UCI over transvrouwen in de sport
Het probleem is juist dat de regels over testosteronwaardes en aantal jaren niet hebben meegedaan bij de mannen wetenschappelijk onderbouwd zijn. Nu zegt dat niet alles (tegenwoordig kun je alles wetenschappelijk laten onderbouwen), maar als bestuurder moet je iets.
Vandaar dus mijn pleidooi om het nog even aan te zien. Uiteindelijk is er geen beter experiment dan de realiteit.
Wat dat betreft is het ook prima dat de overwinningen niet onopgemerkt aan ons voorbijgaan maar we hoeven het ook niet groter te maken dan het is.
Vandaar dus mijn pleidooi om het nog even aan te zien. Uiteindelijk is er geen beter experiment dan de realiteit.
Wat dat betreft is het ook prima dat de overwinningen niet onopgemerkt aan ons voorbijgaan maar we hoeven het ook niet groter te maken dan het is.
Campagnolo Ultra Dork
Dat kan ik dus niet vaststellen. Natuurlijk tracht die minderheid het er laten uitzien alsof het globaal is en doorgedrongen in elk segment van de samenleving. Laat de beeldvorming van de (massa)media los en stel vast dat dat een illusie is.
En zoals eerder gezegd is dit maar een tijdelijk probleem dat door culturele evolutie van de demografie van de toekomst vanzelf zal verdwijnen. Niets om je druk om te maken dus.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Wat is er nu zo moeilijk om "tot er iets beter is" mensen die geboren zijn als man bij de mannen in te delen.
Is dat ongemakkelijk, het zou kunnen.
Is dat eerlijk, het zou kunnen.
Maar als dat echt het grootste obstakel is om gewoon als mens aanvaard te worden lijkt mij dat, in het grotere plaatje, een heel klein obstakel om je te kunnen uitten zoals je je zelf voelt.
Ik heb het hier als eens geschreven, zelf gehoord van de betrokken dames. Zij voelden zich echt niet goed als ze samen moeten douchen met een mens met silicone borsten en een echte piemel.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Omdat "geboren als" geen wettelijke kwalificatie is.
Van kleedkamers heb ik al gezegd dat je dat beter gescheiden kunt houden, vanwege het veilig gevoel en omdat dat praktisch niet zo ingewikkeld is. Je kunt b.v. prima in het dameslokaal omkleden, maar dan wel voor of na de "echte" dames.
Van kleedkamers heb ik al gezegd dat je dat beter gescheiden kunt houden, vanwege het veilig gevoel en omdat dat praktisch niet zo ingewikkeld is. Je kunt b.v. prima in het dameslokaal omkleden, maar dan wel voor of na de "echte" dames.
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
Even flauw: wat is op dat moment dan de kwalificatie voor "echte vrouwen"....?
Less is bore
Dat is dus inderdaad het probleem, dat verschil is er officieel niet meer. Er blijft alleen een stukje medische privé-informatie over.daniel1975 schreef: ↑04 jul 2023 09:54Even flauw: wat is op dat moment dan de kwalificatie voor "echte vrouwen"....?
Maar de bottom line is dat je nooit in een kleedkamer moet gaan staan met mensen waarbij je niet veilig voelt. Of dat mannen, vrouwen of iets daar tussenin zijn, moet niet uitmaken.
Campagnolo Ultra Dork
Pufff, kunnen we gewoon niet alles op een hoop gooien, misschien nog de beste oplossing.
Gewoon 1 categorie voor iedereen, man / vrouw / geboren als man / geboren als vrouw en weet ik niet veel, die niet mee kan komen gaat maar een klasse lager spelen…
Kan van Vleuten met de mannen racen ( waarschijnlijk kan ze nog aardig mee ) , krijgen de vrouwen ook kans om 3 weken achter elkaar te koersen, en kunnen de dames tennissers 5 sets spelen met de mannen voor de zelfde prijzen geld , zijn we van dat gezeik ook af.
Prima oplossing lijkt me,
Gewoon 1 categorie voor iedereen, man / vrouw / geboren als man / geboren als vrouw en weet ik niet veel, die niet mee kan komen gaat maar een klasse lager spelen…
Kan van Vleuten met de mannen racen ( waarschijnlijk kan ze nog aardig mee ) , krijgen de vrouwen ook kans om 3 weken achter elkaar te koersen, en kunnen de dames tennissers 5 sets spelen met de mannen voor de zelfde prijzen geld , zijn we van dat gezeik ook af.
Ja potverdrie, waar gaat dat heen met de wereld. Die goede oude tijden waarin ze gewoon deden wat van ze verlangd werd.daniel1975 schreef: ↑03 jul 2023 10:47
Zolang ik de linkse voormannen in de slavernij discussie op de dag dat de koning de excuus-speech geeft direct hoor beginnen over herstelbetalingen ben ik er helemaal klaar mee.
Dat ik totaal niet snap dat mensen menen na 3 eeuwen nog steeds last te hebben van de slavernij (heey, veel slaven zijn als slaven verkocht door mede afrikanen!!) kan ik nog wel opzij zetten uit respect voor een ander, maar direct na die beladen speech over herstelbetalingen beginnen is gewoon krankjorum en ongepast.
Oh, behalve dat er dan geen vrouw meer mee mag doen. Nu doen alsof mannen en vrouwen gelijk zijn.mao schreef: ↑04 jul 2023 13:12 Pufff, kunnen we gewoon niet alles op een hoop gooien, misschien nog de beste oplossing.