Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2016

Heppiebianchi
Forum-lid
Berichten: 1427
Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
Locatie: Amstelveen

Heppiebianchi 21 mar 2016 17:24

Rondje door de polder,met veel wind en weinig puff.
Vandaag weer een conflict op het fietspad,rijd er een ouder stel breed uit naast elkaar in een zwaar gesprek,heb ik toevallig mijn bel op de fiets dus ik bel.Op het moment dat ik passeer gaat die man naar links waardoor ik in het gras kom en zeg in mijn reactie,klootzak niet netjes natuurlijk.Begint die dame van het stel te te schreeuwen dat ik respectloos ben,dus stop ik.
Vraag wat er loos is,zo mijn man aan te spreken snotneus tegen iemand van 55 die jeugd met hun grote bek,en je mag helemaal niet zo hard rijden op het fietspad,jullie denken dat je alles mag op die racefietsen haha zeg ik maar mevrouw dan ben ik 17 jaar ouder als u man mag ik :lol: :lol:
Erg dat soort mensen


https://www.strava.com/activities/522907185
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

bever
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 21 mar 2016 19:08

laurens87 schreef:Zoals al door forumlid Daniel (ridleynoahflyer) gezegd. Samen de 150km van de Joop Zoetemelk Classic gereden. Geen zon-overgoten editite maar wel droog dus was het gewoon een top rit. Samen bij de start afgesproken, en we hoopten onderweg een paar keer aan te sluiten bij groepjes. Dat lukte in het begin aardig, ook door het toen nog smalle parcours waar inhalen onhandig was en waar we dus rustig aansluiten. De eerste 60 kilometer met een redelijk tot grote groep gereden waarbij we samen lekker energie konden sparen. Bij de bevoorrading op 60km besloten door te rijden tot aan de 90. Dus aangehaakt bij een ander groepje, deze lieten helaas lopen op het stuk met de meeste tegenwind dus een kleine tegenvaller. Gelukkig kwam er snel een ander groepje langs, dus van montfoort naar Wilnis toch beschut gereden. Wel harder dan gepland maar beter dan alleen fietsen!

Vlak voor de bevoorrading in Wilnis deze groep laten gaan ook in de wetenschap dat we het grootste deel van de laatste 60km een redelijk gunstige wind hadden. Samen lekker doorgereden en uiteindelijk (na een gelukkig onschuldige val voor Daniel) via wat groepjes Leiden weer bereikt. Gelukkig komt de 150 niet door Leiderdorp aan zoals vroeger, dat scheelt toch een hoop stoplichten aan het eind! Bij Swift de bult op geknalt en na de finish de goodie (buf / bandana) in ontvangst genomen. Afscheid van Daniel genomen en op redelijk tempo nog een klein lusje gedaan om mijn totaal net boven de 160km te brengen.

het ging uitstekend, erg tevreden voor zo halverwege maart.
https://www.strava.com/activities/521086604
ja die heb ik ook gefietst, alleen dan de 100 km versie. Had nog niets gefietst dit jaar. Helaas is Strava en mijn telefoon geen gelukkige combinatie, maar thuis en uit naar Den Haag 140 km op de teller. Niet slecht voor een eerste keer.

https://www.strava.com/activities/520880383

bever
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 21 mar 2016 19:09

bever schreef:
laurens87 schreef:Zoals al door forumlid Daniel (ridleynoahflyer) gezegd. Samen de 150km van de Joop Zoetemelk Classic gereden. Geen zon-overgoten editite maar wel droog dus was het gewoon een top rit. Samen bij de start afgesproken, en we hoopten onderweg een paar keer aan te sluiten bij groepjes. Dat lukte in het begin aardig, ook door het toen nog smalle parcours waar inhalen onhandig was en waar we dus rustig aansluiten. De eerste 60 kilometer met een redelijk tot grote groep gereden waarbij we samen lekker energie konden sparen. Bij de bevoorrading op 60km besloten door te rijden tot aan de 90. Dus aangehaakt bij een ander groepje, deze lieten helaas lopen op het stuk met de meeste tegenwind dus een kleine tegenvaller. Gelukkig kwam er snel een ander groepje langs, dus van montfoort naar Wilnis toch beschut gereden. Wel harder dan gepland maar beter dan alleen fietsen!

