Pagina 374 van 1868
Re: Canyon topic
Geplaatst: 22 okt 2012 11:19
door amclassic-fan
Het kan beide, maar mijn keus zou denk ik de XL zijn.
Re: Canyon topic
Geplaatst: 22 okt 2012 11:21
door litespeed
Er is ook nog een inzetstuk in de vork waarmee je het gedrag van de fiets kan beinvloeden.
Re: Canyon topic
Geplaatst: 22 okt 2012 11:35
door wasbeer2006
litespeed schreef:Er is ook nog een inzetstuk in de vork waarmee je het gedrag van de fiets kan beinvloeden.
Dat leveren ze veelal bij downhill en AM fietsen. Ik wist niet dat het voor racers ook al gebruikt werd.
Lijkt me leuk om een keer te testen om te kijken wat het verschil is.
Rep Sinn Fein schreef:@wasbeer.
Ik heb mij laten uitmeten (met retül systeem) en zit, met 175 cranck, op 82,8 cm vanaf hart-bb.
Dit zit ideaal, en zit dus niet te wippen of te laag.
Indien de zitbuis 551 mm lang is, zit dit ik dus op ... 27,7 boven de buis; ik heb dus ergens een fout gemaakt bij mijn vorig bericht
.
Dat maakt niet uit, ik dacht alleen als je straks obv een verkeerde berekening maar geen verkeerd frame koopt.
In jouw geval denk ik toch de XL.
Ik had zelf een cube litening 58cm. Om een lang verhaal "waarom" korter te maken (als je het hele verhaal wilt weten wil ik dat wel opschijven)
Nu heb ik een 60cm en dat zit met een konische balhoofdplaat en 5mm spacer exact hetzelfde als de 58.
Echter door het minder aantal spacers en de iets kortere zadelbuis uit het frame is de fiets wat stijver, beter in balans. De 1cm meer wielbasis merkte ik vrij weinig van.
Ik vond de 60cm prettiger rijden.
Als jouw wielbasis 1cm lager word en je stuurpen 1 cm korter val dat redelijk tegenelkaar weg. Als er nogsteeds een stuurpen van 12cm overblijft zou ik de xl kiezen
Re: Canyon topic
Geplaatst: 22 okt 2012 11:39
door Rep Sinn Fein
@litespeed
Verkort daarbij de wielbasis, maw betreft de opgegeven wielbasis deze met de 'minst agressieve' stand, en gaat daar 5 mm af indien je het in de reactievere stand zet ?
Re: Canyon topic
Geplaatst: 22 okt 2012 11:45
door litespeed
Ik weet het niet. Zou ik navragen bij Canyon. Let op: verandert niet enkel de wielbasis, maar ook de vorkeigenschappen. Dat laatste heeft wellicht nog wel meer invloed op rijgedrag.
Re: Canyon topic
Geplaatst: 22 okt 2012 20:42
door wasbeer2006
De lagers in de cups zitten niet in het midden daardoor krijg je een andere stand. Je kan de wielbasis dus verlengen en verkorten.
Er zijn natuurlijk diverse factoren die effect hebben op het stuurgedrag. De lengte van de stuurpen, setback, stuur, positie op het stuur. De vorkhoek is er daar een van en de wielbasis ook. Beide laatste veranderen dus.
niet afgedichte voorvork
Geplaatst: 02 nov 2012 16:39
door z.osoloist
Ik heb net mijn nieuwe Ultimate Al 9.0 binnen. Echt een waanzinnige fiets waar ik erg gelukkig mee ben.
Het viel me echter op dat de voorvork buis van boven niet is afgedicht. Nu vraag ik mij af hoe het zit als je dan door de regen gaat fietsen hoe het met het afwateren gaat. Dit temeer omdat ik geen afwaterings gaatjes onder aan de voorvork kan ontwaren.......
Ik hoop puur uit interesse dat iemand antwoord heeft op deze vraag.
Re: niet afgedichte voorvork
Geplaatst: 02 nov 2012 16:45
door materialist
z.osoloist schreef:Ik heb net mijn nieuwe Ultimate Al 9.0 binnen. Echt een waanzinnige fiets waar ik erg gelukkig mee ben.
Het viel me echter op dat de voorvork buis van boven niet is afgedicht. Nu vraag ik mij af hoe het zit als je dan door de regen gaat fietsen hoe het met het afwateren gaat. Dit temeer omdat ik geen afwaterings gaatjes onder aan de voorvork kan ontwaren.......
Ik hoop puur uit interesse dat iemand antwoord heeft op deze vraag.
Nou, hij loopt helemaal vol net als een duikboot en dan kan je over de bodem van het kanaal fietsen
Re: niet afgedichte voorvork
Geplaatst: 02 nov 2012 17:39
door Berrie50
materialist schreef:z.osoloist schreef:Ik heb net mijn nieuwe Ultimate Al 9.0 binnen. Echt een waanzinnige fiets waar ik erg gelukkig mee ben.
Het viel me echter op dat de voorvork buis van boven niet is afgedicht. Nu vraag ik mij af hoe het zit als je dan door de regen gaat fietsen hoe het met het afwateren gaat. Dit temeer omdat ik geen afwaterings gaatjes onder aan de voorvork kan ontwaren.......
Ik hoop puur uit interesse dat iemand antwoord heeft op deze vraag.
Nou, hij loopt helemaal vol net als een duikboot en dan kan je over de bodem van het kanaal fietsen
Zo he, da's een lolbroek.
Re: Canyon topic
Geplaatst: 02 nov 2012 17:58
door materialist
Is zo, hij is heel flauw, ik sta in de file en heb even niets te doen
Let niet op dat gat,
ik weet niet waar het water naar toe gaat, bracket? gooi er een scheut in dan weet je het
Ik zie trouwens dat je de mavic wielen verkoopt, heb ik ook gedaan, nu met eurus wielen
De fiets loopt nog iets mooier met een 4000s 25mm achterband
veel plezier met je nieuwe fiets
Re: Canyon topic
Geplaatst: 02 nov 2012 18:45
door Arno357
Ik meen dat Canyon als accesoire ook een afdichtdopje aanbied, als het gat je stoort..
MVG arno
Re: niet afgedichte voorvork
Geplaatst: 02 nov 2012 18:59
door brian
z.osoloist schreef:Ik heb net mijn nieuwe Ultimate Al 9.0 binnen. Echt een waanzinnige fiets waar ik erg gelukkig mee ben.
Het viel me echter op dat de voorvork buis van boven niet is afgedicht. Nu vraag ik mij af hoe het zit als je dan door de regen gaat fietsen hoe het met het afwateren gaat. Dit temeer omdat ik geen afwaterings gaatjes onder aan de voorvork kan ontwaren.......
Ik hoop puur uit interesse dat iemand antwoord heeft op deze vraag.
Die vraag heb ik Canyon op BikeMotion ook gevraagd. Was me niet helemaal duidelijk waar het water naar toe ging. Kwam er eigenlijk op neer dat het meeste normaal gesproken gewoon weer opdroogt. Er waren geen negatieve effecten bekend op de lagers.