Pagina 38 van 259

Re: Het grote schijfremmentopic

Geplaatst: 02 mei 2016 20:39
door wasbeer2006
monsieurpinot schreef:Haha: 'schijfremmen vanaf juni weer toegestaan' http://www.fiets.nl/2016/05/02/schijfre ... oegestaan/

gtst is er niets bij..
Haha lol....... toch geen wond door een schijfrem, nu het kettingblad in de ban? Krijgen de team het nog druk voor de Giro :D

Re: Het grote schijfremmentopic

Geplaatst: 02 mei 2016 20:50
door sloeren
monsieurpinot schreef:Haha: 'schijfremmen vanaf juni weer toegestaan'.
Voorlopig is het een roddel..

Re: Het grote schijfremmentopic

Geplaatst: 02 mei 2016 20:52
door havana
Op zich zeer logisch. De fabrikanten hebben zeer veel geld geïnvesteerd en voeren dus de druk op bij de UCI. Heel begrijpelijk.

Re: Het grote schijfremmentopic

Geplaatst: 02 mei 2016 20:55
door Heppiebianchi
wasbeer2006 schreef:
monsieurpinot schreef:Haha: 'schijfremmen vanaf juni weer toegestaan' http://www.fiets.nl/2016/05/02/schijfre ... oegestaan/

gtst is er niets bij..
Haha lol....... toch geen wond door een schijfrem, nu het kettingblad in de ban? Krijgen de team het nog druk voor de Giro :D
Ik zeg niets,maar denk dat dit de toekomst is ;)

Afbeelding

Maar wel met schijfremmen dan :lol: :lol:

Re: Het grote schijfremmentopic

Geplaatst: 02 mei 2016 21:35
door gineau
wasbeer2006 schreef:De meeste 160mm schijven zijn tussen de 1.6 en 2.0 millimeter.
ik heb een set Hope schijven gehad waar 50k mee gereden is op de MTB, wel 80% op de weg. Deze set was net geen 0,1mm versleten. Dus ik zeg in princiepe schijven gaan een fietsleven lang mee en gaan niet minder goed remmen.

Wat meestal wel wil helpen is een goede lange afdaling waarin de boel flink heet wordt. Je kan dat op het vlakke bijna niet simuleren. Heel snel naar 30 en remmen en dat 10 a 15 keer herhalen. Liefst 1 rem tegelijk kan je proberen.
Hmmm okee... Misschien nog maar eens nagaan of de rem zelf helemaal goed werkt (waar het wel op lijkt want het ding luistert gewoon naar de 'cable pull', simpel) en waar het probleem verder zou kunnen liggen. Snap er niks van dat de remwerking zo slecht werd.
Ikon schreef:Ik zeg niets,maar denk dat dit de toekomst is ;)
Wie weet, als die rohloff-naven (of vergelijkbare schakelsystemen) geschikt zijn/worden voor racefietsen, dat het op een dag wel afgelopen is met de losse kransjes. Ergens zou je dat wel verwachten, want het moet toch efficiënter kunnen dan die logge, slijtagegevoelige ketting en de steeds maar uitbreidende rij tandwielen met hun beperkte versnellingsbereik.

Heb kort (tot aan een crash) een fixie gehad met zo'n belt drive, en dat werkte wel aardig. :)

Re: Het grote schijfremmentopic

Geplaatst: 02 mei 2016 21:43
door Sieper
En de renners verpakt in schuimrubber, a la het Michelin mannetje.

Re: Het grote schijfremmentopic

Geplaatst: 02 mei 2016 21:54
door Keezx
gineau schreef: Wie weet, als die rohloff-naven (of vergelijkbare schakelsystemen) geschikt zijn/worden voor racefietsen, dat het op een dag wel afgelopen is met de losse kransjes. Ergens zou je dat wel verwachten, want het moet toch efficiënter kunnen dan die logge, slijtagegevoelige ketting en de steeds maar uitbreidende rij tandwielen met hun beperkte versnellingsbereik.
Het probleem is juist dat er niets efficiënter is als een ketting/kettingschakeling.
Het aantal tandwielen en het bereik is een keuze/vrijwel onbeperkt en is geen kenmerk van een kettingschakeling.
Een Rohloff e/d. zijn zo goed als uitontwikkeld en geen mens wil daar mee racen.

Re: Het grote schijfremmentopic

Geplaatst: 02 mei 2016 21:56
door gineau
For the time being, yes. Maar ik kan me niet voorstellen dat het daarbij blijft.
Sieper schreef:En de renners verpakt in schuimrubber, a la het Michelin mannetje.
En bumpers voor en achter. Dan kan ons niets meer gebeuren.

Afbeelding

Re: Het grote schijfremmentopic

Geplaatst: 02 mei 2016 23:38
door Sieper
Gehgheheh, toonbeeld van veiligheid!

Re: Het grote schijfremmentopic

Geplaatst: 03 mei 2016 11:05
door senior
gineau schreef:For the time being, yes. Maar ik kan me niet voorstellen dat het daarbij blijft.
Sieper schreef:En de renners verpakt in schuimrubber, a la het Michelin mannetje.
En bumpers voor en achter. Dan kan ons niets meer gebeuren.

Afbeelding
Fout, geen rollbar :mrgreen:

Re: Het grote schijfremmentopic

Geplaatst: 04 mei 2016 22:12
door Arjan
http://www.cyclingnews.com/news/uci-to- ... n-in-june/

Het was natuurlijk ook niet meer tegen te houden.
De fabrikanten hebben gewonnen. Zij zijn machtiger dan de UCI en de ASO. Zij dwingen de renners om hiermee te rijden. Zij adverteren in de vakbladen en bij een test moet een fiets verplicht een + krijgen als er een schijfrem opzit. En de renners, die worden verplicht voor de bühne de loftrompet hierover te spelen.

Re: Het grote schijfremmentopic

Geplaatst: 05 mei 2016 17:40
door Sha Kokken
De schijfrem kwam van boven!