Marmotte 2 juli 2011 (Frankrijk)
Dan zal ik toch maar weer het compact cranckstel uit mijn supersix halen, en mijn hoge wielen weer terug plaatsenhavana schreef:Je kunt natuurlijk ook met de wagen je startbewijs ophalen, heb ik vorige keer ook gedaan.
Laat je niet gek maken door allerlei "goed bedoelde" tips van anderen, ga vooral uit van je eigen plan. Ga niet ineens drastisch dingen veranderen zoals afstelling aan je fiets of voeding. Dat is het domste wat je kan doen.
Was eerst van plan om op mijn scott addict te gaan (die op 2 plaatsen opnieuw geplakt is), maar daar heb ik nog niet zoveel op gefietst dat ik er het volste vertrouwen in heb dat hij goed is. (Alleen nog maar de jean nelissen classic en wat ritjes hier in de buurt).
Zit eigenlijk net ietsjes fijner op de supersix als op de addict, al heb ik de afstellingen precies overgenomen. Beetje raar, maar misschien zit het wel tussen mijn oren.
Heb er zin in, en hopelijk is volgende week mijn verkoudheid ook verdwenen
A bad day on the bike is better than a good day at work.
Nou, je je snapt wat ik bedoel Je moet niet ter plekke ineens rigoureus de plannen wijzigen.
Compact natuurlijk lekker laten zitten. Qua wielen ben ik er zelf ook nog niet uit. Ik neem mijn Vista's wel mee, maar weet nog niet of ik ermee ga rijden. Misschien rijd ik wel met de Reynolds en misschien wel vooraan een Easton en achteraan een Reynolds.
Compact natuurlijk lekker laten zitten. Qua wielen ben ik er zelf ook nog niet uit. Ik neem mijn Vista's wel mee, maar weet nog niet of ik ermee ga rijden. Misschien rijd ik wel met de Reynolds en misschien wel vooraan een Easton en achteraan een Reynolds.
Wat ik me nog even afvraag m.b.t. de tijdcorrectie ivm afdaling Glandon is het volgende. Op de site van sportcommunication zie ik twee verschillende tabellen staan. Eentje waarbij de tijdcorrectie al is toegepast (in mijn geval moet ik dan 8.13 rijden voor goud) en een andere tabel waar deze tijdcorrectie -naar ik aanneem- niet is doorgevoerd (daar moet ik dan 8.49 rijden voor goud). Welke van deze twee is nu de officiele meting?
Liggen er boven en onder aan de glandon van die tijdsregistratie matten?
Je kan dus als het ware boven op de glandon heel rustig aan doen zonder dat het invloed op je tijd heeft? Of komt dan toch die 8.49 weer om de hoek kijken?
Liggen er boven en onder aan de glandon van die tijdsregistratie matten?
Je kan dus als het ware boven op de glandon heel rustig aan doen zonder dat het invloed op je tijd heeft? Of komt dan toch die 8.49 weer om de hoek kijken?
Ik zie nu temperaturen van 24-25 graden op zaterdag. Dan zal het effectief nog wel veel warmer zijn. Heeft er nog iemand tips om bij deze temperaturen te klimmen. Behalve dan heel veel drinken natuurlijk.....
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Hard rijden zodat je voldoende koeling van de rijwind krijgt. Maar op z'n vroegst pas de avond voor de rit naar de weersvoorspellingen kijken is misschien nog wel een betere tip.
En wat de Glandon betreft. Ik heb geen ervaring met de geneutraliseerde afdaling maar ik zou gewoon meteen op een normale manier naar beneden gaan. Geen lange pauze, geen dwaze risico's maar ook niet onnodig voorzichtig. Dan kom je als het goed is beneden met een groepje dat ongeveer van jou niveau is en daarmee trek je dan samen op naar de Telegraphe en Galibier. Het heeft niet zoveel zin om daar te gaan staan rekenen. Beter steek je die energie in het goed verdelen van je krachten over de rit. Dan zie je aan de voet van de Alp wel wat de stand van zaken is. Heb je daar nog wat over is het vroeg genoeg om jezelf naar de kloten te rijden.
