Pagina 38 van 54

Re: Bora Ultra 50

Geplaatst: 25 mei 2015 14:02
door havana
Leuk en aardig maar tubeless biedt wat mij betreft geen voordelen. JoostG kom er maar in ;)

Re: Bora Ultra 50

Geplaatst: 25 mei 2015 18:04
door colnagofreak
Lcsmet schreef:Een filmpje gevonden van Glory Cycles waarin deze zeggen dat ze "Tubeless" te rijden zouden zijn.

Hier een link
Stond in de test van Fiets ook al vermeld dat er gemakkelijk tubeless banden op te monteren zijn, campa raad dit echter af vanwege de grotere krachten op de zijflanken, dit zou eventueel schade aan de wielen kunnen veroorzaken.

Re: Bora Ultra 50

Geplaatst: 25 mei 2015 18:37
door Orlok
havana schreef:Leuk en aardig maar tubeless biedt wat mij betreft geen voordelen. JoostG kom er maar in ;)
Daar is niet iedereen, die tubeless rijdt, het met jou eens en JoostG weet waarom. :D :lol: :mrgreen:

Re: Bora Ultra 50

Geplaatst: 28 mei 2015 12:37
door havana
Vandaag eerste ritje door de regen. Nog even getwijfeld om de winterfiets te pakken maar 't leek me wel een goede test dus gewoon de Cannondale gepakt. Moet zeggen, ben onder de indruk van de remkracht in de regen. Doet niet of nauwelijks onder voor aluminium. Wel moet je als het heel nat is ietsjes harder "doorknijpen", maar als je dat doet, dan is de remkracht gewoon voldoende.

Re: Bora Ultra 50

Geplaatst: 28 mei 2015 15:32
door boswielrenner
Ik wou precies hetzelfde schrijven Frank. Vandaag ook door de regen gereden met de Bora clinchers. Ik kan helemaal bevestigen wat jij schrijft. :-)

Re: Bora Ultra 50

Geplaatst: 28 mei 2015 15:38
door nijkie
Welke remblokken hebben jullie gemonteerd?

Re: Bora Ultra 50

Geplaatst: 28 mei 2015 16:09
door Kiekeboe
havana schreef:Vandaag eerste ritje door de regen. Nog even getwijfeld om de winterfiets te pakken maar 't leek me wel een goede test dus gewoon de Cannondale gepakt. Moet zeggen, ben onder de indruk van de remkracht in de regen. Doet niet of nauwelijks onder voor aluminium. Wel moet je als het heel nat is ietsjes harder "doorknijpen", maar als je dat doet, dan is de remkracht gewoon voldoende.
Ik dacht dat die "dingen" gewoon beter zouden remmen als alu?

Re: Bora Ultra 50

Geplaatst: 28 mei 2015 16:30
door boswielrenner
De campa remblokken voor carbon heb ik gebruikt.

Re: Bora Ultra 50

Geplaatst: 28 mei 2015 19:23
door sharkman113
Volgens mij zitten ze al jaren in roemenie dus vraag me af waar ze nu heen gaan?

Re: Bora Ultra 50

Geplaatst: 28 mei 2015 20:01
door colnagofreak
sharkman113 schreef:Volgens mij zitten ze al jaren in roemenie dus vraag me af waar ze nu heen gaan?
Around 2005 the company, founded in Vicenza in 1933 by Tullio Campagnolo, opened its first Romanian plant. The second facility followed four years ago. Part of the production was relocated to low labour cost Romania.

Relocation to Romania

Until now the relocation hadn’t affected the Campagnolo plant and headquarter in Italy. The news on the reorganization spread through the social media first, it was picked-up by the Italian media and finally confirmed by a brief note from Campagnolo early this week: 68 out of 399 workers of the Vicenza plant will be laid-off, mainly in the manufacturing areas.

Re: Bora Ultra 50

Geplaatst: 29 mei 2015 16:31
door monsieurpinot
zo, de kogel is door de kerk, toch maar een set 50 mm dark label gereserveerd,
spaakbreuk van gisteren heeft proces een beetje versneld, dan maar bright label stickers plakken over een paar maanden (dank voor de handleiding boswielrenner :lol: )

Re: Bora Ultra 50

Geplaatst: 30 mei 2015 18:08
door monsieurpinot
vanmorgen vroeg in de trein gestapt en mijn gereserveerde wielen bij hopmans gekocht. Was er nog nooit geweest, dus ook een belevenis op zich. Aardige lui achter bij de balie met alle groepen/wielen etc.

thuisgekomen gelijk gemonteerd natuurlijk (wat zijn die brakepads bij campagnolo verrot om eruit te krijgen) en een klein rondje gereden. Waaide flink dus dat wilde ik ook even testen, viel alles mee. Wielen rijden echt heerlijk, ik dacht altijd dat als er hier werd getiept 'een wiel wil echt vooruit' van jaja. Maar, het kan dus echt :lol: . ratel is een stuk stiller dan m'n mavics, maar dat vind ik eigenlijk wel mooi. Wat ook een verademing is, is 25 mm banden (reed altijd op 23 mm). In combinatie met 7 bar echt een vooruitgang.

wat hebben jullie met die kleine plastiekjes gedaan uit de ventielgaten, die je om je ventiel kunt schuiven? ik krijg ze namelijk als ik de binnenbanden monteer en ik schuif ze om het ventiel heen niet meer terug in het ventielgat, heb ze nu even weggelaten maar is wellicht de bedoeling (om rammelen tegen te gaan) ze te monteren?

dan nog de foto's natuurlijk (kwaliteit niet suberbe maar soit)

Afbeelding

Afbeelding