Bunzing?
Welke (bijzondere) dieren gespot tijdens je ritje
Vandaag op een rondje Almere-Weesp-Breukelen-Loenen aan de Vecht-Vreeland-Nederhorst Den Berg-Ankeveen-Almere.
Eén ooievaar is niet ongewoon, twee kan ook nog, drie wordt al wat zeldzamer (oudere met jong b.v.). Maar in Loenen aan de Vecht zag ik er eerst vijfen toen, niet ver daarvandaan, nog twee.
Dus zeven op een grasland van 100X500 meter. Volgens mij was het net gemaaid waardoor alles voor het grijpen lag.
Eén ooievaar is niet ongewoon, twee kan ook nog, drie wordt al wat zeldzamer (oudere met jong b.v.). Maar in Loenen aan de Vecht zag ik er eerst vijfen toen, niet ver daarvandaan, nog twee.
Dus zeven op een grasland van 100X500 meter. Volgens mij was het net gemaaid waardoor alles voor het grijpen lag.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
- Forum-lid
Gisteravond ook langs de Vecht, ter hoogte van Utrecht Zuilen: stuk of 7-8 ooievaars in het grasveldZorro schreef: ↑26 jul 2017 20:19 Vandaag op een rondje Almere-Weesp-Breukelen-Loenen aan de Vecht-Vreeland-Nederhorst Den Berg-Ankeveen-Almere.
- ophetkantje
- Forum-lid
Op het moment dagelijks wilde zwijnen. Moeder met stuk of 6 jongen steeds op zelfde stukje grasland op scheiding bos en heide. Ze horen daar niet en het zal wel weer voor veel discussie zorgen, maar vind het en leuk gezicht.
Als toelichting op ze horen daar niet. Er is heel veel geld om de dieren hier een groot gebied te geven met dure wildviaducten over A2 en N zoveel. Toen die er waren kwam men er achter dat ook de zwijnen naar een gebied zouden kunnen waar ze niet horen. Dus "zwijnenroosters"in de wildviaducten. En hele afzetting langs de wegen om alle dieren naar de viaducten te leiden. Nu blijken er toch al zeker twee families zwijnen rond te lopen in het stuk waar ze juist niet mochten komen.
Als toelichting op ze horen daar niet. Er is heel veel geld om de dieren hier een groot gebied te geven met dure wildviaducten over A2 en N zoveel. Toen die er waren kwam men er achter dat ook de zwijnen naar een gebied zouden kunnen waar ze niet horen. Dus "zwijnenroosters"in de wildviaducten. En hele afzetting langs de wegen om alle dieren naar de viaducten te leiden. Nu blijken er toch al zeker twee families zwijnen rond te lopen in het stuk waar ze juist niet mochten komen.
Ach, ik zeg ook maar wat
Vandaag op het fietspad bij het Bergherbos een marter gezien. Waarschijnlijk een boommarter omdat de lichte vlek niet echt opvallend was.
Zoals Zorro al eerder opmerkte zijn ooievaars op zich niet bijzonder in het buitengebied, maar afgelopen zaterdag in zuid Duitsland stonden er een stuk of 50 bij elkaar.
Een dag later zag ik iemand op een eenwieler de Stelvio oprijden, valt ook wel onder het kopje vreemde vogel.
Een dag later zag ik iemand op een eenwieler de Stelvio oprijden, valt ook wel onder het kopje vreemde vogel.
-
- Forum-lid
Ik rem ook voor dieren.