En wat de Glandon betreft. Ik heb geen ervaring met de geneutraliseerde afdaling maar ik zou gewoon meteen op een normale manier naar beneden gaan. Geen lange pauze, geen dwaze risico's maar ook niet onnodig voorzichtig. Dan kom je als het goed is beneden met een groepje dat ongeveer van jou niveau is en daarmee trek je dan samen op naar de Telegraphe en Galibier. Het heeft niet zoveel zin om daar te gaan staan rekenen. Beter steek je die energie in het goed verdelen van je krachten over de rit. Dan zie je aan de voet van de Alp wel wat de stand van zaken is. Heb je daar nog wat over is het vroeg genoeg om jezelf naar de kloten te rijden.
Het gaat me er meer om of je bovenop de glandon echt even rustig aan kan doen en normaal wat te eten nemen etc. Of moet ik dat risico niet nemen en gewoon in 1x doorgaan.bottecchia schreef:Het heeft niet zoveel zin om daar te gaan staan rekenen. Beter steek je die energie in het goed verdelen van je krachten over de rit.
Ik ga gewoon in 1x door. Ik geef namelijk geen reet om de tijdswaarneming van Sportcommunication. Ik meet mijn eigen tijd, en dat is mét de afdaling van de Glandon.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
Ik wens jullie allemaal veel succes!
Blijf het dit jaar maar doen met de hellingen op de Hondsrug...
Blijf het dit jaar maar doen met de hellingen op de Hondsrug...
Je zult genoeg tips krijgen, zoveel dat je er gewoon onzeker van wordt. Ik doe ook nog ff een cent in het zakjebottecchia schreef:
En wat de Glandon betreft. Ik heb geen ervaring met de geneutraliseerde afdaling maar ik zou gewoon meteen op een normale manier naar beneden gaan. Geen lange pauze, geen dwaze risico's maar ook niet onnodig voorzichtig. Dan kom je als het goed is beneden met een groepje dat ongeveer van jou niveau is en daarmee trek je dan samen op naar de Telegraphe en Galibier. Het heeft niet zoveel zin om daar te gaan staan rekenen. Beter steek je die energie in het goed verdelen van je krachten over de rit. Dan zie je aan de voet van de Alp wel wat de stand van zaken is. Heb je daar nog wat over is het vroeg genoeg om jezelf naar de kloten te rijden.
Het wordt een zware dag, dat is zeker... Wat ikzelf een rot stuk vond is de weg naar de Telegraphe en Galibier. Warm, wind tegen, vies, niet leuk.
Zoek daar een groepje waarme je oprijdt en het komt goed. Als je over de Galibier bent ervaar je alles als een roes, je weet namelijk dat je het gaat halen. Op naar de Alpe 'd Heuz herstellen en dan het laatste, en de meeste mensen die ik gesproken heb vonden die het zwaarst. Ik had in dat jaar verschikkelijk veel duurtraining gedaan. Het dat betaalde zich uit. Geen problemen gehad de hele tocht, nergens in de problemen gekomen. Heb erna me fiets wel twee weken laten staan. Ik hate hem nog net niet.
Sucses, wij vertekken zaterdag as, misschien kunnen we nog even afspreken ergens omsamen te rijden. IK ben verleden jaar een aantal forum jongens/ meiden tegengekomen. Dat is best leuk.
Wij staan beneden aan de voet van de Alpe op camping "La Cascade"
Groet,
Peter
Grappig, ik sta ook La Cascade. We zien elkaar daar wel. Je herkent me aan mijn Cannondale en Citroën C4 Picasso wagen (die overigens niet van mij is )
Laatst gewijzigd door havana op 22 jun 2011 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende