Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2015

Infinito GB
Forum-lid

Gebruikersavatar Infinito GB 30 mei 2015 17:32

Hij hersteld wel elke keer verdacht snel nadat hij zich helemaal naar de kl*te heeft gereden.

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 30 mei 2015 19:06

Zorro schreef:Gooi die stunt van Aru maar in mijn hoge hoed. Ik geloof er geen snars van.
+1.

dario
Forum-lid

dario 30 mei 2015 19:37

Geloofwaardig of niet, ik heb een mooie rit gezien.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 30 mei 2015 20:38

dario schreef:Geloofwaardig of niet, ik heb een mooie rit gezien.
+1 Uberhaupt een leuke Giro!

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 30 mei 2015 21:36

Zorro schreef:Ik hoop het ook niet maar de beklimming naar Sestriere zal het antwoord geven.

Als Contador daar rap tijd verliest dan kan het rap gedaan zijn. Kan toch bijna niet dat Contodar juist op de laatste rit van betekenis de Giro zou verliezen.
Ik heb AC nog nooit een slechte dag zien hebben, wel een mindere maar dat is alles.
Zou mooi zijn als hij in de tour ook echt meestrijd en hopelijk wint.

Ik blijf het een hele mooie renner vinden, altijd aanvallen, niet bang om te falen, neemt risico,s, heeft geen ploeg nodig, heerlijk!

Kruiswijk is wel een giro renner mooi gereden! Zonder die 8min ben ik beneiuwd hoe het had gelopen.

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 31 mei 2015 11:44

Gastheerg schreef:
dario schreef:Geloofwaardig of niet, ik heb een mooie rit gezien.
+1 Uberhaupt een leuke Giro!
+2. Giro is veel leuker om naar de kijken dan de TdF, waarin alles kapot wordt geregisseerd en elke etappe een uiterst voorspelbaar verloop krijgt. Je weet elke dag dat elk groepje vluchters bij kilometer 10 wordt ingelopen.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 jun 2015 08:45

Komt natuurlijk ook gewoon door het parcours. In de Giro waren maar weinig echte kansen voor de sprinters, met als gevolg dat de top sprinters thuis gebleven zijn op Greipel na. Daardoor zijn de ploegen ook niet afgestemd op het terug halen van vluchters en zijn er veel minder ploegen die belang hebben bij een sprint.

Altijd dat gewauwel over oortjes enz, dit was toch gewoon een leuke koers met oortjes?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

JM_H
Forum-lid

Gebruikersavatar JM_H 01 jun 2015 08:48

Eens; erg leuke koers om te volgen!
Afbeelding

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 01 jun 2015 12:07

amclassic-fan schreef:Komt natuurlijk ook gewoon door het parcours. In de Giro waren maar weinig echte kansen voor de sprinters, met als gevolg dat de top sprinters thuis gebleven zijn op Greipel na. Daardoor zijn de ploegen ook niet afgestemd op het terug halen van vluchters en zijn er veel minder ploegen die belang hebben bij een sprint.

Altijd dat gewauwel over oortjes enz, dit was toch gewoon een leuke koers met oortjes?
Zeker weten,maar door het vele klimwerk en redelijk hoge snelheid soms kunnen ze minder controleren.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 02 jun 2015 10:56

Thijs Z vat de Giro nog even samen:
Roze haar

Ik heb zo raar gedroomd vannacht. Over een man die zichzelf Oleg noemde. Hij had roze haar en hij schreeuwde tegen iedereen dat hij de Giro had gewonnen. En het raarste van allemaal was dat ik mijn droom vanmorgen terugzag in de krant.

Oleg Tinkov met roze haar. Ik zag het wel, maar ik geloofde het niet. Of toch ook weer wel. Laat ik het zo zeggen: ik ben verward. En verdwaasd. En verrast. Niet alleen over Oleg en zijn roze haar, maar over de hele Giro. Wat heb ik in godsnaam de afgelopen drie weken allemaal gezien?

