Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5014
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 22 aug 2012 08:11

Toch wel stevig nieuws over Barredo / Rabobank:

http://www.telegraaf.nl/telesport/wiele ... ief__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5881
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 22 aug 2012 08:50

kxlight schreef:Toch wel stevig nieuws over Barredo / Rabobank:

http://www.telegraaf.nl/telesport/wiele ... ief__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat vind ik dus wel meevallen.
In mijn ogen doen ze het juist goed, misschien wel te voorzichtig.
Barredo heeft niets meer gehoord na de aantijging en zelfs bijna niet meer gecontroleerd.
Dat vind ik nog 'steviger' dan dat Barredo nu voor de zekerheid aan de kant staat.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5014
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 22 aug 2012 09:26

theov schreef:
kxlight schreef:Toch wel stevig nieuws over Barredo / Rabobank:

http://www.telegraaf.nl/telesport/wiele ... ief__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat vind ik dus wel meevallen.
In mijn ogen doen ze het juist goed, misschien wel te voorzichtig.
Barredo heeft niets meer gehoord na de aantijging en zelfs bijna niet meer gecontroleerd.
Dat vind ik nog 'steviger' dan dat Barredo nu voor de zekerheid aan de kant staat.
mwoa, als je al een paar maanden op non-actief staat en dat nu pas meldt, vind ik dat toch wel 'opmerkelijk'/stevig nieuws. Lijkt er een beetje op alsof gehoopt werd, dat het over zou waaien...

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 22 aug 2012 09:57

Sorry hoor, maar wat is die UCI toch een incompetente organisatie! Als je het bericht van cyclingnews hierover leest gaat het dus over bloedwaarden die voor en na de TdF van 2010 gemeten zijn. Blijkbaar waren die erg verdacht. Het leidt echter niet tot verhoogde controles! Vervolgens sturen ze pas een paar maanden geleden een brief (ruim 1,5 jaar na dato). De sporter geeft antwoord op de vragen en hoort vervolgens weer maanden niets. Klinkt niet echt alsof ze het daar in Lausanne heel erg urgent vinden....

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 aug 2012 10:57

+1
Less is bore

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2728
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 22 aug 2012 11:28

ever schreef:Sorry hoor, maar wat is die UCI toch een incompetente organisatie! Als je het bericht van cyclingnews hierover leest gaat het dus over bloedwaarden die voor en na de TdF van 2010 gemeten zijn. Blijkbaar waren die erg verdacht. Het leidt echter niet tot verhoogde controles! Vervolgens sturen ze pas een paar maanden geleden een brief (ruim 1,5 jaar na dato). De sporter geeft antwoord op de vragen en hoort vervolgens weer maanden niets. Klinkt niet echt alsof ze het daar in Lausanne heel erg urgent vinden....
Jawel, dat de algemene modus operandi van niet alleen de UCI maar bijna al dit soort clubjes (FIFA, UEFA en noem maar op..). Ze komen alleen in actie wanneer slechte PR dreigt.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 22 aug 2012 15:19

FYI
http://www.nytimes.com/2012/08/21/sport ... ref=doping" onclick="window.open(this.href);return false;
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 aug 2012 15:37

Mijn engels is redelijk goed, maar ik kan hier toch niet letterlijk uit opmaken wat de rechter nu echt heeft gezegd, danwel bedoelt in het laatste deel van het artikel.
Less is bore

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 22 aug 2012 17:20

Angel Hernandez of Heredia: De gifmenger van Balco, nu de man achter Bolt.
http://www.muscleweek.com/is-usain-bolt-on-steroids" onclick="window.open(this.href);return false;
Froome, Wiggins enfin de hele top van het wielrennen aan de steroids. Af en toe valt er een door de mand (Schleck diuretics)
Sport. Misschien moeten we er maar een andere naam voor gaan verzinnen.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9140
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 22 aug 2012 17:49

daniel1975 schreef:Mijn engels is redelijk goed, maar ik kan hier toch niet letterlijk uit opmaken wat de rechter nu echt heeft gezegd, danwel bedoelt in het laatste deel van het artikel.
De staat gaat zich niet bemoeien met de spelregels. USADA mag Armstrong vervolgen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

tourpretendent
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 20 jul 2008 11:48

tourpretendent 22 aug 2012 20:16

Schokerend om het onderstaande te lezen:

Sparks also expressed his concern over the conflicts between the antidoping agency and the International Cycling Union. He said the agency had an “apparent single-minded determination to force Armstrong to arbitrate the charges against him, in direct conflict with U.C.I.’s equally evident desire not to proceed against him.”

“Unfortunately, the appearance of conflict on the part of both organizations creates doubt the charges against Armstrong would receive fair consideration in either forum,” Sparks said, calling it “perplexing” that the entities, including USA Cycling, could not figure out how to proceed with Armstrong’s case.

“However, if these bodies wish to damage the image of their sport through bitter infighting, they will have to do so without the involvement of the United States courts,” he wrote.
---------------------------------------------------------------------------
Rechter Sparks heeft zijn zorg geuit over de schijnbare aanwezigheid van een conflict tussen het UCI en het USADA over het wel of niet vervolgen van Armstrong, en de enkelvoudige doelstelling van USADA Armstrong te vervolgen (door hem heksenjacht genoemd mijn opmerking).

Het conflict tussen beide organisaties zorgt voor twijfel of de zaak Armstrong, in welke richting dan ook, wel eerlijk wordt overwogen. Rechter Sparks stond perplex dat de beide organisaties niet goed wisten hoe verder te gaan met de zaak Armstrong.

"Sparks" als beide organisaties het imago van hun sport wensen te beschadigen met bittere gevechten, moeten ze dat doen zonder de betrokkenheid van een Amerikaans gerechtshof.

Volgens mij ziet rechter Sparks geen zaak, maar mag men wel verder omdat in het verleden is gebleken dat men de grondrechten niet schend.

Ziegler
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 18 jun 2012 18:21

Ziegler 23 aug 2012 07:42

Ik ben benieuwd wanneer ze nu eens stoppen Armstrong te vervolgen. De man zal vast van alles hebben gebruikt, maar is nooit gepakt. Klaar. Niet meer over zeuren.
Wie heeft er toch belang bij om het telkens op de agenda te zetten?

Plaats reactie