Retro / oudere fietsen
-
- Forum-lid
En nummer 14 aan mijn verzameling toegevoegd , dit keer een Merckx ik heb alleen de pedalen omgewisseld voor Campagnolo pedalen verder gelaten zoals ik hem heb gekocht .
- VirginiaWolf
- Forum-lid
Inderdaad, kaderplaatje voor wedstrijden.
- thestudent
- Forum-lid HC
Heb je een jonge fietsenmaker te pakken. Altijd een goed detail om te zien die nummerplaathouder. Eigenlijk ook gek dat ze dit tegenwoordig niet meer integreren en iedereen weer ergens een of ander klemmetje moet voorzien. Zorg dat je het busje dat in je frame gaat niet kwijtraakt, want het is anders weer lastig een vervanging te vinden.
Laatst gewijzigd door thestudent op 07 sep 2023 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
- VirginiaWolf
- Forum-lid
Jongens bedankt voor de info. Logisch dat het een nummerplaat houder is.
Sinds deze zomer staat deze Franse Liberia in de schuur. Het is waarschijnlijk een C 15 uit 1978 of later in Reynolds 531 (tretubi of trois tubes).
Inmiddels staat het zadel 1 cm lager en het stuur 1 cm hoger dan op de foto. Ook zitten er nu andere banden onder. De guidonnets zijn voor de extra hefboom Ik ben helemaal niet zo'n liefhebber van race-remhendels.
De souplesse is fijn, al heb ik fietsen met meer souplesse (ook wel met minder).
Ik gebruik hem als stadsfiets en om in andere delen van Nederland te fietsen, via de trein. Daar had ik eerst een andere fiets voor, maar ik wilde eigenlijk een wat betere fiets (en minder romantisch), nu valt er meer te kiezen. Mocht ik weer op fietsvakantie gaan dan wordt het vast ook met deze fiets, hij is redelijk stabiel.
Inmiddels staat het zadel 1 cm lager en het stuur 1 cm hoger dan op de foto. Ook zitten er nu andere banden onder. De guidonnets zijn voor de extra hefboom Ik ben helemaal niet zo'n liefhebber van race-remhendels.
De souplesse is fijn, al heb ik fietsen met meer souplesse (ook wel met minder).
Ik gebruik hem als stadsfiets en om in andere delen van Nederland te fietsen, via de trein. Daar had ik eerst een andere fiets voor, maar ik wilde eigenlijk een wat betere fiets (en minder romantisch), nu valt er meer te kiezen. Mocht ik weer op fietsvakantie gaan dan wordt het vast ook met deze fiets, hij is redelijk stabiel.
-
- Forum-lid
Leuke fiets! Een mooi klassiek Frans sportstuurtje zou ‘m niet misstaan!