Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2016

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 24 mei 2016 17:19

Volgens mij baalde Kruijswijk zondag al dat hij nét niet won, dan gaat ie vandaag echt geen cadeautjes weggeven... En al helemaal niet aan Valverde die gewoon voor het klassement blijft gaan.

Gewoon in de sprint op waarde geklopt. Maar dat boeit niks. 3 min voor op de anderen... dat is wat telt.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 24 mei 2016 17:19

J.Edge87 schreef:Na deze fantastische koers hoop ik dat de tour niet gaat tegenvallen....
De Tour gewoon skippen en verder gaan met genieten bij de Vuelta ;)

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 24 mei 2016 17:20

Tijdens de Tour kun je wel lekker 20-30 km slapen op de bank, vooral tijdens de vlakke ritten...

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 24 mei 2016 17:26

Effe realistisch blijven, Valverde is nou niet iemand die cadeautjes nodig heeft bij een sprint in een bergetappe. Ik denk dat Steven graag de etappe had gewonnen en vond dat hij nog dicht bij de overwinning kwam. Ik denk dat Alejandro ofwel zo een sprint wint of er helemaal niet bij zit 79 van de 80 keer.
Afbeelding

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 24 mei 2016 17:33

J.Edge87 schreef:Na deze fantastische koers hoop ik dat de tour niet gaat tegenvallen....
Geniet nu gewoon van de Giro.
In juli zullen we wel zien wat de Tour al dan niet brengt.

Het zou wat zijn, een Nederlander die een grote ronde wint. :)
Daar kunnen we in België op dit moment enkel van dromen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

prjz
Forum-lid

prjz 24 mei 2016 17:34

Tjonge, jonge wat rijdt die Kruiswijk makkelijk.
prj

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 24 mei 2016 17:40

Zullen we vanaf nu kruiJswijk typen...

dat heeft hij wel verdiend, toch?

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 24 mei 2016 17:53

Doe ik maar jij schrijft zijn naam fout: kruiJswijk :D aangezien het met een hoofdletter 'K' moet beginnen en de hoofdletter 'J' middenin een kleine letter moet zijn.

Steven Kruijswijk
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

dario
Forum-lid

dario 24 mei 2016 19:10

Lcsmet schreef: Het zou wat zijn, een Nederlander die een grote ronde wint. :)
Daar kunnen we in België op dit moment enkel van dromen.
Kom kom, Jurgen Van den Broeck eindigt toch maar mooi 8ste in de ronde van Californië: als dat geen reden tot euforie is! ;)
Nee, serieus (en alle respect voor Jurgen), het wordt natuurlijk hoogtijd dat er in België nog eens wordt ingezet op het echte rondewerk (maar in een land met zoveel belangrijke eendagskoersen is zoiets natuurlijk niet evident): in Nederland heb je intussen zowat een handvol mannen die - ook al zijn ze dan misschien geen potentiële Tourwinnaars - hoog (top-5) kunnen eindigen in een grote ronde: dat talent moet in België toch ook ergens rondlopen?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 24 mei 2016 22:05

Echt vandaag briljant gereden van Kruijswijk zeg. Dat je zo goed bent en zo dominant dat moet de concurrentie toch wel echt pijn doen. Nibali is nu echt wel weg die kan alleen nog hopen op een etappe maar ik denk dat de moraal voor een goed klassement echt onder nul zit. Valverde zal nog wel iets proberen maar kan alleen maar volgen. Chavez is niet sterk genoeg. Vandaag is iedereen tot het gaatje moeten gaan en is niemand gespaard gebleven.

Tja..... ik ga niet zien hoe ze Kruijswijk gaan kraken die kan alleen nog gestopt worden door materiaal pech of een val. Kan het bijna niet durven geloven dat er na 1980 een Nederlander een GT kan gaan winnen.....
Heb het al vaker gezegd over Kruijswijk: het is wel een man met courage. Ik gun het hem van ganser harte!
Voor TLJ zou het echt een gedroomd resultaat zijn.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 24 mei 2016 23:13

Ik vind vooral zijn manier van koersen mooi om te zien deze Giro. Niet op z'n Froome's stug op z'n metertje rijden en volgen, maar rijden met hart en ziel.
Complete verrassing voor mij, nooit verwacht dat iemand zich bij LTJ zich zo zou ontwikkelen.
Less is bore

Demax69
Forum-lid

Gebruikersavatar Demax69 25 mei 2016 00:08

In 2010 bij zijn debuut in een grote ronde al gelijk 18e. Het jaar daarop 11e. Zijn ontwikkeling werd toen o.a. geremd door een blessure aan de liesslagader. Heeft hem zeker een jaar gekost schat ik in.

Vorig jaar was al fantastisch met dat schitterende aanvallende koersen. Met als hoogtepunt voor mij die klim die hij reed op de Mortirolo. (https://www.youtube.com/watch?v=PmgDQPML4i0).

Maar dat hij nog beter kon, en zoals nu zo kan domineren had ik niet verwacht. Alles valt samen nu voor hem. Wat de komende dagen ook gaan brengen, hij heeft me t.v. momenten bezorgd die ik niet snel zal vergeten.

Wat dat betreft is 2016 een topjaar. Nu al. LbL met Poels was ook zo`n moment. Die laatste km`s dat hij die handschoenen uittrekt, en daarna die sprint!

Plaats reactie