Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2016

el_loco
Forum-lid

el_loco 29 apr 2016 18:39

Weer nipt geklopt vandaag, Pinot was iets sterker bergop. Jammer. Maar goed, als ie volgende week gewoon wint in Apeldoorn is het hem vergeven ;)

Groenewegen boekt overigens weer een mooie overwinning in Yorkshire, erg sterke sprint!

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 29 apr 2016 19:28

Groenewegen was zeker sterk, ploeg was iets te snel op en hij maakte niet de fout al te snel te gaan, daarnaast mooi 1x van zijn lijn zodat Ewan er niet door kon.

Ik zie Tom niet als een ronderenner, hij had vorig jaar een sterke Vuelta. Dit jaar rijd hij niet supersterk, elke keer is er wat (met wellicht prima legitiem redennen), bij de ploeg zit het ook niet mee. das vaak geen goed teken voor een jaar.

Hij moet nu de keuze maken puur voor Rio te gaan en dat doen ze kennelijk ook, dus dat is goed van de ploeg. Nu alles aanpassen op Rio en hij heeft een kans, Andere subdoelen voor die tijd belangrijk maken is een groot risico voor Rio. En als je een lastige Giro rijd ben ik van mening dat je een te grote jas uitdoet om in Rio top te zijn. Er zijn maar heel weinig renners die een volledige Giro voor het klassement rijden en later in het seizoen echt nog prijzen pakken. Ik denk dat het makkelijker is na een volledige tour om Rio goed te rijden dan na een Giro, klinkt misschien heel krom, maar dat denk ik echt.

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 29 apr 2016 19:48

Iedereen heeft het altijd over Gaviria en Ewan. Groenewegen past hier tussen, is 22 en doet het goed. Hij gaat wat onder de radar maar dat is misschien wel goed. Mareczko is ook een groot talent maar vaart ook wat onder de radar.
Maak joe woar

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 30 apr 2016 20:51

wasbeer2006 schreef: Ik zie Tom niet als een ronderenner, hij had vorig jaar een sterke Vuelta. Dit jaar rijd hij niet supersterk, elke keer is er wat (met wellicht prima legitiem redennen), bij de ploeg zit het ook niet mee. das vaak geen goed teken voor een jaar.

Hij moet nu de keuze maken puur voor Rio te gaan en dat doen ze kennelijk ook, dus dat is goed van de ploeg. Nu alles aanpassen op Rio en hij heeft een kans, Andere subdoelen voor die tijd belangrijk maken is een groot risico voor Rio. En als je een lastige Giro rijd ben ik van mening dat je een te grote jas uitdoet om in Rio top te zijn. Er zijn maar heel weinig renners die een volledige Giro voor het klassement rijden en later in het seizoen echt nog prijzen pakken. Ik denk dat het makkelijker is na een volledige tour om Rio goed te rijden dan na een Giro, klinkt misschien heel krom, maar dat denk ik echt.
Ik zie het 100% omgekeerd.
Hij heeft een sterke tijdrit en kan een berg op> ronderenner , voor de rest kan ie niet zoveel.
Daar in de Giro heeft ie wat te winnnen, Rio zou een mazzeltje zijn.
Tussen Giro en Rio zitten ruim 3 maanden....
Rio tot hoofddoel maken? Domste wat je kan doen, heb je 1 dag slechte benen> seizoen verprutst.
Er zijn er wel een stuk of 8 die die tijdrit kunnen winnen, Dumoulin zeker ook, maar de vorm van de dag beslist (weet je nog vorig jaar, Kiriyenka beult zich het hele jaar af voor Froome en Porte maar wint de WK).
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 01 mei 2016 21:09

Vandaag niet echt een hele slechte dag voor Lotto Jumbo NL. Kelderman 3e en Hofland 5e in Romandië. Kruiswijk 5e in Yorkshire dus hopelijk met een goed gevoel de Giro in.
Maak joe woar

Deleted_User
Forum-lid

Deleted_User 01 mei 2016 21:32

Prachtige overwinning ook van Voeckler in Yorkshire.

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 10 mei 2016 12:26

Heel triest nieuws.......
Nederlandse wielrenner Gijs Verdick (21) overleden

De Nederlandse wielrenner Gijs Verdick is overleden. Zijn ploeg Jo Piels maakte dinsdag bekend dat de 21-jarige renner, die vorige week twee keer een hartstilstand kreeg, maandag overleed in het ziekenhuis in Zwolle.

Verdick werd vorige week in de nacht van maandag op dinsdag getroffen door een eerste hartaanval in Polen, waar hij met zijn team deelnam aan de Carpathian Couriers Race.

In het ziekenhuis kreeg hij een tweede hartaanval. Sindsdien lag hij in een kunstmatige coma, zondag werd hij vanuit Polen overgebracht naar het Isala ziekenhuis in Zwolle. Daar overleed hij.

De jonge renner kwam uit voor Cyclingteam Jo Piels, een ploeg die uitkomt op het continentale niveau. De ploeg trok zich direct terug uit de koers en is enorm geraakt door het verlies van hun coureur.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 10 mei 2016 13:31

Zo jong nog en dan al een hartstilstand. Ook erg voor de ouders hun zoon nu al te verliezen.
Ghost Nivolet 6LC

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 10 mei 2016 17:41

Beetje dubbel, maar life goes on: Tom weer in het rose!
Less is bore

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 10 mei 2016 19:41

Sweety2008 schreef:Zo jong nog en dan al een hartstilstand. Ook erg voor de ouders hun zoon nu al te verliezen.
Erg triest inderdaad. Zijn ploeg en zijn vorige ploeg zijn er ook kapot van.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 21 mei 2016 20:02

Weening is trouwens ook lekker bezig in Noorwegen. Het valt misschien niet zo op met deze geweldige Giro tot nu toe maar voor Roompot zou dit nog wel eens een gigantisch succes kunnen worden.
Campagnolo Ultra Dork

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 22 mei 2016 15:32

Klopt en vandaag de laatste etappe die vlak is. Grootste overwinning tot nu toe voor Roompot.
Maak joe woar

Plaats reactie