Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Gravel-racers

hayes

hayes 18 nov 2016 09:43

Ik heb met hetzelfde doel nu de goedkope Schwalbe CX Comp besteld. Zijn wel draadbandjes maar krijgen best goeie reviews.
Nog niet binnen, dus nog geen ervaring ermee.
Ze bestaan in 35, 38 en 40 al sik me niet vergis.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Winston
Forum-lid
Berichten: 403
Lid geworden op: 11 nov 2007 21:54

Gebruikersavatar Winston 18 nov 2016 10:31

Ernie C. schreef:
Ik denk dat de Schwalbe G-one de beste wegband is waarmee je nog iets kan in het bos.
Klopt, ik rijd nu op de veluwe met veel blad, bosvruchten en takjes op de fietspaden met de G-one 40mm. Ik heb verder nog voor de zomer een set Schwalbe one 28mm. Ik heb naast deze fiets (Grinder) ook nog een MTB deze pak ik bij modder. Volgend jaar wil ik deze verkopen en dan goede winterbanden met grof profiel kopen. Dus ik volg dit topic met veel interesse.
Bikes&Coffee What else?

mimarron
Forum-lid
Berichten: 376
Lid geworden op: 15 dec 2009 09:21
Locatie: Randstad

mimarron 18 nov 2016 18:18

heb zelf een koga beachracer gekocht omdat ik toch brede banden wilde rijden , fijner met regen en gladheid .
moet zeggen bevalt goed alleen ja trapt iets zwaarder maar daar hoop ik dan in t voorjaar weer profijt van te hebben ;-)
Sensa GF 2022
Eddy Merckx EMX525 Ultegra...2016 ( verkocht )
Koga BeachRacer 2016 ( verkocht )

MonkeyRider
Forum-lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 30 apr 2015 17:25

MonkeyRider 18 nov 2016 18:49

etienne schreef:@ monkey rider waar heb je de Pinnale Arkose gekocht ?
Bij Evans dus inderdaad; elders niet verkrijgbaar.

etienne
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 okt 2013 21:23

etienne 18 nov 2016 19:33

Thanks en hier goede ervaringen mee ?

zijn er zaken om rekening mee te houden ?

etienne
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 okt 2013 21:23

etienne 18 nov 2016 19:40

twijfel nog tussen de Pinnale x-trail en Grinder 2 ik kan echter niet inschatten waar ik de Bulls moet plaatsen .

Ik heb al verschilende fietsen gehad Scott , Cannondale en Specialized waarbij bij alle de frame's qua houding altijd goed waren , looop ik hier een risico bij Bulls ??

De x-trail is voor mij gevoel te sportief ( diep zit ) en zoals hierboven al vermeld past een 40 mm wel echt .

MonkeyRider
Forum-lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 30 apr 2015 17:25

MonkeyRider 19 nov 2016 09:18

etienne schreef:Thanks en hier goede ervaringen mee ?

zijn er zaken om rekening mee te houden ?
UK remmen zitten altijd andersom (re voor, li achter) , de afstelling is matig en ik heb wel eens een erg slecht verpakte/beschadigde fiets gehad van Evans (komt vaker voor bij Evans, niet de Pinnacle, die kwam netjes aan). Ik ben gewend zelf mn fietsen op te bouwen of aan te passen, dus voor mij geen probleem. Ik zou Evans niet aanraden als "top"webshop.

Pak de Mangobikes Point AR ook eens mee in je vergelijk. Ik heb een frameset opgebouwd als woonwerk fiets en het is een heerlijk rijdend "speels" en comfortabel fietsje. Ik heb intussen hun Point R racer ook in gebruik als toer/endurance/winterracer en een tweede Point AR is onderweg om mijn Pinnacle op te volgen als gravelracer. Ik heb de racer met Sora compleet besteld en de andere als frameset, beiden keurig geleverd. Wel UK remmen, maar ik heb groepsets compleet gewisseld (105 op de racer, Sora op mijn woonwerkfiets).
Complete 105 Point AR is misschien een optie? https://www.mangobikes.com/shop/bikes/p ... -full-105/

etienne
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 okt 2013 21:23

etienne 19 nov 2016 10:29

neem ik ook eens mee in overweging bedank voor de review

Afstellen e.d. is geen probleem doe al ruim 25 jaar mtb en 10 jaar race alles zelf maar moet wel heel en onbeschadigd aankomen !!

