Swett Cycles
-
- Forum-lid HC
Lijkt... interpreteren... allemaal aannames, het feit dat ik in beide topics nooit gereageerd heb, moet al genoeg zeggen.
Niks verheven dus, weer jou aanname!
Van het padje af geraken betekenis: In de war zijn, het spoor bijster.
Dat jij dat vereenzelvigt met mongool of zot is voor jou rekening......
Wij hier in NL niet.
Fijn weekend.
Niks verheven dus, weer jou aanname!
Van het padje af geraken betekenis: In de war zijn, het spoor bijster.
Dat jij dat vereenzelvigt met mongool of zot is voor jou rekening......
Wij hier in NL niet.
Fijn weekend.
- Jaap Telder
- Forum-lid
Pardon? (voor de tweede keer @scottpch)
Mag ik een foto plaatsen in een topic of verbied jij mij dat?
Hoezo gezeik? De foto geeft enkel een bestaand iets aan, niets meer en niets minder.
Ik heb de foto geplaatst omdat ik het een mooie fiets vind. Mocht dit strafbaar zijn dan zou ik aangifte doen bij de politie.
Het gezeik was er niet totdat jijzelf hier in het potje gaat roeren, dat mag, maar geef dan niet af op andere personen. Het is tenslotte een forum. niemand hoeft het eens te zijn met een ander.
Jouw mening over een onderwerp is niet bepalend voor wat een ander hier wel of niet mag denken/zeggen/plaatsen.
Relativeer a.u.b. een beetje.
(made by www.lightcarbon.com, framecode LCR007-V)
Door hun ook verkrijgbaar bij Alibaba of Yishunbike.
Maar ook in Nederland bij Joost, https://jmcarbonframe.nl/
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 26 apr 2020 11:01, 4 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid HC
Hier nog zo'n Nederlandse "ondernemer": https://www.rtlboulevard.nl/lifestyle/f ... -te-hebben
- Jaap Telder
- Forum-lid
@Jaap Telder; Lightcarbon en Yishunbike hebben NIKS met de productie van dit frame te maken. Het zijn traders.
Ik heb hier eerder in de discussie al gemeld hoe het werkelijk zit met dit frame, maar je zal het denk ik nog steeds niet geloven.
groet
Ik heb hier eerder in de discussie al gemeld hoe het werkelijk zit met dit frame, maar je zal het denk ik nog steeds niet geloven.
groet
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Ik hecht wel degelijk geloof aan dit verhaal.Jeff_dh schreef: ↑02 jun 2019 21:39 Het frame "CFM 182", oftewel de Val-Dieu van Swett zou eigenlijk geen open mould model mogen zijn. Het frame is dan wel "gewoon als Chinees open-moldje" te koop, maar dat is ontstaan door onduidelijke en slechte afspraken en (te) goed geloof in een Chinese fabrikant.
Ik heb namelijk ZELF dit frame ontworpen, in 2013. Dit ontwerp was exclusief voor een, destijds, klein Oostenrijks merk. Zij hebben geen goede afspraken gemaakt met de Chinese fabriek, waardoor het uiteindelijk als open-mould op het web is gekomen.
Dus om het nou als "gewoon Chinees open-moldje" bestempelen gaat mij wat te ver. Intellectueel eigendom is helaas soms weinig waard in China.
Of het "open mould" frame een TOP frame is, is niet te zeggen. Wellicht is het lay-up plan aangepast of zijn er andere matten oid gebruikt.
Groet.
Ik ken iemand die, werkend voor een klein ontwerpbureau, minstens 1 Eddy Merckx frame (mee) heeft ontworpen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- Jaap Telder
- Forum-lid
Desalniettemin vrij verkrijgbaar voor een habbekrats bij nog veel meer traders. Waarom kiezen bepaalde ondernemers dan welbewust juist voor dit model? Dan zou het logisch zijn om voor een andere optie te kiezen als ze weten dat dit model al overbekend is en er al tig "merken" dit frame in hun catalogus hebben zitten en verkopen als hun "eigen product". Die informatie is immers vrij voorhanden, ook voor consumenten. Niet echt slim dan.
Voor het "nieuwe" model Le Patron hetzelfde verhaal. Verkrijgbaar als Müsing, ARC8 en Swett, en in de toekomst meerderen want het frame is in de markt gezet om te verkopen aan derden die het onder hun eigen "merknaam" aan de man gaan brengen.