Vlak voor de bevoorrading in Wilnis deze groep laten gaan ook in de wetenschap dat we het grootste deel van de laatste 60km een redelijk gunstige wind hadden. Samen lekker doorgereden en uiteindelijk (na een gelukkig onschuldige val voor Daniel) via wat groepjes Leiden weer bereikt. Gelukkig komt de 150 niet door Leiderdorp aan zoals vroeger, dat scheelt toch een hoop stoplichten aan het eind! Bij Swift de bult op geknalt en na de finish de goodie (buf / bandana) in ontvangst genomen. Afscheid van Daniel genomen en op redelijk tempo nog een klein lusje gedaan om mijn totaal net boven de 160km te brengen.

het ging uitstekend, erg tevreden voor zo halverwege maart.
https://www.strava.com/activities/521086604
ja die heb ik ook gefietst, alleen dan de 100 km versie. Had nog niets gefietst dit jaar. Helaas is Strava en mijn telefoon geen gelukkige combinatie, maar thuis en uit naar Den Haag 140 km op de teller. Niet slecht voor een eerste keer. Ik vond het alleen niet warm...

https://www.strava.com/activities/520880383

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 23 mar 2016 09:32

Ik had al een tijdje een afspraak in België in de planning staan. Een zeer zware en hardnekkige griep heeft mij 2 weken thuis gehouden, maar maandag voelde ik mij weer een beetje levend: dinsdag dan maar naar België. Eenmaal in de auto druppelde de berichten binnen van hetgeen in Brussel gebeurde. Studio Brussel kwam iedere 10 minuten met een update, pffff.
Uiteindelijk was ik om 14.00 in Oudenaarde. Snel omgekleed en de fiets uit de auto gehaald. Ik twijfelde wel of dit wel zo'n slim plan was, en voordat ik bij Geraardsbergen wist ik dat deze wind, de kasseien en het vele hoogteverschil teveel van het goede waren. Mijn hartslag lag constant rond het omslagpunt en ik was niet vooruit te branden. Uiteindelijk heb ik op het laatst een shortcut naar Oudenaarde genomen, aangezien ik geen puf meer had voor de Koppenberg en Taaienberg. Ondanks mijn fysieke gesteldheid (misschien iets rustiger opbouwen na deze griep) heb ik weer genoten van deze omgeving. Ik blijf het fietsen hier uitdagender en leuker vinden dan in Limburg en zal zeker nog een keer terugkomen dit jaar.

https://www.strava.com/activities/524032003
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27865
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 23 mar 2016 12:23

Alle begin is moeilijk na 2 weken stil liggen, zowel fysiek als mentaal. De kop is er nu af, dus het ergste is geweest. Keep up the good work. :winkthumb:

Heppiebianchi
Forum-lid
Berichten: 1427
Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
Locatie: Amstelveen

Heppiebianchi 23 mar 2016 16:32

Lekker rondje gedaan,wel natte vieze wegen,die gierkarren maken er en troep van.
https://www.strava.com/activities/524623330
Afbeelding
Afbeelding
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27865
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 23 mar 2016 16:55

Vond het behoorlijk fris. En er stond een BAK wind. Heenweg hele stukken op de 21 en de 23. Ik was dan ook niet vooruit te branden. Terugweg buitenblad. Keerpunt: Zoutkamp. Goed voor 85 km.

kawouter
Forum-lid
Berichten: 842
Lid geworden op: 22 jun 2010 10:53
Locatie: Arnhem

kawouter 23 mar 2016 17:13

havana schreef:Vond het behoorlijk fris. En er stond een BAK wind. Heenweg hele stukken op de 21 en de 23. Ik was dan ook niet vooruit te branden. Terugweg buitenblad. Keerpunt: Zoutkamp. Goed voor 85 km.
Vind ik altijd een mooi spelletje. Ik wil twee uur fietsen en ik vertrek tegen de wind in, na hoeveel minuten keer ik om als ik in exact twee uur thuis wil zijn.

Heppiebianchi
Forum-lid
Berichten: 1427
Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
Locatie: Amstelveen

Heppiebianchi 23 mar 2016 17:26

kawouter schreef:
havana schreef:Vond het behoorlijk fris. En er stond een BAK wind. Heenweg hele stukken op de 21 en de 23. Ik was dan ook niet vooruit te branden. Terugweg buitenblad. Keerpunt: Zoutkamp. Goed voor 85 km.
Vind ik altijd een mooi spelletje. Ik wil twee uur fietsen en ik vertrek tegen de wind in, na hoeveel minuten keer ik om als ik in exact twee uur thuis wil zijn.
Ik probeer altijd om de wind heen te rijden :winkthumb: :lol:
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

i-mac

i-mac 23 mar 2016 18:40

Deze morgen om 10uu gestart te Oudenaarde voor een ritje in en door de Vlaamse Ardennen (en een stukje Wallonië). Na amper 4km kregen mijn vriend en mezelf al de eerste beklimming onder de wielen geschoven. De klim naar Ename bos, met een piek van 12%. De toon was gezet. Vanaf toen volgde helling na helling. Bekendste daarvan : Abeelstraat, Foreest, Haaghoek, Leberg, Berendries, Valkenberg, Ten Bossestraat, La Houppe, Kanarieberg, Kruisberg, Hoogbergstraat met aansluitende de Hotond, de Oude Kwaremont, Kortekeer, Taaienberg, Ladeuze en als laatste de Wolvenberg. Alles samen goed voor 106km en bijna 1500 hoogtemeters.


https://www.strava.com/activities/524648443

Op naar zaterdag voor de volgende rit :-)

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 23 mar 2016 19:28

Vandaag voor het eerst sinds een knieoperatie (twee weken geleden dus ik mag niet mopperen) weer eens een fatsoenlijke afstand/gemiddelde gefietst. 56 kilometer en 28 km/h.

Het was een rit "woon-werk-anderwerkwantstudiemiddagopanderelocatie-woon". Dus mooi het nuttige en het aangename kunnen verenigen.
Mijn collega's stonden wel even vreemd te kijken toen ik met mijn tijdritfiets aan kwam karren. 8-)


Wat is fietsen toch heerlijk!! Ik kan me eigenlijk geen leven meer zonder voorstellen (of wil dat eigenlijk niet).

laurens87
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 29 jul 2013 15:38

laurens87 23 mar 2016 21:09

Vanmiddag was ik gelukkig vrij, vandaag was het in ieder geval redelijk weer. En met noorden wind een mooi moment om eens richting Kinderdijk te fietsen. Een ritje dat ik altijd al eens wilde ondernemen. Alleen met mooi weer is Kinderdijk een plek waar je niet wilt zijn! Dus ik vertrok na de lunch in noordelijke richting. Ik had besloten om met een redelijke korte weg richting Gorinchem te gaan. In de hoop dat de wind niet te hard was via Terheijden naar Made gereden. Daar koers naar Geertruideberg, vervolgens de bergsche Maas over langs de A27. Het werd al met al eigenlijk een dag met veel bruggen en onderdoorgangen over / onder water en snelwegen. Langs de A27 naar het noorden gefietst, in eerste instantie aan de oostkant. Dat was redelijk gunstig met betrekking tot de wind want daar reed ik nog best beschut. Helaas wist ik de weg niet meer precies en ging ik bij Nieuwendijk onder de A27 door. Eigenlijk had ik aan de oostkant kunnen blijven, nu had ik helaas de wind echt hard op kop! Gelukkig was het maar een klein stuk en zo was ik vrij snel bij de Merwedebrug.

Eenmaal de Merwede over heb ik die eerst een klein stuk gevolgd, door Boven Hardinxveld. Vanaf daar koers gezet naar Giessenburg. Eigenlijk had ik een route in mijn hoofd zitten, maar helaas door wegwerkzaamheden een iets langere route gedaan. Via de mooie smalle landwegen die regelmatig langs sloten en kanalen liggen naar Groot Ammers gereden. Dit stuk helaas steeds een beetje miezer gehad, daar had ik niet echt op gerekend. Op sommige plekken was de weg zelfs echt nat! Balen!! Maar goed, toch maar gewoon doorgaan en hopen dat het stopt. Vanaf Groot Ammers de Lek gevolgd tot Kinderdijk, op wat wegwerkzaamheden na probleemloos door kunnen rijden. Alleen bij Streefkerk moet ik even door het dorp heen. Tegen zo'n dijk op was toch nog behoorlijk pittig!

Eenmaal bij Kinderdijk het eerste stuk rustig om geen dagjesmensen (paar Japanners, vooral NL) omver te rijden. Daarna even (al fietsend) een fototje gemaakt en op tempo verder. Even nog een plasstop om vervolgens door Alblasserdam te gaan en vervolgens de A15 te passeren. De bedoeling was om langs baanhoek om Dordrecht te omzeilen. Op dit stuk heerlijk de wind in de rug, en ook geen regen dus gewoon genieten. Na zuidelijk langs Dordrecht gereden te zijn ben ik aan de westkant van de A16 gaan rijden. Daar ook de moerdijkbrug over gestoken. Vanaf daar niet direct naar huis maar een klein stukje de A17 gevolgs om langs de Roode vaart naar Zevenbergen te trappen. Om de 140km te passeren besloten om naar Zevenbergsche Hoek te rijden en vanaf daar de A16 weer te volgen naar Breda. Vervolgens een klein stukje door Prinsenbeek en toen was het mooi geweest! Uiteindelijk iets meer dan 141 km met meer dan 30 gemiddeld. Erg tevreden!!

https://www.strava.com/activities/524705079
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

Plaats reactie