Gebruikersavatar
beeb
Forum-lid
Berichten: 172
Lid geworden op: 16 apr 2010 23:12
Locatie: Amsterdam
Contact

Gebruikersavatar beeb 19 nov 2016 10:49

roboxl schreef:
Ernie C. schreef:
Ik denk dat de Schwalbe G-one de beste wegband is waarmee je nog iets kan in het bos.
Klopt, ik rijd nu op de veluwe met veel blad, bosvruchten en takjes op de fietspaden met de G-one 40mm. Ik heb verder nog voor de zomer een set Schwalbe one 28mm. Ik heb naast deze fiets (Grinder) ook nog een MTB deze pak ik bij modder. Volgend jaar wil ik deze verkopen en dan goede winterbanden met grof profiel kopen. Dus ik volg dit topic met veel interesse.
WTB Nano's rijden ook verrassend goed op de weg. Zou je niet zeggen als je zo op het eerste oog naar het profiel kijkt. Maar er loopt een center-line midden over de band die enorm veel helpt op verharde ondergronden.

Heb er ooit uit noodzaak een pure wegrit van 40km op gedaan en mn gemiddelde was bijna even goed als normaal op wegbanden. Wel wat extra moeite voor moeten doen, maar als test wel geslaagd

Daarnaast zijn ze 40mm breed en hebben ze ruim voldoende - middelgrof - profiel voor in het bos. Een smalle MTB band waarmee je ook nog prima uit de voeten kunt op de weg dus eigenlijk
===========================

Free your mind and your ass will follow

===========================

MonkeyRider
Forum-lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 30 apr 2015 17:25

MonkeyRider 19 nov 2016 11:10

etienne schreef:neem ik ook eens mee in overweging bedank voor de review

Afstellen e.d. is geen probleem doe al ruim 25 jaar mtb en 10 jaar race alles zelf maar moet wel heel en onbeschadigd aankomen !!
Dat was bij Mangobikes geen enkel probleem, super verpakt.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16417
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 19 nov 2016 17:22

Ernie C. schreef:.........Echt allround is de keuze wat groter. Wil je het allemaal betaalbaar houden dan vind ik de Conti Cyclocross speed vouwband een hele fijne band. Die loopt licht op de weg, is best goed in een droog bos, is goedkoop en slijt niet veel.................
Ben ik helemaal met je eens.
Ik heb ze op mijn Diverge.
Perfect op asfalt, grint en "harde" bospaadjes.
Als het echt blubber is moet ik van de fiets, maar ik probeer het zo uit te zoeken dat ik niet in de blubber geraak :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
De Windmolen
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 dec 2015 19:19

Gebruikersavatar De Windmolen 19 nov 2016 19:37

Lcsmet schreef:
Ernie C. schreef:.........Echt allround is de keuze wat groter. Wil je het allemaal betaalbaar houden dan vind ik de Conti Cyclocross speed vouwband een hele fijne band. Die loopt licht op de weg, is best goed in een droog bos, is goedkoop en slijt niet veel.................
Ben ik helemaal met je eens.
Ik heb ze op mijn Diverge.
Perfect op asfalt, grint en "harde" bospaadjes.
Als het echt blubber is moet ik van de fiets, maar ik probeer het zo uit te zoeken dat ik niet in de blubber geraak :)
En hoe bevalt verder de Diverge? Ik heb er op proef gereden en was tevreden maar jij rijdt er vaker op. Ik wil hem gaan gebruiken als winterfiets en woon/werk fiets (35km. enkel). Voor mij lijkt het een ideale fiets. Heb wel de duurste versie getest......

Plaats reactie