Pagina 38 van 73

Re: Di2

Geplaatst: 22 aug 2020 07:03
door TL@
Heb ik ook 1 keer gehad, bleek toen de junction in het BB te zijn. Blijkbaar bleef er water in het BB staan en dat had de junction niet graag. Deze vervangen, nadat ik de stappen van Lcsmet had doorlopen en alle andere onderdelen had uitgesloten, nu geen probleem meer.

Re: Di2

Geplaatst: 23 aug 2020 09:26
door daniel1975
Als ik een Di2 systeem met een EW-rs910 (stuurplug) aan wil leggen en dan zo cleam mogelijk naar de ingang van het frame wil gaan, hoe doe ik dat het beste?

Mijn gedachte was als volgt:
In het stuur:
Linkershifter->kabel naar rechter shifter->R-shifter via 2e poort naar rs910.

Naar frame:
2e poort rs910 lange kabel met krimpkous langs remkabel naar frame (ik heb een passend afdekplaatje voor rem+di2 kabel op frame).
Echter, met de langste kabel (140cm) kom ik niet van stuureind tot bottom bracket waar je de 4-weg junction ( SM-JC41) wilt hebben.
Hoe los ik dat het handigst op?

Edit:
Bedragen toegevoegd;
Even met de prijzen van Mantel:
Shifter: €479
Achter derr: €464
Voor derr: €326
Accu: €143
Rs910: €100
4 poort: €33
Kabel in stuur: €25
Kabel accu: €25
Kabel vd: €25
Kabel ad: €25
Kabel frame: €25
Lader: 85
Totaal: €1337

Mis ik nu ergens iets? Voelt zo goedkoop tov upgrade kits etc.

Re: Di2

Geplaatst: 23 aug 2020 14:24
door TL@
Je wilt toch een D-fly, dus steek die in het balhoofd, lange kabel naar junction in BB en kortere kabel naar het stuurplug (RS910), zo kan de kabel eventueel ook makkelijker los (vooral van belang als alle kabels intern lopen en het balhoofdlager vervangen moet worden)

Re: Di2

Geplaatst: 23 aug 2020 15:21
door daniel1975
Ik heb geen kabels in balhoofd op de V1-r.
Die kabel gaat dus met de remkabel mee het frame in bij de schuine buis.
Ik zou ook daar direct achter de D-fly kunnen doen en dan vanaf daar korte kabel naar junction bij bb.
Maar qua onderdelen klopt mijn huiswerk verder?
Vind het namelijk vreemd dat ik met losse onderdelen goedkoper uit kom dan een upgrade kitje.

Re: Di2

Geplaatst: 23 aug 2020 16:50
door BartNL
daniel1975 schreef: 23 aug 2020 09:26 Totaal: €1337

Mis ik nu ergens iets? Voelt zo goedkoop tov upgrade kits etc.
upgrade kits zonder remmen kosten minder dan jouw optelsom dus ik denk dat je de mist in gaat met de de vergelijking die je maakt?

Re: Di2

Geplaatst: 23 aug 2020 17:05
door TL@
daniel1975 schreef: 23 aug 2020 15:21 Ik heb geen kabels in balhoofd op de V1-r.
Die kabel gaat dus met de remkabel mee het frame in bij de schuine buis.
Ik zou ook daar direct achter de D-fly kunnen doen en dan vanaf daar korte kabel naar junction bij bb.
Maar qua onderdelen klopt mijn huiswerk verder?
Vind het namelijk vreemd dat ik met losse onderdelen goedkoper uit kom dan een upgrade kitje.
Zo kan het.
Onderdelen kloppen ook. Enkel de remmen, trapstel, ketting en cassette ontbreken om het een volledige groep te maken (vooral dat trapstel is erg duur)

Re: Di2

Geplaatst: 23 aug 2020 18:33
door daniel1975
BartNL schreef: 23 aug 2020 16:50
daniel1975 schreef: 23 aug 2020 09:26 Totaal: €1337

Mis ik nu ergens iets? Voelt zo goedkoop tov upgrade kits etc.
upgrade kits zonder remmen kosten minder dan jouw optelsom dus ik denk dat je de mist in gaat met de de vergelijking die je maakt?
Upgrade kits zijn toch altijd zonder remmen?
Heb je een linkje van een Dura Ace kit dan voor minder dan wat ik heb berekend? Ik kan het namelijk echt niet vinden. En ik heb aardig wat shops afgestruind.

Beter dan dit heb ik ze niet gezien, en dan mist hier nog de rs910.
https://www.merlincycles.com/shimano-du ... 01034.html

Re: Di2

Geplaatst: 23 aug 2020 19:02
door Orlok
En als je de Ultegra R8050 Di2 short cage neemt kom je zelfs net boven de € 1000 uit.!

https://www.merlincycles.com/shimano-ul ... source=PHG

Re: Di2

Geplaatst: 23 aug 2020 20:16
door daniel1975
Volgens mij zoek ik geen Ultegra ;-)

Re: Di2

Geplaatst: 23 aug 2020 20:32
door Salteh
daniel1975 schreef: 23 aug 2020 09:26 Als ik een Di2 systeem met een EW-rs910 (stuurplug) aan wil leggen en dan zo cleam mogelijk naar de ingang van het frame wil gaan, hoe doe ik dat het beste?

Mijn gedachte was als volgt:
In het stuur:
Linkershifter->kabel naar rechter shifter->R-shifter via 2e poort naar rs910.

Naar frame:
2e poort rs910 lange kabel met krimpkous langs remkabel naar frame (ik heb een passend afdekplaatje voor rem+di2 kabel op frame).
Echter, met de langste kabel (140cm) kom ik niet van stuureind tot bottom bracket waar je de 4-weg junction ( SM-JC41) wilt hebben.
Hoe los ik dat het handigst op?
Er bestaat ook een 1600mm kabel. Volgens de officiele documentatie is die alleen geschikt voor e-bikes, maar Shimano zelf zegt dat het waarschijnlijk wel kan.

Is ook gek als dat niet zou kunnen, want de totale afstand van mijn eigen EW-RS910 tot de accu is al 2005mm (en de afstand van mijn linker shifter tot de accu zal zo'n 2500mm zijn). Ik heb een setje 1600mm kabels besteld en SM-JC41s om te experimenteren hoe lang je nou echt kunt gaan ;)

Afbeelding

Mijn eigen layout is overigens (alles door het stuur):
Afbeelding

Re: Di2

Geplaatst: 23 aug 2020 20:56
door Woefdram
Een vraag over GRX compatibility. Ik weet dat de GRX STIs compatibel zijn met de SW-R9150 satelliet shifterknopjes. Kan ik dan veilig aannemen dat de GRX STIs ook compatible zijn met SW-R9160 triatlonverstellers?

Re: Di2

Geplaatst: 23 aug 2020 21:00
door Salteh
Yep - alleen de SW-R610 is bijzonder, verder werkt alles in alles (m.u.v. 7970).
https://d104voyrhl640v.cloudfront.net/2 ... -00-EN.pdf