Edit:
Lightcarbon is niet alleen maar een "trader" maar wel degelijk een producent en ontwikkelaar met eigen R&D van eigen frames etc. Met gecertificeerde testrapporten van frames onder hun eigen firmanaam. Er is ook een samenwerkingsverband met Yishunbike voor wat betreft productie van carbon wielen.
Cadenz haalt er ook zijn fietsen vandaan, o.a. lightcarbon LCR004, velg- en discversie, en de LCR006-V.
https://nl.lightcarbon.com/development-design_n40
https://nl.lightcarbon.com/about-lc_d1
https://www.lightcarbon.com/about-lc_d1
Voor het "nieuwe" model Le Patron hetzelfde verhaal. Verkrijgbaar als Müsing, ARC8 en Swett, en in de toekomst meerderen want het frame is in de markt gezet om te verkopen aan derden die het onder hun eigen "merknaam" aan de man gaan brengen.
Edit:
Lightcarbon is niet alleen maar een "trader" maar wel degelijk een producent en ontwikkelaar met eigen R&D van eigen frames etc. Met gecertificeerde testrapporten van frames onder hun eigen firmanaam. Er is ook een samenwerkingsverband met Yishunbike voor wat betreft productie van carbon wielen.
Cadenz haalt er ook zijn fietsen vandaan, o.a. lightcarbon LCR004, velg- en discversie, en de LCR006-V.
https://nl.lightcarbon.com/development-design_n40
https://nl.lightcarbon.com/about-lc_d1
https://www.lightcarbon.com/about-lc_d1
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 28 apr 2020 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Sorry Jaap, om nu te stellen dat je net zo goed de Chinese kopie kunt kopen als het origineel, zou ik van jou niet verwachten .
Maar de vraag is natuurlijk: wordt het frame nog ergens, volgens originele specificaties gemaakt, alleen voor Swett of koopt Swett ze nu ook maar gewoon voor een habbekrats?
Maar de vraag is natuurlijk: wordt het frame nog ergens, volgens originele specificaties gemaakt, alleen voor Swett of koopt Swett ze nu ook maar gewoon voor een habbekrats?
Campagnolo Ultra Dork
- Jaap Telder
- Forum-lid
Ik heb het over het originele frame van lightcarbon, er bestaat geen kopie. Het lijkt me sterk dat lightcarbon een kopie van haar eigen originele frame, de LCR007-V, in de markt zet. Zij hebben immers de mal.Ernie C. schreef: ↑27 apr 2020 07:42 Sorry Jaap, om nu te stellen dat je net zo goed de Chinese kopie kunt kopen als het origineel, zou ik van jou niet verwachten .
Als jij twijfelt; informeer bij lightcarbon en je weet het.
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 27 apr 2020 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
[quote="Jaap Telder" post_id=1398266 time=1587925711 user
Lightcarbon is niet alleen maar een "trader" maar wel degelijk een producent en ontwikkelaar met eigen R&D van eigen frames etc. Met gecertificeerde testrapporten van frames onder hun eigen firmanaam.
[/quote]
Met al deze R&D kennis waarom zou je dan eigenlijk nog een originele pinarello kopen Jaap ? Betaal je een veelvoud voor een wel heel dure merksticker en een paar kronkels in je Carbon. Tsja...,omdat het totale plaatje je aanspreekt wellicht ? Dat proberen die andere merken ook. Het zal niet meevallen om een open mold te vinden die niet bij meerdere fabrikanten in gebruik is. Dat is ook een beetje het idee namelijk. Onderliggend kan de kwaliteit verschillen. Hoeft niet. Dat maakt de keuze juist weer lastig. Hier komt het dan weer aan op hoe goed de leverancier swett of iemand anders het totale plaatje weet te verkopen. Met custom design, goede service, juist een scherpe prijs, extra garantie, etc.
Wat je precies weet als je bij light Carbon informeert is de vraag. Die hebben ook een marketing/pr afdeling waarschijnlijk.
Wat voor en hoeveel matjes Carbon je in die mal legt kan verschillen.
Lightcarbon is niet alleen maar een "trader" maar wel degelijk een producent en ontwikkelaar met eigen R&D van eigen frames etc. Met gecertificeerde testrapporten van frames onder hun eigen firmanaam.
[/quote]
Met al deze R&D kennis waarom zou je dan eigenlijk nog een originele pinarello kopen Jaap ? Betaal je een veelvoud voor een wel heel dure merksticker en een paar kronkels in je Carbon. Tsja...,omdat het totale plaatje je aanspreekt wellicht ? Dat proberen die andere merken ook. Het zal niet meevallen om een open mold te vinden die niet bij meerdere fabrikanten in gebruik is. Dat is ook een beetje het idee namelijk. Onderliggend kan de kwaliteit verschillen. Hoeft niet. Dat maakt de keuze juist weer lastig. Hier komt het dan weer aan op hoe goed de leverancier swett of iemand anders het totale plaatje weet te verkopen. Met custom design, goede service, juist een scherpe prijs, extra garantie, etc.
Wat je precies weet als je bij light Carbon informeert is de vraag. Die hebben ook een marketing/pr afdeling waarschijnlijk.
Wat voor en hoeveel matjes Carbon je in die mal legt kan verschillen.
- Jaap Telder
- Forum-lid
Omdat b.v. Pinarello (mijn F8 heeft trouwens geen kronkels, @jsparie, en gebruikt gedeeltelijk het dure TORAYCA® T1100G carbon, wat een kloonmerk absoluut niet gebruikt ), Bianchi en veel meer merken een lange (ontstaans) geschiedenis kennen, een reputatie hebben opgebouwd in de internationale wielerwereld van jaren, eigen ontwerpen en mallen beheren, zelf de frames spuiten in eigen land, een groot dealernetwerk hebben wereldwijd, geregistreerde framenummers kennen, gesponsorde profteam en amateurteams hebben, geen open-molds gebruiken, geen influensers nodig hebben, hun frames niet op Aliexpress, Alibaba, DhGate verkopen.
Hier hebben deze merken ook decennia over moeten doen om dit allemaal op te bouwen en voorelkaar te krijgen.
De fietsen houden hun betrekkelijke waarde bij verkoop na een aantal jaren, ook weer door opgebouwde naamsbekendheid en historie.
Niét even een bestaand frame kopen, er niets voor hoeven doen, je custom naam erop plakken/spuiten (ook meestal bij de open-mold producent voor een luttel bedragje) en de hoofdprijs vragen,
Je kan toch hierdoor een Swett niet als een gelijkwaardig merk naast Pinarello of Bianchi etc. zetten, in de verste verte niet.
De emotie speelt ook een rol die verband houdt met voorgaande zaken. Verder is het puur persoonlijke voorkeur natuurlijk.
Ik beweer ook niet dat het slechte frames zijn, ik vind de Val Dieu ook mooi qua vorm.
Ik ken echter het merkgevoel bij een Fons, Swett, Cadenz, enz. waar meerdere "merken" dezelfde open-mold gebruiken totaal niet, maar dat kan aan mij liggen...
Daarom zou ik voor die, zichzelf repeterende, "kloonmerken" niet de hoofdprijs willen betalen.
Als iemand anders dat wel doet is dat zijn goed recht en eigen keuze.
Hier hebben deze merken ook decennia over moeten doen om dit allemaal op te bouwen en voorelkaar te krijgen.
De fietsen houden hun betrekkelijke waarde bij verkoop na een aantal jaren, ook weer door opgebouwde naamsbekendheid en historie.
Niét even een bestaand frame kopen, er niets voor hoeven doen, je custom naam erop plakken/spuiten (ook meestal bij de open-mold producent voor een luttel bedragje) en de hoofdprijs vragen,
Je kan toch hierdoor een Swett niet als een gelijkwaardig merk naast Pinarello of Bianchi etc. zetten, in de verste verte niet.
De emotie speelt ook een rol die verband houdt met voorgaande zaken. Verder is het puur persoonlijke voorkeur natuurlijk.
Ik beweer ook niet dat het slechte frames zijn, ik vind de Val Dieu ook mooi qua vorm.
Ik ken echter het merkgevoel bij een Fons, Swett, Cadenz, enz. waar meerdere "merken" dezelfde open-mold gebruiken totaal niet, maar dat kan aan mij liggen...
Daarom zou ik voor die, zichzelf repeterende, "kloonmerken" niet de hoofdprijs willen betalen.
Als iemand anders dat wel doet is dat zijn goed recht en eigen keuze.
- Jaap Telder
- Forum-lid
Lightcarbon verkoopt ze zélf op Alibaba, als Aleolus. Deze kwam ik daar meerdere keren tegen. Dus is/was (?) ook rechtstreeks te koop voor consumenten. En geen kopie van hun eigen frameErnie C. schreef: ↑27 apr 2020 07:42 Sorry Jaap, om nu te stellen dat je net zo goed de Chinese kopie kunt kopen als het origineel, zou ik van jou niet verwachten .
(thumb: klik)