Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2013

simen
Forum-lid

simen 08 apr 2013 21:59

Ik kan er hier vanaf de bank niet doorheen prikken wie er eerlijk speelt en wie niet.
Dus ik moet vertrouwen op wat anderen in de strijd tegen doping klaarspelen.
Daar vertrouw ik dan maar op tot het tegendeel bewezen wordt.
Gaan we iedereen over een kam scheren als gebruiker ,wat erg verleidelijk is natuurlijk,dat bezorg ik en de andere liefhebbers van deze mooie kijksport,het wielrennen,de werkelijke doodsteek.
Dat wil ik niet, want naast dit dopingbedrog wat natuurlijk nooit helemaal is uit te bannen heb ik vooral gisteren op weg naar Roubaix ,een erg mooi spektakelstuk gezien.
Dat mag toch zeker niet verdwijnen door overheersende dopingsentimenten.
Laten we die tijdens de lange winteravonden behandelen.
Zij is ook tegen

zorba
Forum-lid

zorba 08 apr 2013 22:09

timo2.0 schreef: Dat is toch krom? Zolang die dokters niet uit het peloton zijn verdwenen, zijn de renners die zij begeleiden verdacht.
+1
timo2.0 schreef: Dus gaan we juichen voor Cancellara want die wint met overmacht drie klassiekers, maar over de overduidelijke bewijzen dat hij altijd door dopingdokters is begeleid en nog altijd wordt begeleid moeten we zwijgen? Mooi niet.
+1
Ik vraag je alleen om dit te doen in het dopingtopic zodat ik kan kiezen om je uitgebreide argumenten en feiten wel of niet te aanschouwen. Als ik over de net gereden koers wil lezen doe ik dat in het wielerseizoen topic. Als ik over Sagan wil lezen doe ik dat in het Sagan topic. En als ik over doping wil lezen doe ik dat in het doping topic. Capiche?
Do not CROSS the road!

gamiel
Forum-lid

gamiel 08 apr 2013 22:10

zorba schreef:Alsjeblieft Timo, kun je je betweterige, voorspelbare en de reacties met de zure ondertoon alsjeblieft beperken tot het DOPINGTOPIC? Dan hoef ik maar door één topic te mijden jouw berichten niet steeds onder mijn neus gesmeerd te krijgen. Ik steek m'n kop niet in het zand hoor want je zal links en rechts best wel wat gelijk hebben, maar ik ben je doping propaganda in diverse topics eigenlijk gewoon kotsbeu.
Dikke +1

Ter verhoging van het leesplezier:
Kan een van de moderators er wellicht voor zorgen dat dit topic ON TOPIC blijft, in plaats van dat het vervuild BLIJFT worden? Daar zijn moderators toch voor? Prima als iemand zijn of haar visie aangaande doping en aanverwante zaken wil ventileren en probeert te onderbouwen, maar doe dat dan in dat ene topic, en niet hier ....

En nou niet voorspelbaar quasi-wetenschappelijk en/of met indirect bewijs gaan onderbouwen dat al deze doping-bla-bla noodzakelijk is en thuishoort in DIT topic .... dat zou weer voorspelbaar zijn.
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 08 apr 2013 22:37

gamiel schreef:En nou niet voorspelbaar quasi-wetenschappelijk en/of met indirect bewijs gaan onderbouwen dat al deze doping-bla-bla noodzakelijk is en thuishoort in DIT topic .... dat zou weer voorspelbaar zijn.
Wat een doorzichtige poging om iemand bij voorbaat buitenspel te zetten. De dopingproblematiek is nu eenmaal onlosmakelijk met het wielrennen verbonden en daarmee ook een integraal onderdeel van het wielerseizoen 2013. Voorspelbaar, inderdaad, maar daardoor niet minder waar. Dat jij je vingers liever in je oren stopt en heel hard "ik wil het niet horen" roept moet jij weten, maar dat doet niets af aan de feiten. Ga je komende zondag voor de televisie ook als een soort mantra zachtjes voor jezelf herhalen dat het allemaal prachtig en eerlijk is en tevreden glimlachen als je hier zondagavond niets over doping leest maar wel over de schitterende prestatie van de winnende Katusha of Astana renner? Of ga je dan toch een heel klein beetje terugdenken aan wie hun artsen ook alweer zijn?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

gamiel
Forum-lid

gamiel 09 apr 2013 00:22

timo2.0 schreef:
gamiel schreef:En nou niet voorspelbaar quasi-wetenschappelijk en/of met indirect bewijs gaan onderbouwen dat al deze doping-bla-bla noodzakelijk is en thuishoort in DIT topic .... dat zou weer voorspelbaar zijn.
Wat een doorzichtige poging om iemand bij voorbaat buitenspel te zetten. De dopingproblematiek is nu eenmaal onlosmakelijk met het wielrennen verbonden en daarmee ook een integraal onderdeel van het wielerseizoen 2013. Voorspelbaar, inderdaad, maar daardoor niet minder waar. Dat jij je vingers liever in je oren stopt en heel hard "ik wil het niet horen" roept moet jij weten, maar dat doet niets af aan de feiten. Ga je komende zondag voor de televisie ook als een soort mantra zachtjes voor jezelf herhalen dat het allemaal prachtig en eerlijk is en tevreden glimlachen als je hier zondagavond niets over doping leest maar wel over de schitterende prestatie van de winnende Katusha of Astana renner? Of ga je dan toch een heel klein beetje terugdenken aan wie hun artsen ook alweer zijn?
Je bent in ieder geval wel consequent: je blijft jezelf herhalen en blijft voorspelbaar. Evengoed jammer. Gelukkig voel je jezelf wel aangesproken.

