@ allen; Mooie verslagen! leuk om te lezen en allen proficiat!!
@ Djatwork69; Ik heb de marmotte twee ker gereden en de 3B drie keer (2 x finish in Raddon, dit jaar op PdbF). Dit soort tochten zijn niet echt te vergelijken. Vorm van de dag, het weer, verloop van de koers, maken ze ieder jaar anders. Karakter van de 3B is anders, tocht is langer (40km!) maar klimmen zijn anders. Ik vind wel dat de 3B in de nieuwste layout zwaarder is dan die van de laatste jaren. de Marmotte is "overzichtelijker". Het zijn 4 beklimmingen waar je jezelf goed op in kan stellen. 3B is onregelmatiger. Meerdere kleine hellingen afgewisseld met lange beklimmingen, lopende beklimmingen afgewisseld met steile pokkedingen. De finish op de PdbF geeft er wel cachet aan maar maakt de finale ook zwaarder dan op de Alp (wat mij betreft). Als je kijkt naar de eindtijd van de winnaar maken ze elkaar ook niet veel uit. Mij ligt 3B beter als de marmotte maar dat is geheel persoonlijk.
Kortom; ze zijn wat mij betreft beiden van de hoogste categorie. Vergelijken is zinloos
@Joskovic: Als je één van de twee nog nooit hebt gereden kun je er ook niets zinnigs over zeggen
. Je hebt bij de marmotte in ieder geval net zoveel mogelijkheden om te herstellen als bij de 3B. Vergeet niet dat vanaf de galibier je (met wat pukkeltjes ertussen) dik 45km daalt voordat je aan de alp begint.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.