Haha lol....... toch geen wond door een schijfrem, nu het kettingblad in de ban? Krijgen de team het nog druk voor de Giromonsieurpinot schreef:Haha: 'schijfremmen vanaf juni weer toegestaan' http://www.fiets.nl/2016/05/02/schijfre ... oegestaan/
gtst is er niets bij..
Het grote schijfremmentopic
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13807
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Op zich zeer logisch. De fabrikanten hebben zeer veel geld geïnvesteerd en voeren dus de druk op bij de UCI. Heel begrijpelijk.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1427
- Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
- Locatie: Amstelveen
Ik zeg niets,maar denk dat dit de toekomst iswasbeer2006 schreef:Haha lol....... toch geen wond door een schijfrem, nu het kettingblad in de ban? Krijgen de team het nog druk voor de Giromonsieurpinot schreef:Haha: 'schijfremmen vanaf juni weer toegestaan' http://www.fiets.nl/2016/05/02/schijfre ... oegestaan/
gtst is er niets bij..
Maar wel met schijfremmen dan
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Hmmm okee... Misschien nog maar eens nagaan of de rem zelf helemaal goed werkt (waar het wel op lijkt want het ding luistert gewoon naar de 'cable pull', simpel) en waar het probleem verder zou kunnen liggen. Snap er niks van dat de remwerking zo slecht werd.wasbeer2006 schreef:De meeste 160mm schijven zijn tussen de 1.6 en 2.0 millimeter.
ik heb een set Hope schijven gehad waar 50k mee gereden is op de MTB, wel 80% op de weg. Deze set was net geen 0,1mm versleten. Dus ik zeg in princiepe schijven gaan een fietsleven lang mee en gaan niet minder goed remmen.
Wat meestal wel wil helpen is een goede lange afdaling waarin de boel flink heet wordt. Je kan dat op het vlakke bijna niet simuleren. Heel snel naar 30 en remmen en dat 10 a 15 keer herhalen. Liefst 1 rem tegelijk kan je proberen.
Wie weet, als die rohloff-naven (of vergelijkbare schakelsystemen) geschikt zijn/worden voor racefietsen, dat het op een dag wel afgelopen is met de losse kransjes. Ergens zou je dat wel verwachten, want het moet toch efficiënter kunnen dan die logge, slijtagegevoelige ketting en de steeds maar uitbreidende rij tandwielen met hun beperkte versnellingsbereik.Ikon schreef:Ik zeg niets,maar denk dat dit de toekomst is
Heb kort (tot aan een crash) een fixie gehad met zo'n belt drive, en dat werkte wel aardig.
Laatst gewijzigd door gineau op 02 mei 2016 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Het probleem is juist dat er niets efficiënter is als een ketting/kettingschakeling.gineau schreef: Wie weet, als die rohloff-naven (of vergelijkbare schakelsystemen) geschikt zijn/worden voor racefietsen, dat het op een dag wel afgelopen is met de losse kransjes. Ergens zou je dat wel verwachten, want het moet toch efficiënter kunnen dan die logge, slijtagegevoelige ketting en de steeds maar uitbreidende rij tandwielen met hun beperkte versnellingsbereik.
Het aantal tandwielen en het bereik is een keuze/vrijwel onbeperkt en is geen kenmerk van een kettingschakeling.
Een Rohloff e/d. zijn zo goed als uitontwikkeld en geen mens wil daar mee racen.
Laatst gewijzigd door Keezx op 02 mei 2016 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Fout, geen rollbargineau schreef:For the time being, yes. Maar ik kan me niet voorstellen dat het daarbij blijft.
En bumpers voor en achter. Dan kan ons niets meer gebeuren.Sieper schreef:En de renners verpakt in schuimrubber, a la het Michelin mannetje.
http://www.cyclingnews.com/news/uci-to- ... n-in-june/
Het was natuurlijk ook niet meer tegen te houden.
De fabrikanten hebben gewonnen. Zij zijn machtiger dan de UCI en de ASO. Zij dwingen de renners om hiermee te rijden. Zij adverteren in de vakbladen en bij een test moet een fiets verplicht een + krijgen als er een schijfrem opzit. En de renners, die worden verplicht voor de bühne de loftrompet hierover te spelen.
Het was natuurlijk ook niet meer tegen te houden.
De fabrikanten hebben gewonnen. Zij zijn machtiger dan de UCI en de ASO. Zij dwingen de renners om hiermee te rijden. Zij adverteren in de vakbladen en bij een test moet een fiets verplicht een + krijgen als er een schijfrem opzit. En de renners, die worden verplicht voor de bühne de loftrompet hierover te spelen.
- Sha Kokken
- Forum-lid
- Berichten: 519
- Lid geworden op: 28 mei 2015 23:38
- Locatie: Hooglanderveen
De schijfrem kwam van boven!