Ook denk je mijn mening over de dopingproblematiek te kennen, gezien je flauwe reactie over vingers in de oren en de daarna volgende preek die we al heel vaak hebben mogen lezen. Het vreemde is dat ik het niet eens over je favoriete onderwerp heb gehad. Maar dat weerhoud je er toch niet van mij een standpunt aan te smeren. Waarvoor dank.

Voor de duideliikheid:
Het enige waar ik om vraag (en ik meen te lezen meer mensen met mij) is dat je je beperkt tot dopingrelateerde epistels in het dopingtopic. Prima dat je er een bepaalde mening op nahoudt, al dan niet de waarheid en/of juist onderbouwd, maar doe dat aub in het juiste topic.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 09 apr 2013 00:35

Het is feitelijk vrij simpel: gaat het over renners, managers, ploegleiders of artsen die nu actief zijn dan past het in het wielerseizoen 2013 topic.

gamiel
Forum-lid

gamiel 09 apr 2013 02:39

timo2.0 schreef:.... die nu actief zijn ...
Al zal het ws. weer aan dovemanoren gericht zijn:
Wat een dooddoener. Dan kunnen we het aantal topics onder "Wielrennen" drastisch terugbrengen en naar dit topic verplaatsen. En dan wordt de leesbaarheid van het topic "Wielerseizoen 2013" nog beroerder dan nu.
Als bovenstaande quote je criterium is: een behoorlijk deel van de inhoud van je recente dopinggerelateerde berichten en feitenkennis hier in dit topic gaat over de jaren voor 2013.Dat hoort hier dus al niet thuis volgens je eigen criterium.
Denk aan de leesbaarheid en de reden waarom mensen dit topic lezen.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 09 apr 2013 09:57

gamiel schreef:Als bovenstaande quote je criterium is: een behoorlijk deel van de inhoud van je recente dopinggerelateerde berichten en feitenkennis hier in dit topic gaat over de jaren voor 2013.Dat hoort hier dus al niet thuis volgens je eigen criterium.
Toch even beter lezen, want ik zeg:
Timo 2.0 schreef:Het is feitelijk vrij simpel: gaat het over renners, managers, ploegleiders of artsen die nu actief zijn dan past het in het wielerseizoen 2013 topic.

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 09 apr 2013 10:04

Volgende Klassieker is de Amstel Gold.

Zou het de koers niet goed doen wanneer de finish niet meer op de Cauberg ligt maar zoals in het verleden na de beklimmingen met een sprint eindigd?
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

dimitrid
Forum-lid

dimitrid 09 apr 2013 10:38

De aankomt ligt toch nu ongeveer waar het WK aankwam?
Ik verwacht dus wel een ander type winnaar. Denk vooral aan ene Gilbert of Sagan.

jantjuh
Forum-lid

jantjuh 09 apr 2013 11:11

Sagan lijkt inderdaad niet te kloppen op zo'n aankomst, maar heb toch m'n twijfels. De aanvallen in de eerdere wedstrijden kwamen toch voornamelijk van Cancellara, en hier kunnen betere klimmers misschien hun duivels ontbinden (mooie uitdrukking is dat toch). Ik ben benieuwd of hij er dan nog bij zit. Gilbert lijkt me een goede kandidaat, maar heb nog niets van hem gezien dit jaar.
Giant TCR Advanced 1 LTD / Empella Bonfire / no-name TT

soloist
Forum-lid

Gebruikersavatar soloist 09 apr 2013 13:22

Timo 2.0 schreef:Het is feitelijk vrij simpel: gaat het over renners, managers, ploegleiders of artsen die nu actief zijn dan past het in het wielerseizoen 2013 topic.
Timo, ik vind dat je op het gebied van de dopingproblematiek veel goede dingen zegt. Echter, doe dat dan in het DOPING-topic.
Want als je bovenstaande redenering gaat volgen, dan kun je je in het wielerseizoen 2013-topic ook berichten gaan plaatsen over materiaal e.d.

Diverse forumleden, waaronder ikzelf, hebben je vriendelijk verzocht je doping-mening te geven in het doping-topic. Dat die leden geen zin hebben in dit topic allerlei berichten over doping te moeten lezen heeft op zich niks te maken met oogkleppen of kop in het zand. Het leest gewoon prettiger als er niet allerlei topics door elkaar lopen.

Nogmaals, ik ben het grotendeels met je eens (helaas zou ik zeggen, want was het maar waar dat er geen doping gebruikt werd in de wielersport) maar ik lees je commentaren over doping liever in het daarvoor bedoelde topic.
Afbeelding

Plaats reactie