Tubeless
Op de weg neem ik geen biba meer mee.... alleen een Dynaplug en 2 CO2 patronen.
Gravel/MTB wel nog een biba, een Tubolito.
Gravel/MTB wel nog een biba, een Tubolito.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40197
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Waarom perse Tubolito?
Less is bore
Omdat 't veel minder ruimte inneemt.
vraagje: vanochtend mijn gravelfiets banden probleemloos tubeless gemaakt (hoera). Alleen heb ik ze, om de band goed in de velgrand te laten 'ploppen', flink hard opgepompt (5,5 bar). Nu vraag ik me af hoe ik de luchtdruk van m'n banden weer richting 2,5 / 3 bar kan krijgen, zonder dat de sealant alle kanten op spuit. Iemand nog een slimme tip?
-
- Forum-lid
- Berichten: 2863
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Ventiel maar boven zetten, uurtje laten staan en dan wat lucht eruit laten middels het ventiel?
ALs de velg goed in de velgrand zit is het geen enkel probleem om de druk te laten zakken tot de gewenste waarde. Althans ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Sealant voeg ik meestal pas toe als de band zich de eerste keer "gezet" heeft in de velgrand. Ventiel core eruit halen en dan pas sealant toevoegen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
De meest slimme tip zal zijn om er niet teveel sealant in te doen - gravelbanden 40ml tot max 60ml - want dan maakt het niet zoveel uit op welke plaats je het ventiel hebt als je de druk laat zakken door het indrukken van het ventiel.iroelho schreef: ↑30 sep 2022 18:04 vraagje: vanochtend mijn gravelfiets banden probleemloos tubeless gemaakt (hoera). Alleen heb ik ze, om de band goed in de velgrand te laten 'ploppen', flink hard opgepompt (5,5 bar). Nu vraag ik me af hoe ik de luchtdruk van m'n banden weer richting 2,5 / 3 bar kan krijgen, zonder dat de sealant alle kanten op spuit. Iemand nog een slimme tip?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ik heb em voor de zekerheid 2x laten ploppen; nadat ik de buitenband erop had gezet en nadien met de sealant erin. Soort van dubbel gestikt houdt beterrene schreef: ↑30 sep 2022 18:11 ALs de velg goed in de velgrand zit is het geen enkel probleem om de druk te laten zakken tot de gewenste waarde. Althans ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Sealant voeg ik meestal pas toe als de band zich de eerste keer "gezet" heeft in de velgrand. Ventiel core eruit halen en dan pas sealant toevoegen.
Als de band weer plopt is die losgekomen van de velgrand en heb je mazzel gehad dat je niet onder de sealant zit.iroelho schreef: ↑30 sep 2022 19:48Ik heb em voor de zekerheid 2x laten ploppen; nadat ik de buitenband erop had gezet en nadien met de sealant erin. Soort van dubbel gestikt houdt beterrene schreef: ↑30 sep 2022 18:11 ALs de velg goed in de velgrand zit is het geen enkel probleem om de druk te laten zakken tot de gewenste waarde. Althans ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Sealant voeg ik meestal pas toe als de band zich de eerste keer "gezet" heeft in de velgrand. Ventiel core eruit halen en dan pas sealant toevoegen.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.