In de meeste grote rondes kun je als tv-kijker af en toe een tukje doen op de bank. Tijdens een sprintritje waarvan je toch weet dat Kittel of Cavendish gaat winnen, of bij een tijdrit met Duitse en Zwitserse pletwalsen aan de start. En anders wel op honderd kilometer van de streep in een veel te lange bergetappe.

Want normaal gesproken verloopt een wielerkoers volgens de wetten van de logica. Maar in deze Giro was helemaal niets normaal. Er werd zoveel aangevallen en omgevallen dat ik er geen touw aan vast kon knopen. De enige logica was dat er geen logica was.

Camper

Zomaar een paar voorbeelden:

Richie Porte sliep in een camper op het parkeerterrein van zijn hotel.
Er fietste de eerste twee dagen een Panamees mee die helemaal niet kon fietsen.
De Astana's reden iedere dag op kop, behalve als ze op kop moesten rijden.
Met alle liefde een wiel aan een tegenstander geven kost je twee minuten straftijd.
Simon Clarke juichte omdat hij won, maar er was één probleem: hij won niet.
De schouder van Alberto Contador was kapot, maar toch ook weer niet.

Ik zag het fietsende standbeeld Vasil Kyrienka lachen toen hij de tijdrit won. Heel even, maar toch: hij lachte.
Steven Kruijswijk kon het klassement op zijn buik schrijven, maar eindigde toch als zevende.
Er was een fotograaf die met een telelens een foto wilde maken van nul centimeter afstand.
Daniele Colli had ineens een lamme ruitenwisser in plaats van een rechterarm.
Maarten Tjallingii reed niet één etappe urenlang grijnzend in zijn uppie op kop.
Vergeet trainingskampen en hoogtestages: dysenterie oplopen werkte veel beter als voorbereiding.

Fabio Aru vloog, stortte in en vloog daarna weer verder.
Fabio Aru behandelde Mikel Landa als een muilezel.
Mikel Landa leek dat niet erg te vinden.
Mikel Landa had de Giro misschien wel kunnen winnen als hij dat wél erg had gevonden.

Op de Colle delle Finestre was het asfalt ineens op.
Steven Kruijswijk vergat iedere dag de kleerhanger uit zijn shirt te halen.
Ryder Hesjedal vergat iedere dag dat er ook een binnenblad op zijn fiets zat.
De nummer laatst, Marco Coledan, stopte honderd meter voor de streep om nog meer tijd te verliezen.
Er werd een Ethiopiër 91e.
En een Costaricaan 4e.
De aangekondigde massasprint in Milaan werd geen massasprint.

Integraal

Er gebeurde te veel. Het ging te snel, het was te raar. Ik kon het niet bijhouden. Ik weet niet wat ik gedroomd heb, en wat echt was. De komende drie weken ga ik de Giro maar eens integraal terugkijken.

Misschien dat dat helpt.
http://www.nu.nl/sport-column/4059446/roze.html
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 02 jun 2015 12:47

italie heeft veel meer mogelijkheden om er leuke parcours te maken dan frankrijk.
In Frankrijk heb je veel minder kronkelende steile smalle heuvelachtige wegen, de hellingen zijn er ook anders. Meer constanter klimmen maar daarom niet minder zwaar. De hellingen hebben wel ongeveer dezelfde gemiddelden maar weinig uitschieters zoals stukken van 15 -25% klimmen wat in het voordeel is van de tempoklimmers en hun ploegmakkers.
En natuurlijk hebben ze in Frankrijk geen Mortirolo of zoncolan, of als ze wel zo een helling hebben kunnen ze er hun "circus" niet parkeren.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 02 jun 2015 12:59

fiedoo schreef:kunnen ze er hun "circus" niet parkeren.
Ik denk dat het veel in dit soort dingen zit. Als ik kijk wat de Tour dit jaar onze gemeente uit hun zak probeerde te kloppen. Bij de Giro moet er natuurlijk ook zwarte cijfers aan het eind van de rit staan maar de financiële belangen bij de Tour zijn inmiddels zo monsterlijk groot dat het niet anders kan dat dat heel veel effect op de parcours-keuze heeft.

Plaats reactie