Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Bora Ultra 50

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28033
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 mei 2015 14:02

Leuk en aardig maar tubeless biedt wat mij betreft geen voordelen. JoostG kom er maar in ;)

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5619
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 25 mei 2015 18:04

Lcsmet schreef:Een filmpje gevonden van Glory Cycles waarin deze zeggen dat ze "Tubeless" te rijden zouden zijn.

Hier een link
Stond in de test van Fiets ook al vermeld dat er gemakkelijk tubeless banden op te monteren zijn, campa raad dit echter af vanwege de grotere krachten op de zijflanken, dit zou eventueel schade aan de wielen kunnen veroorzaken.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6142
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 25 mei 2015 18:37

havana schreef:Leuk en aardig maar tubeless biedt wat mij betreft geen voordelen. JoostG kom er maar in ;)
Daar is niet iedereen, die tubeless rijdt, het met jou eens en JoostG weet waarom. :D :lol: :mrgreen:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28033
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 28 mei 2015 12:37

Vandaag eerste ritje door de regen. Nog even getwijfeld om de winterfiets te pakken maar 't leek me wel een goede test dus gewoon de Cannondale gepakt. Moet zeggen, ben onder de indruk van de remkracht in de regen. Doet niet of nauwelijks onder voor aluminium. Wel moet je als het heel nat is ietsjes harder "doorknijpen", maar als je dat doet, dan is de remkracht gewoon voldoende.

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 28 mei 2015 15:32

Ik wou precies hetzelfde schrijven Frank. Vandaag ook door de regen gereden met de Bora clinchers. Ik kan helemaal bevestigen wat jij schrijft. :-)
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 9089
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 28 mei 2015 15:38

Welke remblokken hebben jullie gemonteerd?
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2523
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 28 mei 2015 16:09

havana schreef:Vandaag eerste ritje door de regen. Nog even getwijfeld om de winterfiets te pakken maar 't leek me wel een goede test dus gewoon de Cannondale gepakt. Moet zeggen, ben onder de indruk van de remkracht in de regen. Doet niet of nauwelijks onder voor aluminium. Wel moet je als het heel nat is ietsjes harder "doorknijpen", maar als je dat doet, dan is de remkracht gewoon voldoende.
Ik dacht dat die "dingen" gewoon beter zouden remmen als alu?

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 28 mei 2015 16:30

De campa remblokken voor carbon heb ik gebruikt.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 28 mei 2015 19:23

Volgens mij zitten ze al jaren in roemenie dus vraag me af waar ze nu heen gaan?

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5619
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 28 mei 2015 20:01

sharkman113 schreef:Volgens mij zitten ze al jaren in roemenie dus vraag me af waar ze nu heen gaan?
Around 2005 the company, founded in Vicenza in 1933 by Tullio Campagnolo, opened its first Romanian plant. The second facility followed four years ago. Part of the production was relocated to low labour cost Romania.

Relocation to Romania

Until now the relocation hadn’t affected the Campagnolo plant and headquarter in Italy. The news on the reorganization spread through the social media first, it was picked-up by the Italian media and finally confirmed by a brief note from Campagnolo early this week: 68 out of 399 workers of the Vicenza plant will be laid-off, mainly in the manufacturing areas.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 29 mei 2015 16:31

zo, de kogel is door de kerk, toch maar een set 50 mm dark label gereserveerd,
spaakbreuk van gisteren heeft proces een beetje versneld, dan maar bright label stickers plakken over een paar maanden (dank voor de handleiding boswielrenner :lol: )

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 30 mei 2015 18:08

vanmorgen vroeg in de trein gestapt en mijn gereserveerde wielen bij hopmans gekocht. Was er nog nooit geweest, dus ook een belevenis op zich. Aardige lui achter bij de balie met alle groepen/wielen etc.

thuisgekomen gelijk gemonteerd natuurlijk (wat zijn die brakepads bij campagnolo verrot om eruit te krijgen) en een klein rondje gereden. Waaide flink dus dat wilde ik ook even testen, viel alles mee. Wielen rijden echt heerlijk, ik dacht altijd dat als er hier werd getiept 'een wiel wil echt vooruit' van jaja. Maar, het kan dus echt :lol: . ratel is een stuk stiller dan m'n mavics, maar dat vind ik eigenlijk wel mooi. Wat ook een verademing is, is 25 mm banden (reed altijd op 23 mm). In combinatie met 7 bar echt een vooruitgang.

wat hebben jullie met die kleine plastiekjes gedaan uit de ventielgaten, die je om je ventiel kunt schuiven? ik krijg ze namelijk als ik de binnenbanden monteer en ik schuif ze om het ventiel heen niet meer terug in het ventielgat, heb ze nu even weggelaten maar is wellicht de bedoeling (om rammelen tegen te gaan) ze te monteren?

dan nog de foto's natuurlijk (kwaliteit niet suberbe maar soit)

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie