Tour 2018
- daniel1975
- Forum-lid HC
It’s all about the money....tralalalaaa
Kijk maar naar die 22 jankerds die achter een bal aan rennen: toch blijft het sport #1 ivm de (absurd) hoge bedragen die er in om gaan. 220 miljoen euro als transfer voor iemand die geen enkel moreel/sportief besef heeft (neymar) heeft niets met sport te maken, maar alles met geld.
En juist dat geld ontbreekt bij de vrouwen.
Kijk maar naar die 22 jankerds die achter een bal aan rennen: toch blijft het sport #1 ivm de (absurd) hoge bedragen die er in om gaan. 220 miljoen euro als transfer voor iemand die geen enkel moreel/sportief besef heeft (neymar) heeft niets met sport te maken, maar alles met geld.
En juist dat geld ontbreekt bij de vrouwen.
Less is bore
Ja, die golfstaten gaan natuurlijk geen geld in vrouwensporten steken. Dan moet er wel héél veel veranderen.
Jans ik neem die beslissingen niet het is een constatering.Jans schreef: ↑15 jul 2018 09:46Dat is wel vaker het probleem, men zegt dat er geen markt voor is. Als het niet beschikbaar is, is er ook geen markt voor.
Waarom zou er geen markt voor zijn? Op dit forum zijn er al veel mensen die zeggen er met plezier naar te kijken. Er is inmiddels al op veel plekken aangegeven (en niet alleen in Nederland omdat de Nederlandse dames het zo goed doen) dat het te gek voor woorden is dat er zo weinig live te zien is van dameswedstrijden.
Dit forum is slechts denkbare referentiekader om te stellen dat er veel mensen zijn die willen kijken. Ik zou met plezier kijken want ik ben een liefhebber maar er moeten echt heel veel van ons soort mensen zijn om de investering van een live coverage te kunnen betalen. Zinniger zou zijn om koersen te organiseren op een zodanige wijze (bv Belgische tv deed dat dit jaar als experiment) dat met zelfde infra zowel mannen- als vrouwenkoers live kan. Een broadcaster gaat geen miljoenen investeren als er geen redelijke zekerheid is dat het wordt terugverdiend
Allard
@beren040. Ik wil een ander voorbeeld geven: Jaren geleden wilde ik een triple, omdat een compact voor mij nog te zwaar was, de gangbare cassettes waren achter 25 tandjes. De antwoorden van leveranciers: mevrouw, iedereen komt boven met een compact. Er is geen vraag naar. "Wel meneer, maar als je het niet kunt kopen, lijkt er geen vraag naar te zijn". Inmiddels is het opgelost, een cassette met 32-34 tandjes is geen schande meer.
Er was dus wel een publiek voor een kleiner verzet. maar dat deel van de fietsers werd niet bediend.
@mackers, ik denk dat je met je reactie wel over de top gaat met het aangeven van de doelgroep. Ik heb niet het gevoel dat de mensen die hier reageren daarin passen. Ik in ieder geval niet, en dat ik regelmatig naar programma's van Max kijk, daar schaam ik me niet voor.
Er was dus wel een publiek voor een kleiner verzet. maar dat deel van de fietsers werd niet bediend.
@mackers, ik denk dat je met je reactie wel over de top gaat met het aangeven van de doelgroep. Ik heb niet het gevoel dat de mensen die hier reageren daarin passen. Ik in ieder geval niet, en dat ik regelmatig naar programma's van Max kijk, daar schaam ik me niet voor.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
1e deel van mijn antwoord slaat op de negatieve blik op het niveau van het wielrennen. Een beetje zoals bij voetbal er altijd 16 milioen bondscoaches zijn die 't allemaal beter weten dan degene die ervoor betaald wordt. Uiteraard met wat sarcasme, vandaar die emoticons.fiedoo schreef: ↑14 jul 2018 23:43
Man man man, het eerst gedeelte van uw antwoord waar slaat dat nu op?
Je antwoordt nergens specifiek op wat ik opmerk, enkel een beetje roepen dat ik een roeper ben. En geen respect voor atleten?Waar leidt je dat nou uit af?
Het tijdsverlies van Froome kan andere oorzaken hebben dan bij Tom, Hoelang lag hij daar, kon hij direct weer fietsen, enz..'t Gaat er mij om hoe snel en hoe georganiseerd de ploeg en ploegleiding was.
De rit van vandaag zaterdag bvb, Ten Dam die in een vroege ontsnapping gaat rijden ( hij is dan gelukkig wel teruggefloten door de sportdirecteur van sunweb) maar waar slaat dat nou op?
Dat geen respect voor atleten was gereageerd op je oordeel dat sunweb amateuristisch is (of koerst) en de insinuatie dat het de oorzaak is van het winnen van de 2e plaats in de giro (of het verliezen van de giro, in jouw woorden), en dat eigenlijk nu al de tour ook verloren is. Volgens mij is er nog niets verloren, en als dingen fout gaan, geven ze dat vaak nog toe ook. Waarbij het soms achteraf makkelijk praten is (giro), maar soms ook gewoon echt matig uitgevoerde incidenten. Dat afdoen als amateuristisch vind ik (mening) weinig respectvol naar deze topsporters toe.
Maar het kan natuurlijk zijn dat ik wat minder kritisch oordeel over de professionaliteit van sporters. Verschil van mening mag er wezen
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
- Forum-lid HC
daar gaan we hoor, Porte naar huis
Mooi. Zal ze leren die luie flikkers die twee dagen hebben lopen lanterfanten
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
-
- Forum-lid HC
Plaatje!
Frans bloed? Erg flauw en onsportief @wasbeer2006 en doet verder nog afbreuk aan elke andere renner die hier een mooie rit laat zien.wasbeer2006 schreef: ↑15 jul 2018 15:19Ik vind het alleen een geweldige etappe als Froome tijd verliest anders niet.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock