Alles over vakanties op én met de fiets

Marmotte 2 juli 2011 (Frankrijk)

rooi1977
Forum-lid
Berichten: 447
Lid geworden op: 09 sep 2010 17:25

rooi1977 20 jun 2011 09:56

Ok.. dat is helder dan .. bedankt

tati
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 10 jan 2009 19:52

tati 20 jun 2011 22:45

havana schreef:Je kunt natuurlijk ook met de wagen je startbewijs ophalen, heb ik vorige keer ook gedaan.

Laat je niet gek maken door allerlei "goed bedoelde" tips van anderen, ga vooral uit van je eigen plan. Ga niet ineens drastisch dingen veranderen zoals afstelling aan je fiets of voeding. Dat is het domste wat je kan doen.
Dan zal ik toch maar weer het compact cranckstel uit mijn supersix halen, en mijn hoge wielen weer terug plaatsen ;)
Was eerst van plan om op mijn scott addict te gaan (die op 2 plaatsen opnieuw geplakt is), maar daar heb ik nog niet zoveel op gefietst dat ik er het volste vertrouwen in heb dat hij goed is. (Alleen nog maar de jean nelissen classic en wat ritjes hier in de buurt).
Zit eigenlijk net ietsjes fijner op de supersix als op de addict, al heb ik de afstellingen precies overgenomen. Beetje raar, maar misschien zit het wel tussen mijn oren.

Heb er zin in, en hopelijk is volgende week mijn verkoudheid ook verdwenen :cry:
A bad day on the bike is better than a good day at work.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28007
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 jun 2011 07:48

Nou, je je snapt wat ik bedoel ;) Je moet niet ter plekke ineens rigoureus de plannen wijzigen.

Compact natuurlijk lekker laten zitten. Qua wielen ben ik er zelf ook nog niet uit. Ik neem mijn Vista's wel mee, maar weet nog niet of ik ermee ga rijden. Misschien rijd ik wel met de Reynolds en misschien wel vooraan een Easton en achteraan een Reynolds.

jackflash
Forum-lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 17 sep 2007 23:37

jackflash 21 jun 2011 08:28

Wat ik me nog even afvraag m.b.t. de tijdcorrectie ivm afdaling Glandon is het volgende. Op de site van sportcommunication zie ik twee verschillende tabellen staan. Eentje waarbij de tijdcorrectie al is toegepast (in mijn geval moet ik dan 8.13 rijden voor goud) en een andere tabel waar deze tijdcorrectie -naar ik aanneem- niet is doorgevoerd (daar moet ik dan 8.49 rijden voor goud). Welke van deze twee is nu de officiele meting?
Liggen er boven en onder aan de glandon van die tijdsregistratie matten?

Je kan dus als het ware boven op de glandon heel rustig aan doen zonder dat het invloed op je tijd heeft? Of komt dan toch die 8.49 weer om de hoek kijken?

nagyru80

nagyru80 21 jun 2011 10:11

Ik zie nu temperaturen van 24-25 graden op zaterdag. Dan zal het effectief nog wel veel warmer zijn. Heeft er nog iemand tips om bij deze temperaturen te klimmen. Behalve dan heel veel drinken natuurlijk.....

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 21 jun 2011 10:48

Hard rijden zodat je voldoende koeling van de rijwind krijgt. Maar op z'n vroegst pas de avond voor de rit naar de weersvoorspellingen kijken is misschien nog wel een betere tip. ;)

En wat de Glandon betreft. Ik heb geen ervaring met de geneutraliseerde afdaling maar ik zou gewoon meteen op een normale manier naar beneden gaan. Geen lange pauze, geen dwaze risico's maar ook niet onnodig voorzichtig. Dan kom je als het goed is beneden met een groepje dat ongeveer van jou niveau is en daarmee trek je dan samen op naar de Telegraphe en Galibier. Het heeft niet zoveel zin om daar te gaan staan rekenen. Beter steek je die energie in het goed verdelen van je krachten over de rit. Dan zie je aan de voet van de Alp wel wat de stand van zaken is. Heb je daar nog wat over is het vroeg genoeg om jezelf naar de kloten te rijden.

jackflash
Forum-lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 17 sep 2007 23:37

jackflash 21 jun 2011 20:34

bottecchia schreef:Het heeft niet zoveel zin om daar te gaan staan rekenen. Beter steek je die energie in het goed verdelen van je krachten over de rit.
Het gaat me er meer om of je bovenop de glandon echt even rustig aan kan doen en normaal wat te eten nemen etc. Of moet ik dat risico niet nemen en gewoon in 1x doorgaan.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28007
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 jun 2011 20:43

Ik ga gewoon in 1x door. Ik geef namelijk geen reet om de tijdswaarneming van Sportcommunication. Ik meet mijn eigen tijd, en dat is mét de afdaling van de Glandon.

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 21 jun 2011 22:47

Ik wens jullie allemaal veel succes!

Blijf het dit jaar maar doen met de hellingen op de Hondsrug...

charite
Forum-lid
Berichten: 520
Lid geworden op: 15 mei 2006 16:02

charite 22 jun 2011 09:14

bottecchia schreef:
En wat de Glandon betreft. Ik heb geen ervaring met de geneutraliseerde afdaling maar ik zou gewoon meteen op een normale manier naar beneden gaan. Geen lange pauze, geen dwaze risico's maar ook niet onnodig voorzichtig. Dan kom je als het goed is beneden met een groepje dat ongeveer van jou niveau is en daarmee trek je dan samen op naar de Telegraphe en Galibier. Het heeft niet zoveel zin om daar te gaan staan rekenen. Beter steek je die energie in het goed verdelen van je krachten over de rit. Dan zie je aan de voet van de Alp wel wat de stand van zaken is. Heb je daar nog wat over is het vroeg genoeg om jezelf naar de kloten te rijden.
Je zult genoeg tips krijgen, zoveel dat je er gewoon onzeker van wordt. Ik doe ook nog ff een cent in het zakje ;)
Het wordt een zware dag, dat is zeker... Wat ikzelf een rot stuk vond is de weg naar de Telegraphe en Galibier. Warm, wind tegen, vies, niet leuk.
Zoek daar een groepje waarme je oprijdt en het komt goed. Als je over de Galibier bent ervaar je alles als een roes, je weet namelijk dat je het gaat halen. Op naar de Alpe 'd Heuz herstellen en dan het laatste, en de meeste mensen die ik gesproken heb vonden die het zwaarst. Ik had in dat jaar verschikkelijk veel duurtraining gedaan. Het dat betaalde zich uit. Geen problemen gehad de hele tocht, nergens in de problemen gekomen. Heb erna me fiets wel twee weken laten staan. Ik hate hem nog net niet.

Sucses, wij vertekken zaterdag as, misschien kunnen we nog even afspreken ergens omsamen te rijden. IK ben verleden jaar een aantal forum jongens/ meiden tegengekomen. Dat is best leuk.
Wij staan beneden aan de voet van de Alpe op camping "La Cascade"

Groet,

Peter

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28007
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 jun 2011 09:31

Grappig, ik sta ook La Cascade. We zien elkaar daar wel. Je herkent me aan mijn Cannondale en Citroën C4 Picasso wagen (die overigens niet van mij is :D )
Laatst gewijzigd door havana op 22 jun 2011 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 jun 2011 09:41

@Charite, als je op de Galibier al in de parking schiet, dan rij je daarna niet bepaald in een roes. Dan ga je je namelijk alleen maar ellendiger voelen, omdat je weet dat het nog zover is en dat er nog lang geen einde aan je lijdensweg komt ;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie