Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Het grote schijfremmentopic

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13807
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 02 mei 2016 20:39

monsieurpinot schreef:Haha: 'schijfremmen vanaf juni weer toegestaan' http://www.fiets.nl/2016/05/02/schijfre ... oegestaan/

gtst is er niets bij..
Haha lol....... toch geen wond door een schijfrem, nu het kettingblad in de ban? Krijgen de team het nog druk voor de Giro :D

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 02 mei 2016 20:50

monsieurpinot schreef:Haha: 'schijfremmen vanaf juni weer toegestaan'.
Voorlopig is het een roddel..

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28033
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 02 mei 2016 20:52

Op zich zeer logisch. De fabrikanten hebben zeer veel geld geïnvesteerd en voeren dus de druk op bij de UCI. Heel begrijpelijk.

Heppiebianchi
Forum-lid
Berichten: 1427
Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
Locatie: Amstelveen

Heppiebianchi 02 mei 2016 20:55

wasbeer2006 schreef:
monsieurpinot schreef:Haha: 'schijfremmen vanaf juni weer toegestaan' http://www.fiets.nl/2016/05/02/schijfre ... oegestaan/

gtst is er niets bij..
Haha lol....... toch geen wond door een schijfrem, nu het kettingblad in de ban? Krijgen de team het nog druk voor de Giro :D
Ik zeg niets,maar denk dat dit de toekomst is ;)

Afbeelding

Maar wel met schijfremmen dan :lol: :lol:
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

Gebruikersavatar
gineau
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 24 jan 2010 21:25

Gebruikersavatar gineau 02 mei 2016 21:35

wasbeer2006 schreef:De meeste 160mm schijven zijn tussen de 1.6 en 2.0 millimeter.
ik heb een set Hope schijven gehad waar 50k mee gereden is op de MTB, wel 80% op de weg. Deze set was net geen 0,1mm versleten. Dus ik zeg in princiepe schijven gaan een fietsleven lang mee en gaan niet minder goed remmen.

Wat meestal wel wil helpen is een goede lange afdaling waarin de boel flink heet wordt. Je kan dat op het vlakke bijna niet simuleren. Heel snel naar 30 en remmen en dat 10 a 15 keer herhalen. Liefst 1 rem tegelijk kan je proberen.
Hmmm okee... Misschien nog maar eens nagaan of de rem zelf helemaal goed werkt (waar het wel op lijkt want het ding luistert gewoon naar de 'cable pull', simpel) en waar het probleem verder zou kunnen liggen. Snap er niks van dat de remwerking zo slecht werd.
Ikon schreef:Ik zeg niets,maar denk dat dit de toekomst is ;)
Wie weet, als die rohloff-naven (of vergelijkbare schakelsystemen) geschikt zijn/worden voor racefietsen, dat het op een dag wel afgelopen is met de losse kransjes. Ergens zou je dat wel verwachten, want het moet toch efficiënter kunnen dan die logge, slijtagegevoelige ketting en de steeds maar uitbreidende rij tandwielen met hun beperkte versnellingsbereik.

Heb kort (tot aan een crash) een fixie gehad met zo'n belt drive, en dat werkte wel aardig. :)
Laatst gewijzigd door gineau op 02 mei 2016 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 02 mei 2016 21:43

En de renners verpakt in schuimrubber, a la het Michelin mannetje.
Afbeelding

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 02 mei 2016 21:54

gineau schreef: Wie weet, als die rohloff-naven (of vergelijkbare schakelsystemen) geschikt zijn/worden voor racefietsen, dat het op een dag wel afgelopen is met de losse kransjes. Ergens zou je dat wel verwachten, want het moet toch efficiënter kunnen dan die logge, slijtagegevoelige ketting en de steeds maar uitbreidende rij tandwielen met hun beperkte versnellingsbereik.
Het probleem is juist dat er niets efficiënter is als een ketting/kettingschakeling.
Het aantal tandwielen en het bereik is een keuze/vrijwel onbeperkt en is geen kenmerk van een kettingschakeling.
Een Rohloff e/d. zijn zo goed als uitontwikkeld en geen mens wil daar mee racen.
Laatst gewijzigd door Keezx op 02 mei 2016 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
gineau
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 24 jan 2010 21:25

Gebruikersavatar gineau 02 mei 2016 21:56

For the time being, yes. Maar ik kan me niet voorstellen dat het daarbij blijft.
Sieper schreef:En de renners verpakt in schuimrubber, a la het Michelin mannetje.
En bumpers voor en achter. Dan kan ons niets meer gebeuren.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 02 mei 2016 23:38

Gehgheheh, toonbeeld van veiligheid!
Afbeelding

senior
Forum-lid
Berichten: 2330
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 03 mei 2016 11:05

gineau schreef:For the time being, yes. Maar ik kan me niet voorstellen dat het daarbij blijft.
Sieper schreef:En de renners verpakt in schuimrubber, a la het Michelin mannetje.
En bumpers voor en achter. Dan kan ons niets meer gebeuren.

Afbeelding
Fout, geen rollbar :mrgreen:

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 04 mei 2016 22:12

http://www.cyclingnews.com/news/uci-to- ... n-in-june/

Het was natuurlijk ook niet meer tegen te houden.
De fabrikanten hebben gewonnen. Zij zijn machtiger dan de UCI en de ASO. Zij dwingen de renners om hiermee te rijden. Zij adverteren in de vakbladen en bij een test moet een fiets verplicht een + krijgen als er een schijfrem opzit. En de renners, die worden verplicht voor de bühne de loftrompet hierover te spelen.

Gebruikersavatar
Sha Kokken
Forum-lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 28 mei 2015 23:38
Locatie: Hooglanderveen

Gebruikersavatar Sha Kokken 05 mei 2016 17:40

De schijfrem kwam van boven!

Plaats reactie