:13

Om renners die in potentie zelf ook mee kunnen doen voor het klassement zonder morren voor je te laten knechten moet je kennelijk een bully eerste klas zoals Armstrong zijn... :mrgreen:
Laatst gewijzigd door ever op 11 jul 2013 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6106
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 11 jul 2013 13:13

De tour houdt nu eenmaal van voorspelbaarheid. En dat levert doorgaans heeeele saaie koersen op. We gaan nu gewoon 3 etappes sprinten. Waarom de renners dan 200 km moeten fietsen is mij dan ook weer onduidelijk. 160 lijkt me ook wel genoeg. Maar een parkoers voor aanvallers met net een paar bergjes erin om de echte spurters eraf te rijden, dat zou leuke koers opleveren. Maar iedereen die de tour al een anderhalve week volgt weet heus wel dat de wedstrijd van ondergeschikt belang is. Gisteren moest de mont st Michel in beeld worden gebracht. Dat was het doel van de uitzending. De koers is in Frankrijk maar bijzaak.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39690
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 jul 2013 13:26

Ik vond het gisteren niet storend. De beelden waren mooi om te zien.
Wat ik veel storender vond was dat Mollema zo weinig zendtijd kreeg naar mijn gevoel. Terwijl het toch de nr 3 van het klassement was. Ook Valverde haast niet gezien.

Denk trouwens 2 dagen sprinten, zaterdag overleven de Grote Drie niet. Dus zal wel een Sagannetje worden.
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27920
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 11 jul 2013 13:29

Kleine kans op Sagan denk ik. Dan moet Cannondale de hele dag op kop van het peloton rijden en dat zie ik ze niet doen. Ik denk eerder een vlucht met mannen die ver staan in het klassement.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39690
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 jul 2013 13:38

Je weet het nooit; dit is een van de etappes die Sagan zou moeten kunnen winnen. Hij komt als enige goede sprinter ook goed die bergjes over. Maar jouw scenario zou idd ook prima kunnen.
Kijk in elk geval uit naar zondag!
Less is bore

knutmo
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 15 jun 2011 11:03

knutmo 11 jul 2013 13:45

havana schreef:Kleine kans op Sagan denk ik. Dan moet Cannondale de hele dag op kop van het peloton rijden en dat zie ik ze niet doen. Ik denk eerder een vlucht met mannen die ver staan in het klassement.
Hoogerland zal wel weer van de witte vlag af gaan...

michiel831
Forum-lid
Berichten: 204
Lid geworden op: 21 mei 2012 14:28

michiel831 11 jul 2013 16:04

NOS commentaar (de een tegen de ander) : Jij zou de kastelen doen vandaag!
En dat gelul over wie van de 2 koffie gaat halen.
Heeft geen drol met fietsen te maken maar lach me wel kapot.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 11 jul 2013 17:02

Boef. Weer een brute trein van Argos en Kittel die het weer flikt. Kon zo niet zien hoeveel het scheelde maar zal <1/2 wiel zijn geweest als frontaal gezien.

Kan het mis hebben maar Cav keek naar links na de finish.....beetje boel zuur. Benieuwd hoe lang Cav nog in de TdF blijft of gaat hij toch voor winst in Parijs.

Ik zie net de foto finish en idd minder dan een half wiel.

Knap hoe Argos haalt waar ze voor gekomen zijn.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2728
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 11 jul 2013 17:02

Sodeju! Kittel verslaat Cav in een reguliere sprint. Poeh! Die kop vcan Cav :) Onbetaalbaar !
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 11 jul 2013 17:30

Super hoe Roy Curvers (meende net te horen dat hij het was) nog vanachter uit de groep naar voren komt rijden met nog ongeveer een km te gaan, om dan nog een beurt op kop te doen. Was ook wel nodig, want er leek toch 1 man in de trein te missen. Super van Kittel dat hij nog over Cavendish heen kon !

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 11 jul 2013 18:02

Grandioos teamwerk van Argos. Prachtig om te zien hoe de groep keuzes maakt om naar voren te rijden; hoe ze Degenkolb (volgens mij) gebruiken om de hele trein in een keer langs die van Omega te jagen. En die jongen die na de valpartij nog een keer naar voren sprint om een beurt te doen. En dan 1 mannetje voor de leadout missen en met een beetje geluk het wiel van Omega Pharma kunnen pakken.

Als je het bekijkt vanuit de lucht, zie je dat die hele ploeg vol gesprint heeft, alleen niet allemaal in de laatste honderd meter.

Cavendish komt wel weer terug. Hoe kwader hij wordt, des te harder zijn sprint. Denk ik.

Plaats reactie